Spring naar bijdragen

Zijn Jeeps probleem auto's?


geoffrey
 Share

Recommended Posts

hey,

ik ben ook nog maar pas bezig met jeep maar ik moet zeggen dat er wel veel van die vaak voorkomende problemen zijn hoor.

ofwel heb ik een miskoop gedaan wat indien zo mijn fout is. :frusty:

maar zoals een motor afstomen bij jeep blijkbaar niet kan is ook de velgen echt afstomen een probleem. :wacko:

na dat ik de velgen had gereinig had ik problemen met abs.

ik heb vroeger zoveel motoren afgestoomd nooit problemen gehad.

ook is het een nadeel dat er maar weinig onderdelen in piraat te verkrijgen zijn.

ja op ebay maar dan kan je soms 2 weken wachten op je onderdelen.

ik ben ook geen leek in auto's of motoren maar jeep is tot hiertoe echt wel een raadsel voor mij.

iedereen mag me vragen een motormanagment systeem van kms te steken + alles wat er bij hoort maar als ze hier morgen staan met een jeep met enkele problemen ga ik toch even denken.

want ik krijg er soms nog kop of staart aan.

de tijd zal het wel uitwijzen hoe ik er positief of negatief tegenover zal staan.

maar als je er mee rijd is het fun dat mag ook wel gezegt worden.

maar dit forum heeft me zeker al goed geholpen. :thumbsup:

mvg geoffrey

Link naar opmerking
Deel via andere websites

na dat ik de velgen had gereinig had ik problemen met abs.

Heeft dit niet meer te maken met achterstallig onderhoud? Zodat je remstof van jarenlang opgehoopt zat op de verkeerde plaats?

Ik rijd al van 1998 met Jeep , waarvan 1TJ nieuw gekocht, +205000km's op de teller (de helft met 4" lift en 33" banden) ook offroad, enkel benzinepomp en waterpomp moeten vervangen. De andere waren 2 de hands en alles was te linken aan achterstallig onderhoud. (ZJ 5.2 380000km en ZJ 5.9 290000km) Dit allemaal op LPG, zonder kopsmering.

Over die rode TJ zal ik hier niet beginnen, dit heeft niets met Jeep te maken, Maar alles met achterstallig onderhoud en onbekwame "garages".

Maar ik heb dus wel nooit een WJ gehad...

Als je denkt dat een Jeep onbetrouwbaar is, is het hoog tijd dat je een Land Rover koopt!!! (heb nog een range 4.6 HSE te koop staan, Met nieuwe motor)

Geert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als liefhebber van, en eigenaar van, diverse modellen van een ander "zogenaamde" probleem auto, van het Italiaanse merk Alfa Romeo (Alfa 75 1.8ie / Alfa75 3.0 V6 / Alfa 155 1.8ts 8v / Alfa 75 1.8 turbo / Alfa 75 2.0 TS / Giulia gt1300jr) kan ik alleen maar zeggen dat er eigenlijk maar 2 mogelijkheden zijn.

1. Achterstallig onderhoud

2. Miskoop vanwege punt 1

Elk merk heeft wel zijn zwakke punten of modelreeksen met bepaalde problemen, die worden er echter in de loop van jaren uitgehaald of er zijn vaak simpele aftermarket oplossingen voor. Ik heb 2 jaar bij een Citroendealer gewerkt, de C-serie (C3, Picasso C5, C2) werden toen geintroduceerd, er was al een terugroepactie op de C3 voordat de eerste exemplaren aan de klant geleverd werden, de Xsara Picasso een ramp, de C5 een ramp bij introductie. Echter kan ik iedereen een Citroen Xsara model 1997 tot 2006 (of een ZX, alleen even de koppakking aan de achterkant in de gaten houden van de benzine modellen, die wil (100% gegarendeerd) wel eens gaan lekken als je voor de auto staat aan de linkerachterkant van het blok) aanbevelen. Een uiterst betrouwbare auto waar Citroen veel tijd in heeft gestoken om juist van hun onbetrouwbare imago af te komen.

