Eijky Geplaatst October 24, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 24, 2012 Ik heb 4 maanden geleden mijn yj uit '95 gekocht, maar nu rij ik best wat snelweg km en de 5e versnelling kan ik haast niet gebruiken . Welke eind overbrenging is hier nu het beste voor geschikt? En moet ik beide assen aanpassen of alleen de achteras? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst October 24, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 24, 2012 Als ik mij niet vergis is bij een lagere overbrenging een hogere top snelheid en bij een hogere overbrenging sneller optrekken Voor en achter moeten gelijk zijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst October 24, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 24, 2012 Ik heb 4 maanden geleden mijn yj uit '95 gekocht, maar nu rij ik best wat snelweg km en de 5e versnelling kan ik haast niet gebruiken . Welke eind overbrenging is hier nu het beste voor geschikt? En moet ik beide assen aanpassen of alleen de achteras? Om tot een geschikte overbrenging te komen voor je jeep moet jij ons vertellen welke bandenmaat er nu onder je jeep zit. Hoe groter de band des te minder trekkracht heeft je jeep. Als je de overbrenging wilt gaan aanpassen moet je dat in beide assen doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DogJeeper Geplaatst October 24, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 24, 2012 Om tot een geschikte overbrenging te komen voor je jeep moet jij ons vertellen welke bandenmaat er nu onder je jeep zit. Hoe groter de band des te minder trekkracht heeft je jeep. Als je de overbrenging wilt gaan aanpassen moet je dat in beide assen doen. Zoals al in de titel staat. 37"banden. Ik zou hier eens kijken : http://auto.howstuffworks.com/auto-parts/towing/vehicle-towing/maneuvers/gear-ratio-tire-size-chart.htm Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst October 25, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 25, 2012 Hang van je assen af met Dana 30 voor as is de limiet 4.88 gears Bij voorkeur wil je 5.13 of 5.38 gears maar dat neemt op zijn minst Dana 44 assen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eijky Geplaatst October 25, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 25, 2012 [quote name=DogJeeper' timestamp='1351117932' Ik zou hier eens kijken : http://auto.howstuffworks.com/auto-parts/towing/vehicle-towing/maneuvers/gear-ratio-tire-size-chart.htm Bedankt voor de link. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eijky Geplaatst October 25, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 25, 2012 Hang van je assen af met Dana 30 voor as is de limiet 4.88 gears Bij voorkeur wil je 5.13 of 5.38 gears maar dat neemt op zijn minst Dana 44 assen Hoe kan ik zien welke assen er bij mij onder zitten? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst October 25, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 25, 2012 (bewerkt) Hoe kan ik zien welke assen er bij mij onder zitten? Aan de vorm van de assen o.a. Zie link http://coloradok5.com/axleguide.shtml Je rijdt ermee op de weg schrijf je maar wil je er straks ook wat mee gaan terreinrijden? Standaard heb je een dana 30 vooras en een dana 35 achteras. October 25, 2012 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eijky Geplaatst October 25, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 25, 2012 Ja wil straks wel wat in het terrein gaan rijden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst October 25, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 25, 2012 37 ers met standaard assen is voor in het terrein geen goed idee. Weet je bijna zeker dat het stuk gaat. Zaten die banden er al onder ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst October 25, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 25, 2012 Ja wil straks wel wat in het terrein gaan rijden. Als blijkt dat je de standaard dana 30 en dana 35 assen onder je jeep hebt zitten en je wilt terrein gaan rijden met deze assen in combinatie met 37 inch banden. Kan ik alleen maar zeggen niet teveel geld in je huidige assen stoppen. Dat wordt een bodemloze put uiteindelijk met 37 inch banden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eijky Geplaatst October 25, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 25, 2012 ja die zaten eral onder. De auto is al aangepast maar ga van het weekend de assen ff openhalen om precies te kijken wat voor overbrenging er nu inzit. En dan ff op internet speuren naar andere pignon en kroonwielen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst October 25, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 25, 2012 Kijk eerst maar eens wat voor een assen je eronder hebt. Misschien zijn die ook al aangepast. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Funky Brown Geplaatst October 25, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 25, 2012 Nou openhalen is niet echt nodig, zet de auto achter op 2 bokken, tussenbak in neutraal , aan het wiel draaien en het aantal omwentelingen van de aandrijfas tellen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudvd Geplaatst October 25, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 25, 2012 Nou openhalen is niet echt nodig, zet de auto achter op 2 bokken, tussenbak in neutraal , aan het wiel draaien en het aantal omwentelingen van de aandrijfas tellen maar bij een open diff (geen ls) het wiel waar je niet aan draait wel ff blokkeren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst October 25, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 25, 2012 ja die zaten eral onder. De auto is al aangepast maar ga van het weekend de assen ff openhalen om precies te kijken wat voor overbrenging er nu inzit. En dan ff op internet speuren naar andere pignon en kroonwielen Vergeet ook niet de carriers en bearing kit voor de voor en achteras! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst October 25, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 25, 2012 Je rijdt het zuinigst als je bij je gangbare kruissnelheid in het toerengebied draait waar je je maximale koppel hebt. Op zich maakt het niet uit of dit in 4 of in 5 is. Wel merk je je lange overbrenging in je acceleratievermogen (verminderde trekkracht). 2x kroonwiel en pignon wisselen is geen goedkope oplossing. Bovendien, eigenlijk zijn standaard assen niet echt geschikt voor 37" wielen. Met een aangepaste overbrenging worden je steekassen ook meer belast. Het is maar de vraag of ze dat volhouden. Maatje kleinere banden lost veel problemen op Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.