Spring naar bijdragen

Schorsen , Verzekering En Terreinrijden.


Bleek
 Share

Recommended Posts

Hoi

 

De titel zegt het eigenlijk al maar zal het proberen uit te leggen.

 

Sinds het 4x4 terrein hier in Axel dicht is moet ik steeds verder om eens lekker te gaan spelen en ik moet dan met de jeep over de weg omdat ik niet in bezit ben van een ambulance , en de Insignia vind het ook niet zo leuk met zo'n gewicht achter hem.

Nu ben ik van plan om een zware pickup aan te schaffen als werk auto en ik wil de jeep alleen nog gaan gebruiken in het terrein .

Hoe kan ik dit het best aanpakken ? De jeep staat nu geschorst 

Mag ik rijden op een terrein / evenement  terwijl hij geschorst staat of moet ik dan een ander soort verzekering aanschaffen? 

Of zijn er ander wegen om dit te doen?

 

Grt

Patrick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er wordt heel veel onzin verteld over verzekerd rijden met geschorste auto, s.

De enige veilige en zekere oplossing is een briefje van je verzekeraar, dus niet van de agent, dat ze er mee accord zijn en onder welke voorwaarden.

Een geschorste auto heeft geen GELDIG kentekenbewijs, vandaar.

Het feit dat ze moeten betalen bij schade wil niet zeggen dat ze jou niet aansprakelijk kunnen stellen, net zoals bij veel te hard rijden of bij een borrel op.

Siert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe het afloopt..... Bij welke verzekering je slaagt en onder welke voorwaarden.

 

Ik heb van meerdere (op een ander 4x4 forum)het advies gehad om eens kontact op te nemen met de volgende organisatie .

http://www.wiggersgroep.nl/www/data/teksten/terreinautoverzekering.htm

Zal eens kijken wat daar uitkomt.

Na 180 vieuws was Siert de enige die reageerde dus kreeg het idee dat het niet interessant was of dat niemand hier verder van zoiets gebruik maakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook zo'n polis gehad , ik was zelf verzekerd in het buitenland op de openbare weg (tijdens de duur van het evenement).

 

In de polis staat hij moet een Nederlands kenteken hebben en zijn voorzien van APK

 

En een geschorst kenteken is ook een Nederlands kenteken , volgens Wiggers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...