Atje Geplaatst August 21, 2013 Rapporteren Share Geplaatst August 21, 2013 Hallo allen, Allereerst zal ik me even kort voorstellen. Ik ben Arthur, 34 jaar en ik ben al een tijdje op zoek naar een CJ7. Ik heb al eerder hobby auto's gehad en wil nu voor het echte werk. Ik heb sleutel ervaring (zowel beroeps als hobby) en een CJ7 trekt mij gewoon aan. Ik ben rustig op zoek en ook vooral met de mogelijke veranderingen in de oldtimerregeling heb ik geen haast (maar het kriebelt wel) Nu heb ik een CJ7 te koop zien staan en heb met de verkoper een beetje gemailt. Allereerst wilde ik weten of dit een "bekende Jeep" is hier op het forum, misschien weet iemand hier de achtergrond van? http://www.speurders.nl/overzicht/autos/f_particulier_zakelijk-alles/page/472/dikke-jeep-cj7-bwjr-1984-134028446.html?query= En de (voorlopig) laatste vraag: de bladveren achter lijken mij enigszins verbogen, is dit erg en komt dit vaker voor (ik probeer vanavond foto's te uploaden, lukt via het wekr nu even niet) De CJ7 heeft plekken op de body, die volgens mij wel bij te werken zijn, ook die foto's probeer ik vanavond even te plaatsen. Alvast bedankt voor de eventuele antwoorden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermancj5 Geplaatst August 21, 2013 Rapporteren Share Geplaatst August 21, 2013 80 pk? Is het een 4 cilinder of zo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
de jeeper Geplaatst August 21, 2013 Rapporteren Share Geplaatst August 21, 2013 blad veren verbogen welke kant op als ze naar beneden wijzen dan zijn ze versleten en kun je andere veren gaan zoeken maar als ik de foto,s bekijk dan lijkt er niets aan de hand te zijn met de vering Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mcx Geplaatst August 22, 2013 Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2013 Hij zal wel 80kW bedoelen, het is een 4.2 - 6 cylinder. Alleen gewicht aanhanger (geremd) staat op 0kg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Atje Geplaatst August 22, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2013 Alvast bedankt voor de antwoorden zover. Ik had een en ander nog even nagevraagd en het is inderdaad 80kW. Is gewoon een 6 Cyl. Ik krijg om de een of andere reden geen foto's toegevoegd, dus zal dit nog even uitvogelen. Met een foto kan ik veel makkelijker mijn vraag van de bladveren illustreren. Naar mijn idee lopen de achterste bladveren, vanaf het voorste ophangpunt, eerst iets naar achteren voor ze naar beneden lopen (mocht iemand dit zo nog begrijpen) Niemand die deze Jeep bekend voorkomt en zegt: Niet doen, of juist wel doen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst August 22, 2013 Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2013 ik zie niets vreemds aan de bladveren... Mooie jeep voor een leuke prijs. Op foto zijn ze natuurlijk allemaal mooi :-) Vraag is alleen wat je plannen met de jeep zijn. Wil je deze nog gaan aanpassen om in het terrein te rijden? Zo ja is het mss een optie om een jeep te nemen die al de nodige aanpassingen heeft? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Atje Geplaatst August 22, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2013 Nou ja, Wat is mooi. Hij heeft plekken op de body die zeker aandacht nodig hebben. ik heb duidelijke foto's van hem gekregen van blaasjes onder de lak en zelfs al een plek waar de lak eraf is. Maar dit is allemaal op te lossen. Helaas krijg ik de foto's er nog niet op hier (vanavond thuis nog even proberen) Ik was niet van plan er een echt offroad monster van te maken, maar gewoon als open zomer auto die af en toe ook een wat zand, modder en heuvels mag zien. daarvoor lijkt deze opbouw mij wel geschikt eigenlijk. @steven, welke aanpassingen doel jij op, die ik misschien als beginnede jeeper over het hoofd zie? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst August 22, 2013 Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2013 Ik dacht aan grovere banden, zwaardere steekassen, andere verhouding in de assen, locker.... Niet dat dit nodig is, een cj kan zo ook zijn mannetje staan in het terrein.... Het zou mss voordeliger zijn een auto te kopen die al verder aangepast is. Deze kopen en later aanpassen kan duurder blijken. Maar voor wij is zelf sleutelen aan de jeep is een deel van het plezier... Allee meestal toch.... :-) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst August 22, 2013 Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2013 D'r is wel iets vreemds met het kenteken........ 29-TTD-9 Die werd in 1990 nog niet uitgegeven...... Datum eerste toelating: 30-06-1984 Datum eerste afgifte Nederland: 28-04-1990 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst August 22, 2013 Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2013 (bewerkt) Misschien omgekeurd van grijs naar geel? August 22, 2013 bewerkt door kenzo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
de jeeper Geplaatst August 22, 2013 Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2013 D'r is wel iets vreemds met het kenteken........ 29-TTD-9 Die werd in 1990 nog niet uitgegeven...... of deze is ingevoert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst August 22, 2013 Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2013 Datum eerste toelating: 30-06-1984 Datum eerste afgifte Nederland : 28-04-1990 of deze is ingevoert Leg eens uit ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Atje Geplaatst August 22, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2013 Op deze foto is te zien wat ik bedoel de bladveer ziet er niet origineel uit in de rode cirkel. Alsof deze verbogen is. De huidige eigenaar vertelde mij dat deze Jeep voor 1,5 jaar geleden van grijs op geel kenteken is gezet en bij de RDW compleet is nagekeken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
