Spring naar bijdragen

Partagas

Forum member
  • Aantal bijdragen

    54
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Partagas

  • Verjaardag 19/02/1962

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Siebengewald

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Cherokee
  • Bouwjaar
    2007

Partagas's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Reeds eerder heb ik mij hier voorgesteld dus dat hoeft nu niet meer. Er is wel een update. De KJ die ik toen had werd inmiddels opgevolgd door een JK Met de KJ heb ik veel plezier gehad en ik heb er tevens een beetje fatsoenlijk mee leren off road rijden. De bedoeling was om deze auto mee te nemen naar Suriname maar dat bleek achteraf vanwege de leeftijd (2007) niet interessant. Via een tip kon ik een leuke Wrangler Sahara 2.8 CRD uit 2009 kopen met een rechts stuur (in Suriname rijdt men links). Helaas een 2-deurs model maar dat mag de pret niet drukken. http://www.jeepforum.nl/gallery/member/9981-partagas/ Momenteel ben ik echter weer voor een paar maanden in NL en moet mij "behelpen" met een (Duitse) 4x4 die eigenlijk geen "echte" terreinwagen is. Dat hoeft ook niet want de wegen zijn hier prima. Mijn Wrangler heeft nu dus even rust want normaal gesproken rij ik daar 80% van de tijd in de bossen met een dikke aanhangwagen. Dan merk je pas goed wat een beest van een auto je eigenlijk hebt
  2. Heb de KJ inmiddels niet meer... De Wrangler 2.8 CRD Sahara heeft een rechts stuur en daar hobbel ik nu in Suriname mee rond ;)
  3. Update: Inmiddels zijn beide hydromounts vervangen en alweer een week gereden. Het grommelen is een heel stuk minder en bij gas loslaten hoor je het nu niet meer. Wel nog steeds bij het remmen. Na een klein uurtje rijden hoor je echter helemaal niks meer. Vrijloop poelie van de dynamo is ook OK.
  4. De code in de dash-display gaf aan P1225 maar op het meetapparaat van de dealer verscheen P1252, iets met Vacuum Reservoir. Er werd eerst nog geprobeerd of met een reset het "Check Engine" lampje uit zou blijven maar helaas... Na 40 km rijden ging het lampje weer aan. Part number is "4606226AC" en het onderdeel (soort klep) kost EUR 45,00 ex. BTW. Verder is ook de automaat "uitgelezen" en heb ik laten controleren of alle updates er op zaten. Er is ook met de auto gereden vanwege het rammeltje dat er nog steeds inzit bij gas loslaten/remmen en de auto is ook op de brug gezet. Slechte "hydromounts" zou best de oorzaak kunnen zijn maar is niet zeker. Al met al heeft de chef van de werkplaats toch dik 45 minuten voor mij uitgetrokken en dit ZONDER kosten! Is dat service of niet? De garage waar ik de Jeep gekocht heb (geen Jeep dealer) hoeft nu alleen het onderdeel te bestellen en te monteren dus die is gauw klaar Mag hij voor de zekerheid meteen de hydromounts vervangen.
  5. Lijkt er nu toch meer op dat de oorzaak van het rammeltje in defecte "hydromounts" gezocht moet worden...
  6. Woensdag naar Jeep dealer Koenen in Echt daar kunnen ze ook de bak uitlezen...
  7. Nog even als aanvulling; de auto rijdt verder normaal dus ik merk eigenlijk geen verschil (wel veel in 4WD full gereden met het slechte weer). De accuklemmen zijn ca. 15 min. los geweest om te kijken of de boel zich reset maar "Check Engine" lampje blijft aan. Moet de spanning er langer af of hoe kan ik het resetten??
  8. Onder het rijden begon het "Check Engine" lampje spontaan te branden. OBD fout code (contact 3x aan / uit) is P1225. Er is niet veel over te vinden maar het lijkt er op dat het hier over een "Needle Lift Sensor Malfunction" gaat. Heeft iemand misschien meer informatie over code P1225? Cheers...
  9. Wellicht een magneetje er bij houden voor de zekerheid
  10. Heeft iemand de MAP (Manifold Absolute Pressure) unit al eens zelf schoongemaakt? Zo ja, moet dan de (accu)spanning er eerst af???
  11. Yep, ik zal een afspraak maken met de garage...
  12. Er zijn zelfs Jeepers die de peilstok in de garage laten hangen en een dopje op de peilbuis doen Ach, waarom ook niet, je hebt die toch niet zo vaak nodig. Volgens mij zijn er ook Jeeps waar de buis dicht zit zodat alleen de garage er aan kan.
  13. Volgens het boekje: EXCESSIVE WHITE SMOKE/ POSSIBLE CAUSE CORRECTION Air in fuel supply: Possible leak in fuel supply side. Inspect fuel system Coolant leaking into combustion chamber. Perform pressure test of cooling system. Diagnostic Trouble Codes (DTC
  14. Het rammeltje zit in ieder geval ergens links voor (bestuurderskant). De monteur (Landrover) had echter niet het idee dat het wat "ergs" zou zijn. Als je een keer een ritje maakt in een Landrover dan weet je inderdaad meteen wat rammelen is
×
×
  • Nieuwe aanmaken...