Spring naar bijdragen

Regels Foto's Uploaden Veranderd?


michel1972
 Share

Recommended Posts

Ik krijg hier een beetje de schijt van. Heb de afgelopen jaren nu al diverse uploadversies gebruikt en allemaal functioneerden ze prima in het begin. Dan werd er een aanpassing / verandering aan het forum gedaan en werkte die uploadversie ineens niet meer. Paar weken terug deed www.freebits.nl het nog en nu krijg ik de volgende melding.

 

Je hebt geen toestemming om die afbeelding extensie op dit forum te gebruiken.

 

Beetje jammer dat!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn geen regels veranderd, er is alleen een grote update van het forum geweest. Ik zal het nakijken.

TEST

Upload bestandsformaten: GIF, JPG, PDF, PNG
Gebruikte uploadsysteem van het forum.

Resultaat:
- (PC) Firefox en Chrome werken allebei goed!
- (PC) Explorer 9 werkt niet (maar die browser geeft op veel sites problemen)
- (MAC) Safari werkt goed!

 

Externe uploads zoals Freebits werken ook.

- Klik op "image" in de editor

- Voeg de directe URL naar de foto in

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze melding wordt nogal eens gegeven bij een verkeerde foto-link

 

 

 

"Mijnalbum" werkt iig goed.......

 

Foto-FFRQWHVA-D.jpg

 

 

 

 

...en Fotki.......

 

buggy8-vi.jpg

 

 

 

 

evenals Flikr.....

 

7781542216_6e793edd13_h.jpg

 

 

 

 

en Photobucket.......

 

steeringram011_zps301c0761.jpg

 

 

 

 

en zelfs 4x4fotos.......

 

7a6ba5f.jpeg

 

 

 

 

 

Oja.... ik werk met Chrome......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ab,

 

Leg eens uit dan hoe het kan dat ik foto's heb geupload op dit forum met o.a. 4x4 foto's en freebits. Deze zijn gewoon eerst zichtbaar en dan ineens zijn ze niet meer zichtbaar en staat er een kruisje afgebeeld?

 

Het moet toch niet zo zijn dat je verplicht wordt om alleen met chrome te werken om foto

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ab,

 

Leg eens uit dan hoe het kan dat ik foto's heb geupload op dit forum met o.a. 4x4 foto's en freebits. Deze zijn gewoon eerst zichtbaar en dan ineens zijn ze niet meer zichtbaar en staat er een kruisje afgebeeld?

 

Het moet toch niet zo zijn dat je verplicht wordt om alleen met chrome te werken om foto

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn geen regels veranderd, er is alleen een grote update van het forum geweest. Ik zal het nakijken.

TEST

Upload bestandsformaten: GIF, JPG, PDF, PNG

Gebruikte uploadsysteem van het forum.

Resultaat:

- (PC) Firefox en Chrome werken allebei goed!

- (PC) Explorer 9 werkt niet (maar die browser geeft op veel sites problemen)

- (MAC) Safari werkt goed!

 

Externe uploads zoals Freebits werken ook.

- Klik op "image" in de editor

- Voeg de directe URL naar de foto in

 

Tot voor kort geleden kon je gewoon naar freebits gaan. Je ging bladeren naar je foto. Je klikte op het knopje uploaden. Er kwamen dan allemaal fotolinks te voorschijn. Ik selecteerde dan zoals altijd de link code voor forumpost. Kopieerde deze link en plakte hem in mijn topic en pats boem de foto werd zichtbaar na het plaatsten van de post.

 

Nu werkt dat niet meer. Dat geldt ook voor 4x4foto's. Wel appart dan als er niks veranderd is dat deze links op de oude manier dan niet meer functioneren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kun je even een linkje geven naar een postje met foto's waar dit is gebeurd? (maakt het zoeken naar eventuele foutjes wat makkelijker)

 

Als ik www.freebits.nl open, heb zitten bladeren naar de foto, knopje uploaden heb ingedrukt krijg ik allemaal codes voor foto links. Ik ga dan naar code forumpost zoals ik altijd deed en die kopieer ik dan om hier te plaatsen. Krijg ik de volgende tekst in beeld. "Je hebt geen toestemming om die afbeelding extensie op dit forum te gebruiken"

 

Heb alle foto's inmiddels in mijn post verwijderd en in mijn album geplaatst. Was het een beetje zat om ze telkens weer opnieuw te plaatsen.

