Jeroen dw Geplaatst March 3, 2013 Rapporteren Share Geplaatst March 3, 2013 Iemand ervaring met het vervangen van een voorruit? Is deze met silicone bevestigd of is het enkel de rubber rond om de ruit? Het is een XJ van 96. Mvg Jeroen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudvd Geplaatst March 3, 2013 Rapporteren Share Geplaatst March 3, 2013 Iemand ervaring met het vervangen van een voorruit? Is deze met silicone bevestigd of is het enkel de rubber rond om de ruit? Het is een XJ van 96. Mvg Jeroen Jeroen De voorruit bij een xj is gelijmd. Heb destijds mijn voorruit (xj '95) laten vervangen bij carclass Als je lek langs het raam hebt is de kans groot dat het plaatwerk doorgerot is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marco Fennema Geplaatst March 3, 2013 Rapporteren Share Geplaatst March 3, 2013 Herken het. Nooit eerder lekkage in mijn Wagoneer. Steenslag gaf barst, nieuwe voorruit besteld. Glazenboer belde dat oude raamrubber scheurde tijdens demontage en gaf aan zes weken besteltijd te hebben voor nieuw raamrubber, maar als ik een eigen dealer wist mocht ik hem zelf bestellen. Zij haalde dan het rubber op en rekenden af. In de tussentijd reed ik met nieuw raam in oude geplakt rubber in regenbuien rond, zonder lekkage. Nieuw rubber kwam, en ruit lekte na montage. Op de hoeken boven en onder, en het rubber is lelijk. De chromen strippen passen niet meer en moesten gelijmd worden. Geen garantie omdat ik zelf het rubber besteld had. Plus dat het min of meer allemaal uit hetzelfde imitatie circuit komt. Nu haalt hij wel als service mijn ruit er weer uit. Hij adviseert, en terecht, het gehele frame te restaureren. Dan plaatst hij de ruit terug en verlijmt het. Als hij nu verlijmt roest het frame verder. Helaas blijft het rubber zich niet zo mooi sluiten om de ruit als origineel. Nu ken ik jou wagen niet, maar informeer of je de kans hebt ook een frame te hebben wat geroest is. De vorige eigenaar van mijn wagen had de gehele wagen laten spuiten en hierop bezuinigt. Mijn wagen rijdt nu niet, ik verwacht in juni blok weer draaiend te hebben en dan ga ik een lasser zoeken die dat fijnere laswerk kan uitvoeren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst March 3, 2013 Rapporteren Share Geplaatst March 3, 2013 Zoals Ruud al aangeeft, de voorruit zit gelijmd. De facelift modellen hebben een rubber rondom, maar dit is slechts cosmetisch. De vroege modellen hebben een sierlijstje wat te met wat gepriegel te verwijderen(schuiven) is. Als je de houdertjes van de sierlijsten eruit geprutst krijgt, kun je een poging wagen om de ruit met een geschikte kit nogmaals af kitten. Roest op het plaatwerk wat de kit en de ruit los duwt kan een oorzaak zijn. Het is lastig dit te fixen zonder de ruit te vervangen. Ook door ouderdom en flinke torsie in de carrosserie (flexen/terrein gebruik) kan de kit loskomen. Je zou eerst eens kunnen bepalen waar de ruit precies lekt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen dw Geplaatst March 3, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 3, 2013 Heb ineens de ruit verwijderd na jullie uitleg. (helaas is ze toch stuk gegaan... brak vrij snel) Inderdaad roest in de hoek aan passagierzijde + in het midden (allebei bovenaan). Nu heb ik de roest al weggeschuurd, zal hem dus maar binnen doen dat dit ineens met het juiste materiaal gemaakt wordt. Ik schat nieuwe ruit, rubber en plaatskoste 300 a 350 euro...?? Ben benieuwd of dit weer duurder zal uitdraaien. Houd jullie op de hoogte van de vorderingen! Bedankt voor de tips Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
just-a-jeeper Geplaatst March 4, 2013 Rapporteren Share Geplaatst March 4, 2013 (bewerkt) Heb ineens de ruit verwijderd na jullie uitleg. (helaas is ze toch stuk gegaan... brak vrij snel) Inderdaad roest in de hoek aan passagierzijde + in het midden (allebei bovenaan). Nu heb ik de roest al weggeschuurd, zal hem dus maar binnen doen dat dit ineens met het juiste materiaal gemaakt wordt. Ik schat nieuwe ruit, rubber en plaatskoste 300 a 350 euro...?? Ben benieuwd of dit weer duurder zal uitdraaien. Houd jullie op de hoogte van de vorderingen! Bedankt voor de tips gewoon prijs opvragen bij autotaalglas og carglass March 4, 2013 bewerkt door just-a-jeeper Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen dw Geplaatst March 5, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 5, 2013 Heb ik gedaan, morgen komen ze een nieuwe ruit steken. 130 voor de ruit + 45 voor de rubber en 50 euro plaatsingskosten... Kan de cherokee weer 17 jaar voort Bedankt voor de tips! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hvulink Geplaatst March 20, 2013 Rapporteren Share Geplaatst March 20, 2013 Heb ik gedaan, morgen komen ze een nieuwe ruit steken. 130 voor de ruit + 45 voor de rubber en 50 euro plaatsingskosten... Kan de cherokee weer 17 jaar voort Bedankt voor de tips! Jeroen: Waar heb je dit laten doen? Groet Harold Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen dw Geplaatst March 28, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 28, 2013 Autoglass Borsbeek, dit is wel in antwerpen natuurlijk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.