Spring naar bijdragen

Wie O Wie Bouwd Stroker Motoren.


Gunther2
 Share

Recommended Posts

Hallo Hallo.

Ik ben opzoek naar iemand,bedrijf die een 4.6,4.7,4.9 strokerblok kan en wil bouwen.

Wat zijn de kosten hier voor?

Hoeveel pk's kan er uit gehaald worden?

Hoeveel Koppel?

Het moet wel betrouwbaar blijven...

Het is voor een cj7 4.2 1980

En voor een wrangler 4.0 low output 1987.

Mischien van deze twee blokken 1 stroker bouwen.

En dan nog een nieuwe opgebouwde waar we geen motoren voor kunnen leveren.

Het gaat dus om twee stuks.

Mvg. Gunther.

bewerkt door Gunther2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel van je vragen kunnen worden beantwoord met "hangt ervan af". Kijk eens rond op http://www.jeepstrokers.com, daar is voldoende te vinden over het onderwerp.

Voor wat betreft een bedrijf...er zijn legio motoren revisie bedrijven die in elk geval een deel van de benodigde werkzaamheden kunnen doen. Een aantal ervan willen vast ook wel een complete motor voor je bouwen. Zoek een revisie- of garagebedijf die ook een poot heeft voor sport- of racemotoren. De kosten zijn vooral weer afhankelijk van je wensen. Je kunt op budget werken met acceptabel resultaat of een racemotor laten bouwen met bijbehorend kostenplaatje.

Zelf ben ik bezig met orienteren en verzamelen van onderdelen voor een redelijk standaard stroker (4.6l (4.5 zal wel niet lukken wegens vervormde cylinders), hoge compressie op LPG). Ik heb geen vastgesteld budget, en ik denk eigenlijk dat je dat voor dit soort projecten ook niet moet willen hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ken er een paar uit de racewereld die ook motoren bouwen.

Ik denk dat specifiek Jeep motoren specialisten/bouwers dun gezaaid zijn hier.

Henny Weijers van Motorsportcenter Uithoorn. Hoewel een VW & Alfa specialist in de racerij weet ik dat ie ook van dikke Amerikanen houdt en is het een gezellige vent die wel van een projectje houd.

Jacco Sekeris van JS-Racing. Die had een mannetje in dienst die motoren voor hem bouwde van zover ik weet elk merk.

Daar zou je eens kunnen informeren wat "custom" motoren kosten.

Wat FOTempel zegt, stel jezelf geen budget als je een motor gaat laten bouwen, dan krijg je halfbakken compromissen, reviseren is iets anders, stel wel duidelijke grenzen aan wat je wil. Als je richting "racemoter" performance gaat, hou dan rekening met veel trial en error.

Je bent waarschijnlijk goedkoper uit met zoiets http://www.precision...ines/index.html

10.000 euro is niets voor goede snelle motoren of het nu een 4 cilinder Alfa Nord moter is, een BMW 6-lijn of Amerikaanse V8.

hier ook nog een goede link

http://www.jpmagazine.com/techarticles/engine/154_0506_crate_engine_guide/viewall.html

bewerkt door PepijnS
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ken er een paar uit de racewereld die ook motoren bouwen.

Ik denk dat specifiek Jeep motoren specialisten/bouwers dun gezaaid zijn hier.

Henny Weijers van Motorsportcenter Uithoorn. Hoewel een VW & Alfa specialist in de racerij weet ik dat ie ook van dikke Amerikanen houdt en is het een gezellige vent die wel van een projectje houd.

Jacco Sekeris van JS-Racing. Die had een mannetje in dienst die motoren voor hem bouwde van zover ik weet elk merk.

Daar zou je eens kunnen informeren wat "custom" motoren kosten.

Wat FOTempel zegt, stel jezelf geen budget als je een motor gaat laten bouwen, dan krijg je halfbakken compromissen, reviseren is iets anders, stel wel duidelijke grenzen aan wat je wil. Als je richting "racemoter" performance gaat, hou dan rekening met veel trial en error.

Je bent waarschijnlijk goedkoper uit met zoiets http://www.precision...ines/index.html

10.000 euro is niets voor goede snelle motoren of het nu een 4 cilinder Alfa Nord moter is, een BMW 6-lijn of Amerikaanse V8.

hier ook nog een goede link

http://www.jpmagazin...de/viewall.html

Volgens mij zijn "snel"en "racemotor" niet de kenmerken die de ts voor ogen heeft maar meer koppel vanaf stationair toerental.

Stuur big-caboose eens een PM, die heeft er dacht ik al redelijk wat ervaring mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij zijn "snel"en "racemotor" niet de kenmerken die de ts voor ogen heeft maar meer koppel vanaf stationair toerental.

