Spring naar bijdragen

lkraan

Forum member
  • Aantal bijdragen

    15
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over lkraan

  • Verjaardag 04/03/1973

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

lkraan's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. yep Nieuwe kat en inbouwen kostte ruim 400. Viel gelukkig onder de garantie.
  2. Ik heb ruim 2 weken geleden een Cherokee 4.0i Limited uit '92 gekocht en er flink mee getoerd. Rijdt heerlijk en ben/was erg tevreden tot er vandaag wat rook onder de auto vandaan begon te komen nadat ik er ongeveer 50km mee had gereden. Het was "iets" dat onder de auto een beetje aan de linkerkant aan de uitlaat vast zit. Ik even langs een Kwik-Fit gereden, want er was niets anders meer open. Zij vertelden mij dat de katalysator helemaal doorgebrand is en dat ik hier niet meer mee moet doorrijden, want dat dit de auto kan beschadigen. Op dit onderdeel onder de auto zit een soort roostertje dat inderdaad helemaal doorgebrand is en hij was gloeiend heet. Ik heb hem bij een Bovag garage met garantie gekocht dus die ga ik morgen meteen bellen. Weten jullie was een nieuwe katalysator ongeveer kost en of het inderdaad slecht is om hier mee te rijden? Ik moet immers naar een garage. De dealer is 5km ver, een goede 4x4 garage is 20km ver weg en de garage waar ik hem heb gekocht ruim 50km. Weten jullie ook waar dit door kan komen? Verkeerde olie of benzine?
  3. hehe Ik heb zeer weining verstand van auto's en Jeeps. Er zat ook geen onderhoudsboekje bij en aangezien ik er wat kilometers mee ga maken wilde ik er zo zeker mogelijk van zijn dat alles in orde is en daarom heb ik hem maar meteen een grote beurt gegeven. Wellicht meer nodig voor mijn geestelijke rust en vertrouwen in de auto dan dat de Jeep het echt nodig had De pomp bromt bij mij af en toe kort en zachtjes. Het lampje brand ook heel soms als ik wat harder rem. Ik kijk het nog een tijdje aan.
  4. Jeep vandaag naar Maasbach gebracht voor een grote beurt en ben zeer tevreden. Ik denk dat ze niet duur zijn en ze kwamen over dat ze verstand van Jeeps hebben. De beurt kostte 440 en ze hebben al het vloeibare ververst/bijgevuld, oliefilter vervangen, bougies vervangen, nieuwe ruitenwissers en 1 gerepareerd, bandenspanning en uitlijning gecontrolleerd, hier en daar wat zaken ingevet zoals een achteras. Ze hebben ook geprobeert om de ABS uit te lezen, maar dit lukte ze niet. Los daarvan erg vriendelijke lui en de beurt kon binnen een week ingepland worden.
  5. Mijn nieuwe Jeep Cherokee 4.0i LTD uit 92 staat op dit moment bij de garage voor een grote beurt. Ik heb af en toe als ik met redelijke sneheid hard rem dat dit "check antilock" lampje gaat branden. Ook hoor je heel soms een motortje zachtjes brommen. De garage waar ik vannochtend de auto naartoe heb gebracht vertelde mij dat dit brommende motortje wellicht de ABS pomp is, maar dat dit niet meteen betekend dat hij stuk is. Ook vertelde hij dat een aantal onderdelen van het ABS systeem een soort levenslange garantie hebben en dat bij defecten deze kostenloos door een Jeep garage vervangen moeten worden. Wellicht dat ze iets van uurloon rekenen.
  6. Net de Jeep garage in Utrecht gebeld om te vragen wat een grote beurt kost en zij gaven aan dat het ongeveer €770 kost. Daarna Maasbach gebeld en bij hun kost dit tussen de €300 en €400 en zij doen daar veel meer voor. Kosten zijn dan wel exclusief rem onderdelen, maar dat leek mij ook logisch. Tevens kon de auto bij Maasbach al volgende week woensdag terecht en bij de Jeep garage pas vanaf 20 september. Dat was een makkelijke keuze Bedankt voor de tip!
  7. Bedankt Beest! Dat is weer een hele geruststelling.
  8. Net de garage gesproken en er moeten inderdaad wat nieuwe banden op. Verder zij hij dat het schudden/hobbelen bij het maken van een bocht bij lage snelheid kwam doordat de Jeep in 4 wheel drive (part time) stond en dat je de auto alleen op een onverharde weg in deze stand moet zetten. Klopt dat?
  9. Bedankt 87wrangler! De verkoper gaat de auto eerst helemaal nakijken en laat dan weten wat er allemaal gedaan moet worden. Ik had hem nog gebeld om te zeggen dat het onstabiele gevoel bij langzame bochten niet klopt en dit laat hij in hun werkplaats uitzoeken. Ik zag dat er 2 nieuwe en 2 oude banden op zaten. Vooraan links een nieuwe en rechts een oude en achterop het tegenover gestelde. Hopelijk heeft het dan iets met de bandenspanning te maken.
  10. lkraan

