Jeroen dw Geplaatst February 11, 2015 Rapporteren Share Geplaatst February 11, 2015 Na de 2.5vm td XJ, is de 4.0HO YJ mijn nieuwste aanwinst Nu heel af en toe gaat hij op 1500rpm hangen en als ik hem stil leg en terug wil starten houdt hij het voor bekeken... Soms na lang starten en met de gaspedaal spelen gaat hij terug ingang. Wat is het niet: fuel pomp (druk blijft op 4.5bar ook tijdens starten), nieuwe delco, rotor en bougie kabels, throttle body is grondig uitgekuisd... Iemand zelfde symptonen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rene83 Geplaatst February 11, 2015 Rapporteren Share Geplaatst February 11, 2015 bij mijn ex XJ 4.0HO had ik ook nogal eens een verhoogd toerental, dat zat hem in de stappenmotor. En de vliegwielsensor (was een automaat) heb ik ook nog eens vervangen, maar waarom weet ik eigenlijk niet meer.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen dw Geplaatst February 12, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 12, 2015 Vliegwielsensor is ook vervangen, daar was voordien een probleem mee... Als deze niet werkt is er ook geen ontsteking... Stappenmotor ga ik eens wisselen met die van een andere yj 4.0... Maar ik vrees er voor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen dw Geplaatst February 12, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 12, 2015 Kan dit te maken hebben met een scheur in de uitlaat collector? Deze wordt volgende week vervangen! Iemand ervaring mee? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen dw Geplaatst February 19, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 19, 2015 Na een weekendje Furstenau erachter gekomen dat de bouten niet echt vast stonden van de inlaat/uitlaat collectoren. I'll keep you posted! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen dw Geplaatst February 23, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 23, 2015 Problemen opgelost! Andere uitlaatcollector gestoken met uiteraard nieuwe dichting... Draait rustiger minder geluid.... Allemaal positief dus, MAAR nu is hij blijkbaar wat vermogen kwijt?! Volgens mij kreeg hij voordien lucht mee in de uitlaat (voor de lambda sonde) waardoor hij meer brandstof inspuite, kan dit? Iemand ervaring? Ik zou de verloren pk's graag terug vinden! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adebisi Geplaatst February 24, 2015 Rapporteren Share Geplaatst February 24, 2015 (bewerkt) Altijd goed om de lambda sondes te vervangen als deze er al een tijdje inzitten. Je kan eventueel de ECU resetten zodat hij het opnieuw leert met de nieuwe uitlaatcollector in plaats. This very simple procedure will Erase the February 24, 2015 bewerkt door Adebisi Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen dw Geplaatst February 24, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 24, 2015 Bedankt Adebisi, dit ga ik zeker doen! Als er iemand verder nog tips heeft om wat meer pk's uit de 4.0HO te krijgen? Heb al een cols air intake en nieuwe verdeler, kabels en bougies. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst February 25, 2015 Rapporteren Share Geplaatst February 25, 2015 Andere injectors monteren..... google maar eens op " injector swap jeep 4.0" Schijnt behoorlijk te schelen. Al heb ik het hier nog nooit voorbij zien komen..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen dw Geplaatst March 2, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 2, 2015 De truc met de ECU helpt, na verloop van tijd is hij terug beter beginnen rijden. Nog altijd niet zoals ervoor maar ben heel te vreden nu de uitlaat is gemaakt. Veel aangenamer rijden! De injector swap blijkt vooral het verbruik te doen dalen... Mijn YJ verbruikt 23 liter per 100km (of 4.4 km per liter), is dit normaal? Misschien dat hij nu wat zuiniger gaat zijn... Wie weet! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DogJeeper Geplaatst March 2, 2015 Rapporteren Share Geplaatst March 2, 2015 Het verbruik word voor een groot gedeelte bepaald door de rechtervoet ;-) 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen dw Geplaatst March 2, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 2, 2015 http://www.fourwheeler.com/how-to/engine/154-0911-jeep-4-liter-engine-myth-busting-true-lies/?sm_id=social_aumofourwheelerhub_JpMagazine_20150301_41268086&adbid=10152758484121705&adbpl=fb&adbpr=55939001704 Hier nog even een link over de 4.0 HO voor de ge Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adebisi Geplaatst March 5, 2015 Rapporteren Share Geplaatst March 5, 2015 http://www.fourwheeler.com/how-to/engine/154-0911-jeep-4-liter-engine-myth-busting-true-lies/?sm_id=social_aumofourwheelerhub_JpMagazine_20150301_41268086&adbid=10152758484121705&adbpl=fb&adbpr=55939001704 Hier nog even een link over de 4.0 HO voor de ge Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.