 

Denk trouwens dat meerdere mensen het wel is opgevallen dat er ineens kruisjes stonden ipv foto's. Toen ik de prijsvraag had over het gewicht van mijn jeep was de foto in het begin gewoon zichtbaar en ineens was de foto weg en werd er een kruisje afgebeeld.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe eens zo'n linkje -wat niet werk- posten hier, als gewone tekst. Dan kunnen we eens kijken.....
 
 
Ik gebruik ook altijd de knop om foto's toe te voegen en plak daar de link in.
Eigenlijk doet deze knop niets anders als een stokje code voor, en achter de link plaatsen.
Als je het handmatig wilt doen werkt dit zo:
 
Plaats eerst een  [  typ dan,   img   en daarna,   ]   dan de link, weer een,  [  vervolgens    /img   weer  ]   en dat is het. Alles zonder spaties of comma's.
 
 
Deze link veranderd niet nadat jij hem gepost hebt, dus de foto blijft zichtbaar zolang de foto op de plaats van de link is.
Mocht door enige reden de link bij de host wijzigen dan is hij niet zichtbaar meer.......
 
Daar kunnen wij helaas niets aan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe eens zo'n linkje -wat niet werk- posten hier, als gewone tekst. Dan kunnen we eens kijken.....

 

 

Ik gebruik ook altijd de knop om foto's toe te voegen en plak daar de link in.

Eigenlijk doet deze knop niets anders als een stokje code voor, en achter de link plaatsen.

Als je het handmatig wilt doen werkt dit zo:

 

Plaats eerst een  [  typ dan,   img   en daarna,   ]   dan de link, weer een,  [  vervolgens    /img   weer  ]   en dat is het. Alles zonder spaties of comma's.

 

 

Deze link veranderd niet nadat jij hem gepost hebt, dus de foto blijft zichtbaar zolang de foto op de plaats van de link is.

Mocht door enige reden de link bij de host wijzigen dan is hij niet zichtbaar meer.......

 

Daar kunnen wij helaas niets aan doen.

 

Ab,

 

Heb het even zo gedaan.

 

http://www.freebits.nl/images/234uploaden.jpg

 

Ik gebruik dan code voor forumpost. Die kopieer ik en plak ik direct in een topic. Dat ging voorheen gewoon zonder problemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met deze link is niets mis.........   http://www.freebits.nl/images/234uploaden.jpg

 

 

Geen idee wat er dan fout gegaan is.

 

 

 

234uploaden.jpg

 

Als ik die link gebruik blijft hij de volgende melding geven. Je hebt geen toestemming om die afbeelding extensie op dit forum te gebruiken. Het ging altijd goed op die manier en dat geldt ook bij 4x4foto's. Die werkte altijd prima en toen ook ineens de tekst Je hebt geen toestemming om die afbeelding extensie op dit forum te gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik die link gebruik blijft hij de volgende melding geven. Je hebt geen toestemming om die afbeelding extensie op dit forum te gebruiken. Het ging altijd goed op die manier en dat geldt ook bij 4x4foto's. Die werkte altijd prima en toen ook ineens de tekst Je hebt geen toestemming om die afbeelding extensie op dit forum te gebruiken.

 

 

Als je code plaatst waar een link moet, kan dit inderdaad problemen opleveren......

 

 

 

*edit*  ik zie -bovenstaand- dat het wel kan volgens Kees *edit*

bewerkt door Ab
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb de foto net kunnen plaatsen als ik de functie volledige editor gebruik. Dat hoefde dus voorheen niet maar ok ik weet nu dat het zo werkt. Voorheen was de knop post al voldoende om een foto te plaatsen op de manier zoals ik het deed.

 

Thanx voor de hulp en uitleg :thumbsup:

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

*edit*  ik zie -bovenstaand- dat het wel kan volgens Kees *edit*

 

Alleen met Explorer maar dan wordt de volledige editor geopend en de code automatisch gewijzigd. Volgens mij een fout van Explorer.

De juiste manier is: image en de link plaatsen van de foto.

Dat dit sinds de upgrade van het forum is zal misschien met de beveiliging te maken hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...