Spring naar bijdragen

2 Koloms Hefbrug


kenzo
 Share

Recommended Posts

Hallo,

 

Aangezien ik redelijk wat wil sleutelen aan verschillende auto's ben ik wat informatie aan het vergaren voor een 2 koloms hefbrug.

 

Nu vraag ik mij alleen af waar ik precies op moet letten, ik lees verschillende berichten over spindels (goed of slecht?) maar kan niet echt zien welke wel of geen gebruik maken van spindels...

 


En is een 2 koloms brug geschikt om een auto langer op de laten rusten (dus eventueel met andere auto eronder, of moet daar per se een 4 koloms brug voor gebruikt worden).

 

Een 4 koloms brug is te groot en een 2 koloms lijkt me handiger omdat je dan makkelijk aan het onderstel kunt werken.

 

Ik kan niet veel info op internet vinden.

 

Ik heb een Hoffman brug op het oog, is dit een redelijk merk?

 

Bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb zelf een 2-koloms brug, Een Hoppe en Hardt, is al een oudje als ik op zoek zou zijn naar een andere zou ik zeker kijken naar een brug waar de kabels bovenover lopen. De "kabeltunnel" onder is een behoorlijke hindernis met een versnellingsbak en tussenbak op je bakkrik.

Ik laat de auto na de werkzaamheden of 's avonds altijd naar beneden zakken, geeft toch een zekerder gevoel met kleine kinderen in de buurt. Twee jeeps boven elkaar wegzetten ga je in de hoogte zeker niet halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, zag er idd al staan met de kabels boven over, maar dan zit dat ook weer in de weg als de auto ver omhoog moet, en het moet al precies de hoogte van de garage zijn om geen ruimte te verliezen.

2 jeeps zal idd zeker niet passen, maar het is ook meer voor 2 sportautos die niet zo hoog zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Je kunt de kabels ook verzonken in de garagevloer leggen natuurlijk dan ben je niet afhankelijk van een bepaald type tijdens je zoektocht en heb je toch alle bewegingsvrijheid zonder drempels. 

 

In principe kun je een auto langere tijd op een 2 kollomer laten staan als deze maar een goede veiligheidsborging heeft zodat ie niet metertijd langzaam zakt. Sommige (meestal de Hydraulische) hebben een remsysteem als bij een lift om plotseling zakken op te vangen anderen hebben een harde borging door midddel van een pen die ongewenst zakken voorkomt, dan hangt de brug dus op die pen in plaats van de kabels of hydrauliek. In principe zijn alle bruggen tegenwoordig veilig waar het ongewenst zakken betreft. Vertrouw je het toch niet om hem langere tijd eronder te zetten, zet je er gewoon 2 stempels bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben juist een 4 koloms brug gekocht omdat wij onze jeeps slecht op de 2 koloms brug konden krijgen.

Laat staan dat we de jeeps er voor langere tijd op lieten staan.! Nu met de 4 koloms staat er eigenlijk altijd wel een jeep op en wat eronder (autoambu, kleinere Auto's en als het moet nog een jeep). Als je de ruimte hebt, zou ik zeker een 4 koloms nemen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben juist een 4 koloms brug gekocht omdat wij onze jeeps slecht op de 2 koloms brug konden krijgen.

Laat staan dat we de jeeps er voor langere tijd op lieten staan.! Nu met de 4 koloms staat er eigenlijk altijd wel een jeep op en wat eronder (autoambu, kleinere Auto's en als het moet nog een jeep). Als je de ruimte hebt, zou ik zeker een 4 koloms nemen!

x2 heb ook een 4 koloms brug en ben er heel blij mee.  (de bevriende jeepers uit de buurt ook)

in combinatie met twee verstelbare steunen is er eigenlijk niets wat ik niet kan wat met een 2 kolom wel kan.

 

(mijn broer heeft een 2 koloms dus ik kan makkelijk vergelijken)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook sterk voorstander van een 4 koloms brug.

 

2 koloms heb ik zoals hierboven ook gesuggereerd wordt altijd het gevoel dat het niet echt stevig staat bij het sleutelen.

 

Ik heb ook een 4 koloms brug in de werkplaats, en idd diverse as steunen zodat ik ook alles met de brug kan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...