Spring naar bijdragen

Wat Is De Beste Eindoverbrenging Met 37" Banden


Eijky
 Share

Recommended Posts

Ik heb 4 maanden geleden mijn yj uit '95 gekocht, maar nu rij ik best wat snelweg km en de 5e versnelling kan ik haast niet gebruiken .

Welke eind overbrenging is hier nu het beste voor geschikt?

En moet ik beide assen aanpassen of alleen de achteras?

Om tot een geschikte overbrenging te komen voor je jeep moet jij ons vertellen welke bandenmaat er nu onder je jeep zit. Hoe groter de band des te minder trekkracht heeft je jeep. Als je de overbrenging wilt gaan aanpassen moet je dat in beide assen doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om tot een geschikte overbrenging te komen voor je jeep moet jij ons vertellen welke bandenmaat er nu onder je jeep zit. Hoe groter de band des te minder trekkracht heeft je jeep. Als je de overbrenging wilt gaan aanpassen moet je dat in beide assen doen.

Zoals al in de titel staat. 37"banden.

Ik zou hier eens kijken : http://auto.howstuffworks.com/auto-parts/towing/vehicle-towing/maneuvers/gear-ratio-tire-size-chart.htm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe kan ik zien welke assen er bij mij onder zitten?

Aan de vorm van de assen o.a.

Zie link

http://coloradok5.com/axleguide.shtml

Je rijdt ermee op de weg schrijf je maar wil je er straks ook wat mee gaan terreinrijden?

Standaard heb je een dana 30 vooras en een dana 35 achteras.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja wil straks wel wat in het terrein gaan rijden.

Als blijkt dat je de standaard dana 30 en dana 35 assen onder je jeep hebt zitten en je wilt terrein gaan rijden met deze assen in combinatie met 37 inch banden. Kan ik alleen maar zeggen niet teveel geld in je huidige assen stoppen. Dat wordt een bodemloze put uiteindelijk met 37 inch banden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja die zaten eral onder.

De auto is al aangepast maar ga van het weekend de assen ff openhalen om precies te kijken wat voor overbrenging er nu inzit.

En dan ff op internet speuren naar andere pignon en kroonwielen

Vergeet ook niet de carriers en bearing kit voor de voor en achteras!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je rijdt het zuinigst als je bij je gangbare kruissnelheid in het toerengebied draait waar je je maximale koppel hebt. Op zich maakt het niet uit of dit in 4 of in 5 is. Wel merk je je lange overbrenging in je acceleratievermogen (verminderde trekkracht). 2x kroonwiel en pignon wisselen is geen goedkope oplossing. Bovendien, eigenlijk zijn standaard assen niet echt geschikt voor 37" wielen. Met een aangepaste overbrenging worden je steekassen ook meer belast. Het is maar de vraag of ze dat volhouden. Maatje kleinere banden lost veel problemen op ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...