Spring naar bijdragen

Welke Accu Heb Ik Nodig Voor Mijn Gc 5.2L Van 1998


Recommended Posts

De accu van mijn GC staat naar 1,5 week plat,denk dat die de geest heeft gegeven.

 

Of is het normaal dat de accu na 1,5 week stilstand leeg is?

 

Wil een nieuwe accu gaan kopen,echter vind ik op internet(ook op kenteken)verschillende accu's voor de GC 5.2.

 

De een zegt 70 ampere accu de andere site zegt 100 ampere accu?

 

De een kost 99 euro(de 70 ampere)die van 100 ampere kost 235 euro. :ohmy:

 

Welke accu heb ik nodig(hoeveel ampere,ect)voor mijn GC 5.2 uit 1998?

 

Alvast bedankt voor de info.

 

Groet,Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Richard,

 

Let er bij het kopen van een accu ook op dat de + en de - op de juiste plaats zitten.

 

Ik moest vorige zomervakkantie in Italie op zoek naar een nieuwe accu en toen de monteur van de lokale Renault garage de nieuwe erin had zitten en de accupolen wilde aansluiten kwam hij erachter dat + en - 'verkeerd om' zaten........

Uiteindelijk daar toch een goede gevonden, weet alleen niet uit mijn hoofd hoeveel Ah die is. Moest er

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Richard,

 

Let er bij het kopen van een accu ook op dat de + en de - op de juiste plaats zitten.

 

Ik moest vorige zomervakkantie in Italie op zoek naar een nieuwe accu en toen de monteur van de lokale Renault garage de nieuwe erin had zitten en de accupolen wilde aansluiten kwam hij erachter dat + en - 'verkeerd om' zaten........

Uiteindelijk daar toch een goede gevonden, weet alleen niet uit mijn hoofd hoeveel Ah die is. Moest er

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben even naar de Jeep gelopen (en meteen de roestduivel ontdekt bij het randje onder de motorkap :( :( )

Het is inderdaad de RT S 4.2 wat hier in de ZJ en KJ zit. Sterker nog; vroegah, zo'n 12 jaar terug toen Chrysler nog goede zaken deed in Europa, werden alle diesel KJ's geleverd met deze Optima's.

Qua specs zit deze op 50ah, maar dat is niet te vergelijken met normale accu's omdat de Optima's technisch anders in elkaar zitten (gel accu). Dat is wat mij verteld is, ik weet alleen dat het een beest van een accu is :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...