Spring naar bijdragen

Chevy 350


wimbo
 Share

Recommended Posts

Ik heb een chevy 350 blok wat uit een wagen komt die volledig was uitgebrand. We hebben me een boormachine de oliepomp aangedreven en getracht de krukas rond te draaien. De oliedruk was zeer laag en de krukas draaide niet altijd even soepel rond.

Hier volgen enkele fotos van de zuigers en cilinders. De motor zal verder worden gedemonteerd en verdere fotos volgen.

Toch wil ik nu al tips vragen voor de revisie van dit blok. Is het de moeite dat te doen?

De cilinders zou ik inspuiten met wd40 om verdere roest te voorkomen, is dit een goed idee?

Ik zal nog enkele fotos plaatsen van de koppen.

 

In deze link de fotos : https://www.dropbox.com/sh/yei9ugbp0xqoysf/AABch0MqBnLsEBx2mTjyqDNXa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat had ik ook al bedacht, maar ik ga toch eens kijken hoe het zit. Ik vind het raar dat er weinig oliedruk is. De startmotor werkte nog, zo warm is het blok vast niet geworden. Dus ik vraag mij af wat nu juist mankeert. Ik kan het niet erger maken dan het is ;-)

Naast een nieuw blok heb je ook nog waterpomp, inlaatspruitstuk, serpentine kit, servopomp ...

bewerkt door wimbo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

dana 300 past op de automaat van een zj, 1 gatje beetje aanpassen en bij sommige de uitgaande as beetje inkorten...
heb onlangs een occasie blok gekocht omwille van budget. heb voor ik hem gekocht heb de motor geinspecteerd, oliedruk en compressie gemeten, kleppendeksels eens gedemonteerd en hem horen draaien. was dus vrij zeker dat het een goede motor was. had voor 500

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is het hem net, ik heb die th350, de novac adapter voor de d300. Dat kan ik dan nog gebruiken.

Ook andere motorsteunen lassen plus de electronica.

natuurlijk kan ik dan ook de brakebooster, stuurpomp, alternator en aircopomp (als compressor voor de arb's) ervan gebruiken,

Een ZJ zou idd de goedkoopste oplossing zijn voor iemand als Mc. Gyver of B.A. Baracus :-) Helaas voor mij te technisch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou eens beginnen met een flinke visuele inspectie. Door de hitte kan er van alles zijn kromgetrokken. En het kromtrekken kan weer resulteren in scheuren in het metaal. Pakkingen inderdaad zoveel mogelijk vervangen.

Bij verbranding in de motor komt ook veel hitte vrij. Die wordt opgenomen door de olie en het water. Als je een plasticfles met water boven een vuurtje houdt, zal die niet smelten. Dus voor het blok ben ik niet bang. Als het blok voordien goed liep, zou ik er niks aan doen. De randapparatuur (Carburateur, ontsteking etc) is een ander verhaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

persoonlijk zou ik er niet aan beginnen..

voor vermogen en geld kan je beter een ander blok kopen.. het is maar een 350 blok die overal voor weinig te koop zijn..

zeker met de  nieuwe oldtimer regeling zijn ook genoeg auto's met goede v8 motoren die evenveel kosten (compleet) dan de revisie van jou blok..

 

veel succes met je project!

 

paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De steunen zitten nog op het cassis gelast en heb ik dus niet nodig. Toch bedankt voor het aanbod.

Ik heb een YJ chassis overwogen, maar ga de opbouw zo simpel mogelijk houden, vandaar mijn besluit het toch bij een chevy te houden.

Bij het zoeken naar een geschikte motor sprokkel ik alle andere stukken samen.

Ik heb de wagen bijna compleet, behalve de motor.

Mocht iemand een 350 tegenkomen, laat maar gerust weten. Ik zoek ook nog een serpentine belt conversion.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is mij toch een beetje te duur. Ik moet nog een pand kopen en verbouwen ook ;-)

Ik heb een motor gezien, nieuw uit the states. De verkoper beweerd 330 pk. Ik heb de specs gevraagd voor dit blok.

Welke aanpassingen moeten gedaan zijn om dergelijk vermogen te genereren?

Ik veronderstel andere nokkenas, koppen en intake?

 

Wil er gas inleggen. Dat blijft stromen ongeacht in welke hoek je staat. Geen gedoe met injectie, ik was daar wel tevreden over, maar dat is weer ingewikkelder om te bouwen en te bedraden. Mijn basis setup was goed, de bedoeling is zo goedkoop mogelijk een nieuwe te bouwen.

 

@ Puppy, hoe heb je dat gedaan met de cps? Ik heb al een lambdasonde zitten.

bewerkt door wimbo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...