Stuur big-caboose eens een PM, die heeft er dacht ik al redelijk wat ervaring mee.

Klopt, maar het principe blijft hetzelfde, je wil meer koppel of pk's. En daar zijn vaak geen standaard oplossingen voor dus zul je iets moeten (laten) bouwen. Een setje HC zuigers erin dan moet je ook de kop bewerken, als je de kop bewerkt moet je de in en uitlaatstukken ook bewerken, je komt vaak niet weg met je standaard uitlaatsysteem laten zitten, je zult moeten chippen of een ander brandstofsysteem erop, ontsteking, nokkenassen, kunnen de drijfstangen het aan, de kopbouten, je koppeling, etc. etc. Met "bolt-on" oplossingen win je meestal maar een paar pk's waar je in de praktijk weinig van merkt. Wil je echt merkbaar koppel vanaf stationair dan een compressor, maar hoe praktisch is dat in een Jeep en dat vergt ook grote aanpassingen. Ik heb op JPmagazine gelezen dat de Jeep ecu ook niet te "chiptunen" is? dus komt er een programeerbaar injectiesysteem bij. Dan ga je toch aardig dezelfde richting van een "race" motor laten bouwen op. Maar dat neemt niet weg dat het natuurlijk wel veel & veel leuker en specialer is om te doen & hebben dan simpelweg een V8 erin.

Ik heb er bijvoorbeeld destijds voor m'n Evo ook naar gekeken. Stroker kits (Zuigers, krukas, drijfstangen) voor de Mitsubishi 4G63 van 2.0ltr naar 2.2 / 2.3 of 2.4 liter begonnen vanaf 2500 dollar tot 6000 dollar. Daar komen nog nokkenassen bij, een grotere turbo, kopbewerking, uitlaatsysteem en ecu tuning voor 10 tot 20% koppelwinst. Zit je zo op 10.000+ dollar. En er zijn letterlijk honderden meer aftermarket leveranciers voor de Evo op motoren gebied die recht van de plank oplossingen hebben dan voor de Jeep heb ik al gezien. Je hebt bij wijze van binnen 10 minuten een nieuwe ecu tuning per @mail binnen, hangt je laptop aan de Evo en je hebt er 100pk bij.

Nu is een 4g63 natuurlijk geen 4.0 liter uit een Jeep, maar een strokerkit blijft een strokerkit en tunen blijft tunen, er komt zoveel meer bij kijken om het echt goed te doen. Je kunt het zo gek maken als jezelf wil zolang je portomonnee maar diep genoeg is, ik heb er echter genoeg mensen op zien leeglopen voor het echt goed in orde was. Iemand die weet wat ie doet is het belangrijkste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Hallo.

Ik ben opzoek naar iemand,bedrijf die een 4.6,4.7,4.9 strokerblok kan en wil bouwen.

Wat zijn de kosten hier voor?

Hoeveel pk's kan er uit gehaald worden?

Hoeveel Koppel?

Het moet wel betrouwbaar blijven...

Het is voor een cj7 4.2 1980

En voor een wrangler 4.0 low output 1987.

Mischien van deze twee blokken 1 stroker bouwen.

En dan nog een nieuwe opgebouwde waar we geen motoren voor kunnen leveren.

Het gaat dus om twee stuks.

Mvg. Gunther.

Op het forum zijn er een aantal jeepers die een stroker hebben laten bouwen of zelf hebben gemaakt.

Wat zijn de bedoelingen met de cj met eventueel een stroker motor erin. Alleen voor terrein / mix of alleen op de weg?

Je kan heel ver gaan qua vermogen en koppel maar hoe verder je gaat hoe minder betrouwbaar het wordt en des te meer heeft je aandrijflijn er onder te lijden.

http://www.ajeepthing.com/stroker-motor.html

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

dat zeker michel 1972

na inbouw van de amc 360 getund by edelbrock denk dat er wel 300 pk makelijk in zit nu

eerst de achterste standaard assen kaal en gebroken

toen na 1 piece assen gingen mijn kruisjes

toen mijn cardan als wokkel

klap op de vuurpijl de t176 stuk eerst de1 toen zijn 3 toen zijn 2 daarna helemaal aan gort

gaat onder tussen beter met de th400 met dana 20 tussen bak

dus waar het om gaat is meer motor vermogen is niet alleen de motor

de rest is meestal ook meer dan 20 jaar oud

scoob

bewerkt door scoob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

ik heb net mijn stroker zelf gebouwd 4,5 liter! steld niks voor!

moet ik het nog een keer doen dan bestel ik een strokerkit op ebay.com en met dat recept naar een goede motor/revisie bedrijf brengen bijv. pros en drost.

appeltje eitje.. niet goedkoop wel erg leuk!

veel succes

groet paul.

ps je hebt wel een ho blok nodig!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...