Spring naar bijdragen

Onderdelen Bestellen In Us


Rusty eagle
 Share

Recommended Posts

Het is al een tijdje geleden dat ik wat spullen bestelde in de US, maar het is me wel bijgebleven dat ik achteraf nog een behoorlijk bedrag aan invoerrechten of belasting moest betalen.

Nu is volgens mij de BTW vrij onder de 400 euro en maakt het uit met welke firma het verstuurd wordt (UPS ?).

Wie heeft eer een tip voor me om toch wat te besparen ?

 

Bedankt, Rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

I have ordered a few things from the US in the past 3 months , It looks like they are charging btw + invoerrechten on every thing that comes from over sea (outside the EU).

in 2011 they were not so tight on checking the prices,

they just moved the packages  on which was good for me but last year they customs have be updated and a verbouwing behind them,

so nothing will be coming threw customs with out bean checked . and that story about anything under

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet waar dat verhaal van die 400 c.q. 100 euro vandaan komt, maar het is al jaren zo dat niet-EU zendingen belastingvrij zijn TOT 22 euro. Daarboven betaal je tot 150 euro omzetbelasting (BTW) maar geen douanerechten (invoerrechten). Vanaf 150 euro betaal je allebei. Degenen die voor > 22 euro besteld hebben en niets hoefden te betalen hebben gewoon geluk gehad. Tegenwoordig wordt er strenger gecontroleerd en maak je minder kans om dingen "kosteloos" door de douane te krijgen.

Zie : http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/douane/goederen_ontvangen_uit_het_buitenland/van_organisaties_en_bedrijven/moet_ik_belastingen_bij_invoer_betalen_zo_ja_hoe_bereken_ik_dat

 

Als het enigszins mogelijk is kun je beter dingen binnen de EU bestellen hoewel dat meestal wat lastiger wordt met de "echt leuke" dingen zoals lift kits e.d.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

aha,

daarom dat jullie met minstens 4 personen naar de USA gaan (en terugkomen)...

ieder 1 ORI strud of coil-over in de koffer :ohmy:)

 

Gewoon een APO vriendje zoeken! Kan je gewoon je koffer vol stoppen met andere zaken.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...