wimbo Geplaatst August 16, 2014 Rapporteren Share Geplaatst August 16, 2014 Ik heb een chevy 350 blok wat uit een wagen komt die volledig was uitgebrand. We hebben me een boormachine de oliepomp aangedreven en getracht de krukas rond te draaien. De oliedruk was zeer laag en de krukas draaide niet altijd even soepel rond. Hier volgen enkele fotos van de zuigers en cilinders. De motor zal verder worden gedemonteerd en verdere fotos volgen. Toch wil ik nu al tips vragen voor de revisie van dit blok. Is het de moeite dat te doen? De cilinders zou ik inspuiten met wd40 om verdere roest te voorkomen, is dit een goed idee? Ik zal nog enkele fotos plaatsen van de koppen. In deze link de fotos : https://www.dropbox.com/sh/yei9ugbp0xqoysf/AABch0MqBnLsEBx2mTjyqDNXa Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
throttle happy Geplaatst August 16, 2014 Rapporteren Share Geplaatst August 16, 2014 Ik stel mij ook deze vraag...voor 1900 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wimbo Geplaatst August 16, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 16, 2014 (bewerkt) Dat had ik ook al bedacht, maar ik ga toch eens kijken hoe het zit. Ik vind het raar dat er weinig oliedruk is. De startmotor werkte nog, zo warm is het blok vast niet geworden. Dus ik vraag mij af wat nu juist mankeert. Ik kan het niet erger maken dan het is ;-) Naast een nieuw blok heb je ook nog waterpomp, inlaatspruitstuk, serpentine kit, servopomp ... August 16, 2014 bewerkt door wimbo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst August 16, 2014 Rapporteren Share Geplaatst August 16, 2014 Ik stel mij ook deze vraag...voor 1900 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
throttle happy Geplaatst August 18, 2014 Rapporteren Share Geplaatst August 18, 2014 Een goede vriend van me heeft zo'n 250PK blok gekocht..zijne verbruikte ineens heel veel olie na een koppakking wissel...we zullen zien wat het resultaat gaat geven... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wimbo Geplaatst August 18, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 18, 2014 (bewerkt) Ik heb de koppen nog niet goed ge August 18, 2014 bewerkt door wimbo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepertje Geplaatst August 18, 2014 Rapporteren Share Geplaatst August 18, 2014 Koppen vlakken en afpersen was ik 5 jaar geleden 130 euro armer door... Geen idee wie die tip van de zj gegeven heeft, maar moet eerst eens uitzoeken als je op de 46RE een dana 300 plaatst, je voorste cardan voldoende plaats heeft langs de automaat... G Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
puppy Geplaatst August 21, 2014 Rapporteren Share Geplaatst August 21, 2014 dana 300 past op de automaat van een zj, 1 gatje beetje aanpassen en bij sommige de uitgaande as beetje inkorten...heb onlangs een occasie blok gekocht omwille van budget. heb voor ik hem gekocht heb de motor geinspecteerd, oliedruk en compressie gemeten, kleppendeksels eens gedemonteerd en hem horen draaien. was dus vrij zeker dat het een goede motor was. had voor 500 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wimbo Geplaatst August 21, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 21, 2014 Dat is het hem net, ik heb die th350, de novac adapter voor de d300. Dat kan ik dan nog gebruiken. Ook andere motorsteunen lassen plus de electronica. natuurlijk kan ik dan ook de brakebooster, stuurpomp, alternator en aircopomp (als compressor voor de arb's) ervan gebruiken, Een ZJ zou idd de goedkoopste oplossing zijn voor iemand als Mc. Gyver of B.A. Baracus :-) Helaas voor mij te technisch. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jester Geplaatst August 22, 2014 Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2014 Ik zou eens beginnen met een flinke visuele inspectie. Door de hitte kan er van alles zijn kromgetrokken. En het kromtrekken kan weer resulteren in scheuren in het metaal. Pakkingen inderdaad zoveel mogelijk vervangen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wimbo Geplaatst August 22, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2014 Idd, dat staat eerst op het programma. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermancj5 Geplaatst August 22, 2014 Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2014 Ik zou eens beginnen met een flinke visuele inspectie. Door de hitte kan er van alles zijn kromgetrokken. En het kromtrekken kan weer resulteren in scheuren in het metaal. Pakkingen inderdaad zoveel mogelijk vervangen. Bij verbranding in de motor komt ook veel hitte vrij. Die wordt opgenomen door de olie en het water. Als je een plasticfles met water boven een vuurtje houdt, zal die niet smelten. Dus voor het blok ben ik niet bang. Als het blok voordien goed liep, zou ik er niks aan doen. De randapparatuur (Carburateur, ontsteking etc) is een ander verhaal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepertje Geplaatst August 22, 2014 Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2014 Probleem is dat er een jaar lang bluswater in de cilinders / motorolie heeft gezeten... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermancj5 Geplaatst August 23, 2014 Rapporteren Share Geplaatst August 23, 2014 Dat had ik niet gelezen. Ik reageerde eigenlijk op het kromtrekken door hitte. Ik heb net de foto,s gezien. Valt me niet tegen. Ik zou de gok wagen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
