Spring naar bijdragen

Vraag over aanschaf van Jeep Cherokee 4.0i LTD


lkraan
 Share

Recommended Posts

Hallo! Ik ben nieuw in dit forum en groen wat Jeeps betreft.

Ik ga zeer binnenkort een Jeep Cherokee 4.0i LTD uit 1992 kopen en heb vandaag een eerste test-rid gemaakt.

Dit was tevens de eerste keer dat ik in een oudere auto en een 4x4 reed.

Ik vond het heerlijk rijden alleen bij het maken van scherpe bochten op een lage snelheid voelt het alsof de auto een beetje gaat schudden. Verder geen gekke geluiden, maar wat hobbelig bij die bochten.

De verkoper zij dat dit wel normaal is bij oudere 4x4 auto's.

Klopt dit? Of is dit een teken dat er ergens iets mis is.

Verder vroeg ik mij af of iemand weet hoe je aan het instructie-boekje van deze auto komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een XJ uit 1991, 137.000 km., maar ik heb hem op dat verschijnsel nog niet kunnen betrappen. Vermoedelijk slijtage in de aandrijving (kruisjes??).

Wellicht zit er een "deskundige" van het forum bij je in de buurt die je beter kan informeren. Dan weet je meteen of reparatie noodzakelijk is en wat het zo'n beetje gaat kosten. Dat kun je dan meenemen in de prijs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben benieuwd Hans. Hopelijk niets ergs/duurs.

Ik heb wat zitten bladeren in dit forum en voor zover ik kan achterhalen en begrijpen kan dit komen door:

- iets met de olie in het differentieel

- banden versleten of bobbels erin al hoewel je dat ook moet voelen als je recht rijdt

- kruisjes in de vooras zijn aan vervanging toe

- visco koppeling

Dat laatste schijnt een dure grap te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Olie in het diff zal het waarschijnlijk niet zijn, omdat het Limited Slip diff gewoon een open diff is wanneer er de verkeerde olie inzit.

Een visco koppeling zit niet in een cherokee (XJ) zoals jij hebt gereden. Die zitten in de Grand-Cherokee! wink.gif

Maar dat verhaal van de verkoper, dat het normaal is, is gewoon niet waar! Er is wat aan de hand, maar dat kan heel weinig zijn ( te lage bandenspanning), of erg duur ( tussenbak of differentieel defect) of alles daartussenin! Eerst laten verhelpen en dan pas kopen, zou ik zeggen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt 87wrangler!

De verkoper gaat de auto eerst helemaal nakijken en laat dan weten wat er allemaal gedaan moet worden. Ik had hem nog gebeld om te zeggen dat het onstabiele gevoel bij langzame bochten niet klopt en dit laat hij in hun werkplaats uitzoeken.

Ik zag dat er 2 nieuwe en 2 oude banden op zaten. Vooraan links een nieuwe en rechts een oude en achterop het tegenover gestelde. Hopelijk heeft het dan iets met de bandenspanning te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...
Ik heb een XJ uit 1991, 137.000 km., maar ik heb hem op dat verschijnsel nog niet kunnen betrappen. Vermoedelijk slijtage in de aandrijving (kruisjes??).

Wellicht zit er een "deskundige" van het forum bij je in de buurt die je beter kan informeren. Dan weet je meteen of reparatie noodzakelijk is en wat het zo'n beetje gaat kosten. Dat kun je dan meenemen in de prijs.

;) Ik heb gisteren ook een cherokee gekocht4l , 6cil , high output en op gas (lichte vracht) deze vertoont het helemaal niet en heeft 220.000 km gelopen wat niet veel is voor zo een beest . zou dit toch eens laten nazien :bye1:

Greetz van patje uit oost-vlaanderen .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo! Ik ben nieuw in dit forum en groen wat Jeeps betreft.

Ik ga zeer binnenkort een Jeep Cherokee 4.0i LTD uit 1992 kopen en heb vandaag een eerste test-rid gemaakt.

Dit was tevens de eerste keer dat ik in een oudere auto en een 4x4 reed.

Ik vond het heerlijk rijden alleen bij het maken van scherpe bochten op een lage snelheid voelt het alsof de auto een beetje gaat schudden. Verder geen gekke geluiden, maar wat hobbelig bij die bochten.

De verkoper zij dat dit wel normaal is bij oudere 4x4 auto's.

Klopt dit? Of is dit een teken dat er ergens iets mis is.

Verder vroeg ik mij af of iemand weet hoe je aan het instructie-boekje van deze auto komt.

Bij maximale stuuruitslag duw je auto ''over je banden heen'' (hoe leg ik dit goed uit). Dus niet met maximale stuuruitslag gas gaan geven. Voor zover ik weet is dat niks raars bij cherokee's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...