Spring naar bijdragen

Even Voorstellen


marc1956
 Share

Recommended Posts

Mijn naam is Marc woon in Zeeland en ben 58 lente's jong. Sinds 2 weken de trotse bezitter van een Jeep Compass uit 2007 met nog geen 80k  km op de teller.  Helaas doet zich nu al een probleem voor met de aansturing van de vlinderklep in het inlaatspruitstuk.

Ben hem weer al 2 dagen kwijt.

Hoop alleen dat hij net zo betrouwbaar is als mijn vorige auto een Peugeot 307 SW. 12 jaar mee geregen 230k km zonder enige storing.

Iemand ervaring met de Compass...

 

Marc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom!

Zit daar dan ook een mercedes diesel motor in?

Bedoel je de Swirl motor?

Heb je de foutcode al uitgelezen?

Met de Mercedes 3.0 van de Grand Cherokee zijn er problemen gekend. Deze zijn eenvoudig en goedkoop te omzeilen met een 4.7K ohm weerstand in de signaaldraden te monteren...

Die van mij is in garantie binnen geweest om die te herstellen, maar enkele maanden was het opnieuw prijs. Bij mij werkt die weerstand perfect en heb zelfs de indruk dat ie iets zuiniger is...

Effe googlen op "swirl motor jeep grand cherokee 3.0"

Succes,

Geert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad, is mijn eerste diesel en waarschijnlijk m'n laatste.

Heb die op een rit van 251km, (Beernem-Bouillon) op 10,3 L/100km gekregen. Cruise control 95% van de tijd op 125km/h.

Uit controle van de werkelijke afstand en het werkelijke verbruik blijken de gegevens van de boordcomputer zeer correct.

Woon-werk verkeer (afstanden van 15km) is onder de 11,5 geraken moeilijk...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zie je wel, dan ben ik niet de enige die daarover klaagt...

 

Mijn kameraad rijdt met zijn 2.5 mobilhome van 3 ton op 9 liter per honderd.....

 

En een andere die ik ken, rijdt met een Mercedes Viano, met dezelfde motor op 8 liter.... en die duwt nog ferm op de staart ook....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...