Spring naar bijdragen

Motor Wordt Heet


Radeloos
 Share

Recommended Posts

Istie ook onder druk gecontroleerd cq. "doorgeperst"? Als er een blokkade is kun je er water in laten stromen wat je wil maar dat komt er niet. Onder druk kan de blokkade wel loskomen. Dan is het zaak te kijken naar wat er dan uit komt en wat dus de boel verstopte. Zoals ik eerder zei moderne radiateurs zijn "flimsy" Als ze de radiateur vervangen hebben, vraag de oude mee en zaag deze dan desnoods door midden om de oorzaak van de verstopping te vinden.

Helaas is sleutelen aan een wagen voor het merendeel van de garage bedrijven tegenwoordig de auto aande pc hangen en simpelweg vervangen van onderdelen waarvan de pc aangeeft dat die een storing geeft, en dan hopen dat het opgelost is in plaats van een goede diagnose stellen. Ik zeg nogmaals ben zelf absoluut geen monteur, slechts hobbymatig, dus ik kan er mijlenver naast zitten, maar zolang het geen al te ingewikkelde elektronische meldingen zijn, komt het neer op good old fashioned logisch nadenken en vooral niet naar de diagnose computer luisteren. Temperatuur problemen zijn mechanisch, een sensor geeft alleen aan dat de temp te hoog wordt en iet wat er aan de hand is. Daaar zijn ze nog lang niet slim genoeg voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey,

Mooi zo gellukig, maar wat zij de garage hier verder over? Hoe dachten zei dat het er in eerste instantie ingekomen is, kan m.i. alleen als er water ipv koelvloeistof is gebruikt, wat opzich ook helemaal geen probleem hoeft te zijn zolang het in ieder geval maar niet vriest. Ik neem aan dat ze het koelsysteem wel even heel goed doorgespoeld hebben zodat eventueel restjes in de rest van het systeem niet opnieuw je radiateur kunnen verstoppen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na het overlopen van koelvloeistofvat, en een x oververhitte motor inmiddels een nieuwe thermostaat, waterpomp, radiateur schoon gespoten en nog steeds na een 30 min loopt de temperatuur weer op. Koppakkingen zijn ok wat zou t kunnen zijn? Nb korte stukjes geen problemen. Overigens worden de remschijven ook bloedheet. Garage weet ook geen oplossing

Wie heeft het toen gevuld dan ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Precies, tijd voor iemand anders! Voor tips voor een betaalbaar iemand omgeving Maastricht met verstand van Jeep hou ik me zeer aanbevolen.

Een goede kennis gaat met zijn Grand Cherokee (2004 diesel) altijd naar www.4x4servicevalkenburg.nl en is daar zeer tevreden over. Of het betaalbaar is zul je zelf even moeten nagaan :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Als ik het zo allemaal weer eens doorlees valt het met de ellende met de jeep wel mee. Een radiator op z'n tijd vervangen hoort bij gewoon onderhoud.

De moeizame diagnoses valt de Jeep niet te verwijten.

dat er verder eens iets kapot gaat na ruim 10 jaar is ook gewoon te verwachten.

Wil je een dergelijke auto rijden dan moet dat uit de lengte of de breedte komen. Betalen aan de garage of zelf doen. Als dat laatste geen optie is en het eerste een bezwaar wordt het een moeilijk verhaal.

Mijn advies: Gewoon ff diep adem halen , de jeep verrot schelden, een verme schop(liever tegen iets wat er niet direct af lazerd) en met een breede smile gaan rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...