paulv Geplaatst September 9, 2014 Rapporteren Share Geplaatst September 9, 2014 persoonlijk zou ik er niet aan beginnen.. voor vermogen en geld kan je beter een ander blok kopen.. het is maar een 350 blok die overal voor weinig te koop zijn.. zeker met de nieuwe oldtimer regeling zijn ook genoeg auto's met goede v8 motoren die evenveel kosten (compleet) dan de revisie van jou blok.. veel succes met je project! paul Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
scoob Geplaatst September 12, 2014 Rapporteren Share Geplaatst September 12, 2014 heb evt. nog een nieuw set motorsteunen van Chevy blok naar cj chassis hoef je niet te lassen scoob Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wimbo Geplaatst September 13, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 13, 2014 De steunen zitten nog op het cassis gelast en heb ik dus niet nodig. Toch bedankt voor het aanbod. Ik heb een YJ chassis overwogen, maar ga de opbouw zo simpel mogelijk houden, vandaar mijn besluit het toch bij een chevy te houden. Bij het zoeken naar een geschikte motor sprokkel ik alle andere stukken samen. Ik heb de wagen bijna compleet, behalve de motor. Mocht iemand een 350 tegenkomen, laat maar gerust weten. Ik zoek ook nog een serpentine belt conversion. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
throttle happy Geplaatst September 13, 2014 Rapporteren Share Geplaatst September 13, 2014 Ik weet nog eeen 420 pk chevy motor te koop maar denk dat je de vraagprijs niet ziet zitten: 7000 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst September 13, 2014 Rapporteren Share Geplaatst September 13, 2014 420pk voor 6500 euro is niet goedkoop. 10000 euro voor een hele jeep met dezelfde motor wel. Ik weet nog eeen 420 pk chevy motor te koop maar denk dat je de vraagprijs niet ziet zitten: 7000 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
throttle happy Geplaatst September 13, 2014 Rapporteren Share Geplaatst September 13, 2014 Klopt Michel...daarom dat ik het ook vermeld... voor de assen vraagt hij 3000 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
throttle happy Geplaatst September 13, 2014 Rapporteren Share Geplaatst September 13, 2014 De motor is een en al chrome.carburator is een Holley truckavenger. Zitten race-ontstekingskaarsen in wat ze in de stock-car en nascar ook gebruiken... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst September 13, 2014 Rapporteren Share Geplaatst September 13, 2014 Waar staat die te koop? Foto's van toevallig Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
puppy Geplaatst September 14, 2014 Rapporteren Share Geplaatst September 14, 2014 die van Rien ruijtens? daar zit redelijk wat muziek in ja! Wim, ik heb een tbi motor van 1990, heeft standaard een serpentime belt setup en is injectie... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
throttle happy Geplaatst September 14, 2014 Rapporteren Share Geplaatst September 14, 2014 Het is inderdaad die van Rien Rutjens...hij woont te Nuth maar vind de advertentie niet terug en staat ook niet meer in mijn GSM...op facebook hem even een berichtje sturen gaat het simpelste gaan denk ik... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wimbo Geplaatst September 16, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 16, 2014 (bewerkt) Dat is mij toch een beetje te duur. Ik moet nog een pand kopen en verbouwen ook ;-) Ik heb een motor gezien, nieuw uit the states. De verkoper beweerd 330 pk. Ik heb de specs gevraagd voor dit blok. Welke aanpassingen moeten gedaan zijn om dergelijk vermogen te genereren? Ik veronderstel andere nokkenas, koppen en intake? Wil er gas inleggen. Dat blijft stromen ongeacht in welke hoek je staat. Geen gedoe met injectie, ik was daar wel tevreden over, maar dat is weer ingewikkelder om te bouwen en te bedraden. Mijn basis setup was goed, de bedoeling is zo goedkoop mogelijk een nieuwe te bouwen. @ Puppy, hoe heb je dat gedaan met de cps? Ik heb al een lambdasonde zitten. September 16, 2014 bewerkt door wimbo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.