Alfa's roesten, klopt ben bezig een 1969-er te restaureren en bij het kaalmaken van de hoeken van de dorpels kreeg ik erg nare gevoelens in m'n buik :ohmy: :ohmy: :ohmy: en ook direct gevoelens grenzend aan een zware mentale depressie. Maar ga maar eens bij de mercedesclub, opelclub, volkswagenclub, ja zelfs de Audiclub kijken naar de roestproblemen met modellen uit de jaren 70-80 tot in de jaren 90. Als je op Safe wil gaan koop een Toyota Starlet of zo'n bol modelletje Honda Civic, geef die een grote beurt, gooi er een paar potten ijzermenie overheen en gegarandeerd nog jaren probleemloos rijden :whistle::D :D :D Maat van me heeft een nieuwe Defender 3 gekocht, die heeft ie nu een jaar of 5 en daar zitten al roestplekken op de carroserie groter als op een van m'n Alfa's 75 ooit hebben gezeten. Chassis van mijn 1999 TJ is mooi zwart gespoten dus wie weet wat daar onder zit :D maar ik geloof niet zo erg als onder 2006 defender kan zitten. Nog afgezien van een reparatie van 1500 euro na een dagje terreinrijden omdat hij de remmen daarna niet goed schoongemaakt had, ok kan bij een Jeep ook gebeuren, maar voor een auto die verkocht wordt dat hij zo goed is om er bij wijze van mee naar de maan te kunnen rijden.................. Zelf mijn vorige auto een, 99% hufterproof, Mitsubishi Evolution VIII had zijn problemen, maar verder onverwoestbaar, zolang je iedere 6000 kilometer netjes de olie verving (anders ging de olie koeken in de turbo, kreeg die geen koeling meer als je hem weer eens roodgloeiend had gereden en was het einde verhaal, of klapte de slangen regelmatig van de intercooler omdat de turbo druk te hoog was, of hij liep niet goed stationair omdat het gasklephuis vies werd (erg gevoelig bij de Evo) of hij sloeg af omdat je met de airco aan reed. Die verstoorde de software dusdanig dat als je de airco niet uitzette voor het stoplicht de Evo afsloeg tenzij je bijna volgas wegreed lol lol lol)

Ik heb nu mijn eerste Jeep maar m'n vader rijd al Chrysler/Jeep sinds de Dodge Aries, een 600se, (een uitstapje naar een Ford Scorpio, hij heeft toen meer in leenauto's gereden dan de Scorpio zelf lol Over een maandagochtendauto gesproken ) 3 Voyagers 3.0 v6, 2 Jeeps Cherokee 4.0i en nu ook een PT cruiser Cabrio 2.2 voor erbij.

Van de 3 voyagers eentje ons 1 keer in de steek gelaten vanwege een defecte stekker. De 1e Jeep heeft 180k zonder problemen gedraaid met altijd keurig de beurten. De 2e Jeep heeft er nu 220+k op zitten en toevallig nu net bij de laatste beurt een flinke rekening ivm nieuwe remmen (maar dat is gewoon slijtage dus telt m.i. niet echt mee) een lekkende krukaskeerring en lekkende kachelradiateur waardoor het hele dashbord eruit moest. Geen een auto, behalve de scorpio, heeft hem verder ooit in de steek gelaten. (en ik rij er ook in :D , bij iedere nieuwe auto die ie heeft vraagt ie aan me, na de eerste keer dat ik hem mee heb gehad, of de topsnelheid daadwerkelijk overeenkomt met wat de fabriek opgeeft en of een Cherokee ook inderdaad goed in het terrein is :dry::D )

Ik ga volgende week zelf beginnen aan een flinke lijst te vervangen onderdelen aan m'n TJ, simpelweg omdat ik de onderhoudshistorie van de mijne niet ken. Ik heb er wel net genoeg verstand van om te weten dat het wel goed zit, maar voor m'n eigen gemoedsrust ga ik een hoop vervangen. Dan weet ik zeker dat het goed is, en als er dan toch nog een probleem is dan weet ik waar ik het moet zoeken. (omdat ik toch echt een prutshobbymonteur ben :dry::D of omdat het nieuwe onderdeel faulty was, of omdat het ergens anders in zit waar ik nog niet naar gekeken heb) en daar is dit forum dan weer heel erg handig voor :D :D om eea te analyseren.