John-M Geplaatst August 22, 2013 Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2013 Even de advertentie lezen jongens...is van grijs naar geel omgekeurd... 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
de jeeper Geplaatst August 22, 2013 Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2013 Leg eens uit ? hoi ejg de yj die ik nu heb heeft ook een kenteken en wel 50-tpl-9 en die was er ook nog niet in 1992 de vorige eigenaar heeft deze jeep in gevoert van uit belgie als ik het goed heb mvrgr Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst August 22, 2013 Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2013 Op deze foto is te zien wat ik bedoel de bladveer ziet er niet origineel uit in de rode cirkel. Alsof deze verbogen is. De huidige eigenaar vertelde mij dat deze Jeep voor 1,5 jaar geleden van grijs op geel kenteken is gezet en bij de RDW compleet is nagekeken. kan geen bladveer of rode cirkel zien op deze foto. enkel de side bar en een roestplek onder het jeep logo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst August 22, 2013 Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2013 De huidige eigenaar vertelde mij dat deze Jeep voor 1,5 jaar geleden van grijs op geel kenteken is gezet en bij de RDW compleet is nagekeken. Even de advertentie lezen jongens...is van grijs naar geel omgekeurd... 'T is me duidelijk..... al had ik dat niet uit de tekst opgemaakt....... Vorig jaar door RDW op geel kenteken gekeurd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Atje Geplaatst August 23, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 23, 2013 Nu dus als het goed is de foto met de rode cirkel, zoals eerder bedoelt. Ik moest even kijken dat ik het juist deed met de foto's Foto's van de slechte plekken als het goed is nu hieronder. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst August 23, 2013 Rapporteren Share Geplaatst August 23, 2013 nu zie ik de cirkel aan de bladveer maar is niets abnormaals aan... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Atje Geplaatst August 23, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 23, 2013 Aangezien de Jeep al iets verhoogd is en 33" banden heeft zou ik er ook niet veel aan aanpassen. Ik geloof dat voor mijn zomerritjes en af en toe spelen in de blubber dit wel ok is. Hij past veel hoger ook niet in de garage Wat denken jullie van de slechte plekken op de body? dit is wel te fixen toch? Bedankt in ieder geval voor al het meedenken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tosca Geplaatst August 23, 2013 Rapporteren Share Geplaatst August 23, 2013 Aangezien de Jeep al iets verhoogd is en 33" banden heeft zou ik er ook niet veel aan aanpassen. Ik geloof dat voor mijn zomerritjes en af en toe spelen in de blubber dit wel ok is. Hij past veel hoger ook niet in de garage Wat denken jullie van de slechte plekken op de body? dit is wel te fixen toch? Bedankt in ieder geval voor al het meedenken. De body is vast wel te fixen,maar denk er wel aan dat de slechte plekken meestal zitten op plaatsen waar dubbel plaatwerk zit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst August 24, 2013 Rapporteren Share Geplaatst August 24, 2013 Op deze foto is te zien wat ik bedoel de bladveer ziet er niet origineel uit in de rode cirkel.Alsof deze verbogen is. De huidige eigenaar vertelde mij dat deze Jeep voor 1,5 jaar geleden van grijs op geel kenteken is gezet en bij de RDW compleet is nagekeken. RDW kijkt alleen naar de ombouw van grijs naar geel. Ze kijken absoluut niet de complete auto na. Klinkt als een verkooppraatje Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst August 24, 2013 Rapporteren Share Geplaatst August 24, 2013 Aangezien de Jeep al iets verhoogd is en 33" banden heeft zou ik er ook niet veel aan aanpassen. Ik geloof dat voor mijn zomerritjes en af en toe spelen in de blubber dit wel ok is.Hij past veel hoger ook niet in de garage Wat denken jullie van de slechte plekken op de body? dit is wel te fixen toch? Bedankt in ieder geval voor al het meedenken. Alles is te fixen maar bedenk wel dat zoals eerder aangegeven er vaak ook plekken aanwezig zijn die niet direct voor het oog waarneembaar zijn. Er zijn meerdere jeepers geweest die dergelijke plekken grondig aanpakten maar uiteindelijk toch een andere body moesten plaatsen daar het water naar de zee dragen werd. Hou er ook rekening mee dat als het tegenzit het wel eens flink in de papieren kan lopen en is het dat dan waard als cj7 met een 6 cilinder motor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst August 24, 2013 Rapporteren Share Geplaatst August 24, 2013 (bewerkt) RDW kijkt alleen naar de ombouw van grijs naar geel. Ze kijken absoluut niet de complete auto na. Klinkt als een verkooppraatje Ik heb toch wel heel anders meegemaakt bij een keuring van grijs naar geel kenteken. De wagen werd compleet binnenstebuiten gekeerd.Het is echt de willekeur van de keurmeester. August 24, 2013 bewerkt door jeeped Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst August 24, 2013 Rapporteren Share Geplaatst August 24, 2013 (bewerkt) Ben wat aan het rentenieren tegenwoordig en heb daardoor wat extra tijd over. Zodoende kom ik wat vaker bij de RDW en de ene keer zijn ze actiever als de andere keer. Ik heb er nog geen problemen gehad de afgelopen paar keer maar het scheelt ook als je ze kent en er vaak komt. Dat praat wat makkelijker. En laten we eerlijk zijn het klinkt leuk als je iets wil verkopen om aan te geven dat de RDW de wagen al helemaal heeft gecontroleerd. Het ruikt gewoon naar een verkooppraatje en die herkennen we allemaal toch Ed. August 25, 2013 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.