    Even Voorstellen..

    Hallo! Ik ben nieuw hier en Jeeps zijn ook nieuw voor mij. Ik wil al heel lang een Jeep en heb nu de knoop doorgehakt. Als het goed is rijd ik over een week of 2 rond in deze beauty... Cherokee 4.0i LTD uit 92... Bij voorbaat mijn excuses dat ik de komende tijd hier een hoop (stomme) vragen ga stellen
  11. Heeft iemand goede ervaringen met een garage in of rond Utrecht? De Jeep dealer in Utrecht doet ook reparaties, maar ik had gelezen dat Jeep dealers/garages wat aan de prijzige kant zijn. [mod]verplaatst[/mod]
  12. Er zij veel van die euroframes/installation kits te vinden in de US. Heeft iemand ervaring met deze of een idee welke van deze Scosche FCJXXX kits het beste zouden passen? http://sonicelectronix.com/cat_149.html
  13. Ben benieuwd Hans. Hopelijk niets ergs/duurs. Ik heb wat zitten bladeren in dit forum en voor zover ik kan achterhalen en begrijpen kan dit komen door: - iets met de olie in het differentieel - banden versleten of bobbels erin al hoewel je dat ook moet voelen als je recht rijdt - kruisjes in de vooras zijn aan vervanging toe - visco koppeling Dat laatste schijnt een dure grap te zijn.
  14. De '92 Cherokee die ik op het punt sta aan te schaffen heeft een groot gat waar een radio hoort te zitten. Nu las ik ergens dat je een moderne/standaard radio kan inbouwen door in het gat in het dashboard eerst een "euroframe" te installeren. Waar koop je zo'n euroframe? Zijn er webwinkels die dit hebben? En hoe bevestig je dit frame aan de auto? Ik zag aan de binnekant van het gat in het dashboard nergens iets waar je iets aan vast kan maken. Of klem je dit euroframe aan de rand van het gat in het dashboard?
  15. Hallo! Ik ben nieuw in dit forum en groen wat Jeeps betreft. Ik ga zeer binnenkort een Jeep Cherokee 4.0i LTD uit 1992 kopen en heb vandaag een eerste test-rid gemaakt. Dit was tevens de eerste keer dat ik in een oudere auto en een 4x4 reed. Ik vond het heerlijk rijden alleen bij het maken van scherpe bochten op een lage snelheid voelt het alsof de auto een beetje gaat schudden. Verder geen gekke geluiden, maar wat hobbelig bij die bochten. De verkoper zij dat dit wel normaal is bij oudere 4x4 auto's. Klopt dit? Of is dit een teken dat er ergens iets mis is. Verder vroeg ik mij af of iemand weet hoe je aan het instructie-boekje van deze auto komt.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...