Dus wat betreft je vraag, zijn Jeeps probleem auto's, volgens mijn ervaringen niet, elke auto is in potentie echter wel een probleem auto.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hey jongens,

ik heb nooit gezegt dat jeep probleem auto's zijn.

het is niet omdat een model vaak voorkomende problemen heeft dat het een slechte auto is.

het is dikwijls zo dat eens die problemen van de baan zijn het een zeer goede auto zal zijn.

maar ik heb nu even veel van die problemen.

die ik hier kan terug vinden en bijna allemaal opgelost zijn.

en ja dan krijgt je vertrouwen in die auto een flinke deuk.

er hebben al mensen gezegt verkoop die auto dan.

maar dan denk ik, ik ga iemand anders niet met die problemen opzadelen. :whistle:

dus is het voor mij een vrij duure periode qwa onderhoud en herstelingen aan de jeep.

en zoals ik al zei in mijn bericht kan ik als mekanieker ook een miskoop doen. eigen domme fout in dat geval. :frusty:

zal zeker niet de eerste en de laatste zijn.

het zal zeker deel te wijten zijn aan achterstalig onderhoud.

daar hoor je mij niets van zeggen.

dus even back to the future en alles maar inhalen he.

mvg geoffrey

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Geoffrey,

Zo'n WJ is oersterk man. Daar kun je je niet aan miskopen. Gewoon een beetje sleutelen eraan en na een tijdje wil je hem nooit meer missen.

Die historie met je ABS is gewoon het feit dat die sensoren bij Jeep in een kokertje zitten dat misschien wat vuil en slib heeft geslikt tijdens het reinigen.

Gewoon wiel afnemen, de ABS sensoren losdraaien met een sleuteltje en even mooi droogblazen met perslucht.

En een motor afstomen kan ook geen kwaad hoor, maar je moet natuurlijk niet in de vele electronica dozen gaan spuiten.

Stap voor stap in orde zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geoffrey,

Zo'n WJ is oersterk man. Daar kun je je niet aan miskopen. Gewoon een beetje sleutelen eraan en na een tijdje wil je hem nooit meer missen.

Die historie met je ABS is gewoon het feit dat die sensoren bij Jeep in een kokertje zitten dat misschien wat vuil en slib heeft geslikt tijdens het reinigen.

Gewoon wiel afnemen, de ABS sensoren losdraaien met een sleuteltje en even mooi droogblazen met perslucht.

En een motor afstomen kan ook geen kwaad hoor, maar je moet natuurlijk niet in de vele electronica dozen gaan spuiten.

Stap voor stap in orde zetten.

hey het probleem van de abs is opgelost en wat je zegt van de motor afstomen is zeker waar :thumbsup:

ik ben naar de keuring geweest en was geen probleem buiten enkele opmerkingen.

ik had mijn remmen en schijfremmen achteraan vervangen en er was blijkbaar een rem cilinder die bolkeerde of de gelijders waren te diep ingesleten.

toen ik naar de keuring aan het rijden was rook ik iets wat me deed denken aan remmen of koppeling.

ben toen gestopt en de linker achterrem stond gloeiend heet.

toen ik terug thuis was heb ik de gelijders opgelast en heb de remcilinder uit elkaar gehaald maar daar was geen vuil of corossie op te merken.

alles terug gemonteerd en vandaag geen probleem gehad.

nu zou ik natuurlijk terug de schijf en de blokken aan de linker zijde moeten vervangen

ook heb ik de koplampen geschuurd en gepolijst deze zijn nu zoals nieuw.

nu zou ik enkel nog 2 rubbers moeten vervangen aan de achteras ( van de driehoek die op de achteras zit) upper control arm

deze rubbers vind ik enkel op ebay of origineel wsl ook.

moest je mij daar een site of een adres voor weten stuur maar door.

en ik hoop dat het daarna even stopt.

mijn rekening saldo laat niet echt veel grote kosten meer toe :P

grts geoffrey

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...

Dag Geert,

zoals eerder gemeld ben ik geen specialist:

Het was een samenhang volgende :

- Er werd deels lucht aangezogen , ergens een lek en ergens een terugslagklepje

- Er werd naast een dichtingsset (revisie) op de mazoutpomp nog een plunjerdichting aangepast, dus naast dichting van de behuizing was er intern geen goede sluiting van de plunjer... (chinees voor mij)

- Een nieuw brandstofleidingsset thv motorblok was echt nodig (geen enkel garage heeft mij dit gemeld)

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi zo!

Bij een Jeep garage konden ze dus niet vinden dat de druk weg viel...

Die bijkomende werken zijn inderdaad de normale problemen die boven komen bij een bepaalde km-stand...

Nu kan je er (hopelijk) weer enkele jaren tegen!

Succes ermee!

Geert

bewerkt door jeepertje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...