Spring naar bijdragen

4.0 Motoren


Recommended Posts

Hallo

Ik ben op dit forum en wil graag een cherokee kopen.

Ik woon in zweden en zie verschillende vermogens, 190, 178, 183 pk in de advertenties staan.

Zijn er zoveel verschillen?

Ik wil graag een simpele motor met weinig elektronica.

Kan ook niet kapot gaan toch?

Uit welk jaar kan ik dan het beste kiezen?

Ook over het verbruik lees ik veel verschillen. Van 1 op 11 tot 1 op 6

Alle info is welkom.

Met vr gr Peter Huizinga

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom Peter,

Voor wat de vermogens betreft:

Er zijn door de jaren heen aanpassingen gedaan aan de 4.0 veelal om aan milieu eisen te voldoen.

Er zijn twee uitvoeringen van de 4.0 i geweest

De eerste 4.0 6-lijn en zijn opvolger de 4.0 6-lijn Ho.

de eerste had een vermogen rond 170 pk (zo even uit m'n geheugen)

De Ho begon met ongeveer 190pk en liep toen terug naar tussen de 175 en 180 pk afhankelijk van het type Jeep.

De 4.0 is een moderne motor en zit dus vol electonica(het management systeem dan).

Oa deze electronica heeft deze motor uitermate betrouwbaar gemaakt.

Wil je toch een "old school" motor dan moet je de oudere 4.2 met carbarateur nemen. mensen die een beetje zijn blijven hangen vinden dit een geweldig blok.

De cherokee (xj) heeft dit blok echter nooit gehad. Wil je toch een cherokee met 4.2 dan moet je op zoek naar een veel oudere cherokee chief (niet vergelijkbaar met de xj cherokee (1986-2001)

Mijn advies; ga voor een cherokee uit de laatste serie (1997-2001) met een 4.0 ho motor

En het verbruik alles tussen 1:5 en 1:10 is mogelijk. Heb je zelf in de hand... ehhh... voet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mee eens, 98-01 Cherokee met 4.0 is dan de beste keuze.

Het 4.0 blok is in principe hetzelfde als de 4.2 maar dan met injectie ipv carburateur.

Het blok vindt zijn oorsprong ergens in de jaren 50 en is zo ver door ontwikkeld dat het zeer betrouwbaar is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet te vergeten de XJ Sport 60th anniversary. Ik heb nog nooit mijn verbruik gemeten. Computer staat alleen op kompas en buitentemperatuur. Wel eens met de caravan in Frankrijk. 1 op 5 maar daar krijg je wel wat voor terug met het nemen van de cols.

Ruud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...