Spring naar bijdragen

Plotseling Vermogensverlies


Recommended Posts

Medejeepers,

 

Ik zit met een probleem, en kom er niet uit:

Het volgende gebeurt, op een lange rit, bedrijfstemp goed, bij het ingaan van 2 rotondes, plotseling een duikeling van de toeren naar bijna 0, en de neiging om uit te vallen, lichte trilling, gas geven om em aan de praat te houden en bij uitgaan van de bocht, schiet ie weg!, Heb dit al eerder voorhanden gehad, toen laten uitlezen e.d. maar kwam niks uit?, minimaal een half jaar daarna geen last meer gehad en nu plots weer bij twee rotondes weer kuren, terwijl ik daarvoor al aardig wat bochten en rotondes had gehad.

Wie oh wie weet waar ik kan zoeken :frusty: , hulp gewenst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe vol was de tank toen dat gebeurde?

siert.

Zeker een kwart, toen het gebeurde, jij zit in de buurt van Delft toch Siert?Anders als ik in de buurt ben voor me werk, rij ik een keer langs, als dat zou kunnen? Overigens als ik bv bij stilstaan, even een dot gas geef terwijl ik op de plaats blijf staan, heb ik ook gemerkt dat ie dan naar beneden slaat het toerental, alsof ie geen genoeg toevoer heeft, feit blijft dat dit sporadisch opduikt? bewerkt door DATZZ5.9
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo maar wat rare dingen die in me op komen:

- Voeding van ontsteking valt even (bijna) weg door doorgesleten isolatie van een draad(je) dat in de bocht tegen massa komt

- Stuurbekrachtigingspomp loopt even te zwaar / heeft teveel tegendruk

- Membraan rembekrachtiger sluit even niet goed af, motor zuigt valse lucht (ik neem tenminste aan dat je voor die rotondes remde)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo maar wat rare dingen die in me op komen:

- Voeding van ontsteking valt even (bijna) weg door doorgesleten isolatie van een draad(je) dat in de bocht tegen massa komt

- Stuurbekrachtigingspomp loopt even te zwaar / heeft teveel tegendruk

- Membraan rembekrachtiger sluit even niet goed af, motor zuigt valse lucht (ik neem tenminste aan dat je voor die rotondes remde)

Moet zeggen dat ik het toerental terugval ook bemerk, als de fan aanslaat (de highspeed), ik ga parkeren, en me stuur ook zwaarder gaat, maar verder geen last, alleen bij die combi,preventief die stuurpomp en rembekrachtiger vervangen?, blijft toch een raadsel dat ie het dan niet eerder in de bochten deed, de laatste keer 2x en half jaar daarvoor 3x, overigens gisteren weer gereden en toen niks, maar het blijft dan onzeker rijden
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, wat is wijsheid? Geen idee, misschien is het wel iets heel anders.

 

Was het de vorige keer in dezelfde omstandigheden (rotonde/bocht)?

Ooit gehad dat de motor even rot liep na remmen op recht stuk, voor stoplicht o.i.d.? Zo niet, dan zou ik de rembekrachtiger niet bovenaan plaatsen.

 

Als toerental wat zakt bij aanslaan fan zou dat ook moeten gebeuren bij andere zware verbruikers (grootlicht i.c.m. achterruitverwarming b.v.).

Normaliter moet de stationairregeling het toerental automatisch herstellen na het inkomen van de verbruikers.

 

Ik heb even geen tijd om de documentatie erop na te slaan, maar ik neem aan dat er een overdrukklep op de stuurbekrachtiging zit. Wat gebeurt er als die vast blijft zitten, loopt dan de pomp heel zwaar?? Bij rechtuitrijden is er volgens mij een drukloze circulatie, dus dan geen probleem. Als het probleem hier gevonden moet worden, zou het ook het stuurhuis kunnen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...