Spring naar bijdragen

Probleem Versnellingsbak Na Verversen


Ronizz
 Share

Recommended Posts

Mijn versnellingsbakolie is tijdens een controlebeurt ververst met Mercon V olie, ipv ATF +4. De garagehouder vertelde mij dat Mercon V dezelfde eigenschappen heeft als ATF +4 maar na 600 km merk ik dat de versnellingsbak niet in orde is; wanneer de automaat schakelt naar de 4e versnelling klapt/schokt de versnellingsbak. Is de versnellingsbak nu kapot door verkeerde olie? Kan ik de garagehouder hiervoor aansprakelijk stellen?

Ik heb een Cherokee 4.0LT sport uit 2001 met 131.000 km op de teller

Link naar opmerking
Deel via andere websites

doe eens de olie peilen met draaiende motor

kan ook te weinig olie er in zitten en is het olie

filter dat in de automaat bak zit ook vervangen

want daar wordt niet over gesproken en je kan

info uit je instruktie boekje halen wat er voor

olie er in moet en olie verversen kan je zelf

en als je de olie niet vertrouwt dan die er uit

en bij boris hier ook actief op het forum de

olie bestellen die er wel in moet dan weet je

zeker dat het goed is veel succes er mee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

doe eens de olie peilen met draaiende motor

kan ook te weinig olie er in zitten en is het olie

filter dat in de automaat bak zit ook vervangen

want daar wordt niet over gesproken en je kan

info uit je instruktie boekje halen wat er voor

olie er in moet en olie verversen kan je zelf

en als je de olie niet vertrouwt dan die er uit

en bij boris hier ook actief op het forum de

olie bestellen die er wel in moet dan weet je

zeker dat het goed is veel succes er mee

De filter is ook vervangen. Ik ga eerst het oliepeil meten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoe zo verkeerde olie? volgens mij zit er de goede olie in [Dexron-mercon] volgens chrysler.

 

Ik denk dat jou probleem ergens anders zit, kun je wat specifieker zijn over klap en bonken doet ie dat altijd?

weinig km jou jeep is het een ingevoerde?

 

aan de kwaliteit van de bak kan het niet liggen, AW4 versnellingsbak Japans, beste wat er is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb net gemeten, er zit teveel olie in.

De automaat schakelt soepel behalve de laatste versnelling, dan schokt ie harder dan normaal en je voelt de schok dan goed. De auto is niet ingevoerd, heeft 131.000 km op de teller.

De problemen zijn ontstaan nadat er een gasinstallatie is ingebouwd. Deze is nu goed afgesteld. Alleen het bedrijf dat de installatie heeft ingebouwd heeft teveel transmissieolie ingedaan, dan dit ook een oorzaak zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gas installatie heeft niks met de automaat bak te maken zijn twee aparte zaken

en ja te veel olie is ook niet goed voor de bak worden ze niet vrolijk van maar

wat te veel toe gevoegde olie voor problemen veroorzaakt dat weet ik ook

niet ik zou de te veel toegevoegde olie af tappen tot de juiste stand tussen de

merk tekens op de peil stok van je bak en maak dan weer een proef rit en 

dan luisteren wat de bak doet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gas installatie heeft niks met de automaat bak te maken zijn twee aparte zaken

en ja te veel olie is ook niet goed voor de bak worden ze niet vrolijk van maar

wat te veel toe gevoegde olie voor problemen veroorzaakt dat weet ik ook

niet ik zou de te veel toegevoegde olie af tappen tot de juiste stand tussen de

merk tekens op de peil stok van je bak en maak dan weer een proef rit en 

dan luisteren wat de bak doet

Idd, gasinstallatie staat hier los van. Ga eerst proberen om oliepeil goed te krijgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na morgen weer ik meer, wordt vervolgd

 

intussen is er een aardige hoeveelheid olie verwijderd maar het probleem blijft. Heb inmiddels een aantal Jeep dealers gesproken en deze spreken alle over Dexron III/Mercon en dat is een wat oudere type olie heb ik mij laten vertellen, dus geen Mercon V. Wanneer je afwijkt van olie kan de computer een "storing" lezen waardoor het schakelen niet soepel verloopt. Vrijdag gaat de juiste olie erin plus wordt de filter opnieuw vervangen, wanneer het euvel hiermee verholpen is ga ik eens een woordje wisselen met de betreffende garage die de verkeerde olie heeft gebruikt.

 

onderstaand de info van de dealer:

 

 

Mopart Dexron III/Mercon is the recommended fluid.

 

for the AW-4 automatic transmissions.

Dexron II fluid IS NOT recommended. Clutch

chatter can result from the use of improper

fluid.

Mopart Dexron III/Mercon automatic transmission

fluid when new is red in color. The ATF is dyed red

so it can be identified from other fluids used in the

vehicle such as engine oil or antifreeze. The red color

is not permanent and is not an indicator of fluid condition.

As the vehicle is driven, the ATF will begin to

look darker in color and may eventually become

brown. This is normal. A dark brown/black fluid

accompanied with a burnt odor and/or deterioration

in shift quality may indicate fluid deterioration or

transmission component failure.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lol.......

 

 

 

 

CHECKING FLUID LEVEL

(1) Be sure transmission fluid is at normal operating

temperature. Normal operating temperature is

reached after approximately 15 miles (25 km) of

operation.

(2) Position vehicle on level surface. This is important

for an accurate fluid level check.

(3) Shift transmission through all gear ranges and

back to Park.

(4) Apply parking brakes.

(5) Verify that transmission is in Park.

(6) Wipe off dipstick handle to prevent dirt from

entering fill tube. Then remove dipstick and check

fluid level and condition.

(7) Correct fluid level is to FULL mark on dipstick

when fluid is at normal operating temperature

(Fig. 44).

(8) If fluid level is low, top off level with Mopar

Dexron IIE/Mercon. Mopar Dexron II can be used but

only if Mercon is not available. Do not overfill

transmission. Add only enough fluid to bring

level to Full mark.

Zo staat het iig in de XJ FSM van '95 '97 en '00......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Google leert dat de wereld is verdeelt in 2 partijen:

zij die peilen in N en zij die peilen in P

Zouden eigenlijk eens moeten testen of het peil verschilt tussen N en P

Als er verschil is is het natuurlijk leuk om te weten welke bakken eerder sneuvelen.....

Zij die het langste rijden hebben gelijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...