Jump to content

marc1956

Forum member
  • Posts

    23
  • Joined

  • Last visited

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Compass
  • Bouwjaar
    2007

Recent Profile Visitors

1204 profile views

marc1956's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Reputation

  1. Ja, die zit erin, maar kan niet apart vervangen worden. Het gehele gasklephuis is dichtgeseald.
  2. Probleem opgelost. De garage heeft gelukkig een 2e hands gasklep kunnen regelen. Prijs 185,-. Een nieuwe was 487,- euro. Met inzetten en opnieuw inlezen kwamen we toch weer op 443,- . Dat maakt het totaal dit jaar € 3500,- ongeveer. Veel geld, en dus de nieuwe racefiets gaat niet door. Het probleem zat in de gasklep zelf. De sealing verbroken en de tandwielen binnen in de gasklep zijn van plastic, en de tandjes waren zo goed als helemaal weg over 3/4 van de omvang. Wat het probleem van de wervelkleppen heeft veroorzaakt is nog steeds niet bekent. Nog een half jaartje en dan gaat de Jeep eruit en neem ik waarschijnlijk zo goed als afscheid van het merk.
  3. geen idee. Zal het morgen is vragen. Zojuist even op WWW gekeken en ze zijn te koop dus, zit hij er in. Marc
  4. Wie kan mij/of mijn monteur helpen. Ik ben nu ruim € 3000,- kwijt aan reparaties dit jaar. Het houd natuurlijk eens een keer op. Mijn Jeep compass 2,4 Sport 4WD heb ik nu 5 jaar. Hij is uit 2007 en heeft 160.000 km gereden. Begin dit jaar een nieuw achterlager € 450,- . Na vakantie een nieuwe koppeling + drukgroep + kleine beurt € 1600,-. Het volgende doet zich voor. 6 weken geleden zet ik de auto van de Cruisecontrol en geef na het passeren van de tolpoort aan de westerschelde tunnel weer gas. De auto trekt mooi door tot 100 en ineens is het klaar. Hij gaat in de noodloop en met 40 km/u sukkel ik verder. Bij de eerste mogelijkheid, garage gebeld en die stelde voor, auto uitzetten, even wachten en opnieuw starten. Alles ging weer als de brandweer maar slechts voor 200 meter. Auto de volgende dag op laten halen. Resultaat: schoonmaken van de gasklep, nieuwe motor voor wervelkleppen en weer € 1000,- verder. Weer 600km gereden en vanmiddag op de A58 weer hetzelfde. Weer alarm van de gasklep en het autootje met het slipteken eronder. Wat moet ik nu doen. Auto weg of nieuwe gasklep laten steken, of is dat weer niet het probleem. Kortom: Ik ben er echt wel klaar mee. Veel geld kwijt en nog geen auto. Marc
  5. Dan kan ik dus ook de reservesleutel als hoofdsleutel gebruiken. Heb bij mijn vorige wagen is op de sleutel gezeten en die was helemaal verpulverd. Heb toen ook via ebay een sleutel gekocht en de chip erin overgezet. Ging probleemloos. Zit er in deze sleutel ook een chip. Kan niet zien waar de sleutel open moet. Dat was bij de vorige wel. Enig idee wat het inlezen gaat kosten??? Marc
  6. Sinds lange tijd weer last gehad van dit euvel. Op aanraden van de garage had ik de reservesleutel bij me. Die erin en gelijk aanslaan. Zou er dan iets mis kunnen zijn tussen de communicatie van de sleutel en de startonderbreking?? Zo ja, wat is er aan te doen. marc
  7. heel erg bedankt allen. wordt een avondje zoeken. Marc
  8. Op eBay zag ik mooie chrome spulletjes om mijn Compass uit 2007 wat op te pimpen. De grill kan van chrome strips worden voorzien, de dorpel, de lijst tussen de deuren etc. Echter het is alleen in de USA te koop. De verzendkosten zijn soms hoger dan het artikel. Na 2 dagen speuren heb ik hier nog niets in NL kunnen vinden. Weet er iemand of dit spul ook in NL verkrijgbaar is?????
  9. Het was voor de D beurt maar ik heb de 2,4 MT>...... dus geen distributieriem. Die van mij heeft een ketting. Marc
  10. Het is gebeurd. De beurt en APK zijn gedaan. Wat een verschillen in prijzen. Deze die hierboven staat spant toch wel de kroon. bij de Dealer in Roosendaal was het al stukken goedkoper nml
  11. dacht dat een Amerikaan betrouwbaarder was dan een Fransman. Kun je mij uitleggen waarom de kwaliteit minder is dan van een Europeaan. En waarom moet het onderhoud zoveel verschillen. Het zijn nogal bedragen die op die scan gevraagd worden. Vervuilt de Jeep de olie meer of wat. Ik ben technisch in auto's niet echt onderwezen en heb ook de plek niet om het zelf te doen. Kennis ontbreekt ook totaal. Marc
  12. Ja, maar dat was maar om de 30.000 km. De garage heeft bij aflevering alle vloeistoffen vervangen. Waarom is dezelfde olie in een Peugeot bij 30.000 km niet versleten en bij een Jeep na 12.000 km wel. Het gaat om dezelfde olie. Waarom gaan bougies bij een Peugeot (maakt tegenwoordig niet uit welk merk) wel 30.000 mee en bij een Jeep niet. Ik geloof daar niet zo in. Met de huidige hoogwaardige olieen kan ook bij Jeep volgens mij de interval wel wat naar boven. Op deze manier van service interval wordt deze auto wel erg duur bij 25.000 km per jaar. Marc
  13. Ga dus niet naar de dealer. Dit is veel te duur. Wat ik niet begrijp is dat toen ik de wagen kocht alles al gedaan is. Dezelfde olie ging ook in mijn vorige auto (Peugeot 308 uit 2003) en die kon er 30.000 km in blijven zitten. Waarom niet in de Jeep. Ik begrijp dat niet. Remmen zijn toen helemaal nagekeken en 0,1 mm afgedraaid vanwege roest. (auto had lang stil gestaan). Ook de airco is helemaal geserviced maar heeft nog nooit aangestaan. De auto heb ik gekocht met 79.000 km op de teller. Voor die prijs die ze nu bij de dealer zullen rekenen (wat meer dan 70 km rijden is en ik dus niet doe) deden ze bij de merkdealer van Peugeot een grote beurt met distributieriem. Dus zeker geen dealer Denk dat de Amerikanen zich beter indekken voor eventuele claims. Zou dat niet de reden zijn voor deze snelle inteval??? Bedankt voor alle info. Marc
  14. Mijn Compass wordt binnenkort 92000 km oud. Hij moet dan voor een 12000 km beurt en APK. Ik wil dat samen laten doen. Weet iemand wat die 12.000 km beurt inhoud. Mijn vorige auto moest maar om de 30.000 km en die was 7 jaar ouder. Marc
×
×
  • Create New...