The Blue Laredo Geplaatst November 3, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 3, 2012 Eerst de binnenzijde van de body grondig gereinigd en alle vuil, zand en vettigheid verwijderd. Vervolgens alle roestplekjes verwijderd en blank geslepen. Daarna ge gehele binnenzijde met de hand opgeschuurd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Blue Laredo Geplaatst November 25, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 25, 2012 Nu de binnenzijde opgeschuurd en roestvrij is, gaan we verder met de buitenzijde van de body. Dit doe ik niet zelf, maar dit gebeurt door een professionele autospuiter. Deze maakt de buitenzijde geheel kaal en brengt daarna een primer op. Als dit klaar is ga ik zelf verder mer de binnenzijde van de body. Maar eerst moest de voorzijde weer uit aan aanbouw en met gezamenlijke krachten hebben we de body uit de schuur gedragen, en op de trailer. En aangekomen in de werkplaats van het autospuitbedrijf. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
annemarie Geplaatst November 25, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 25, 2012 Op naar de volgende fase Bart. Leuk! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermancj5 Geplaatst November 29, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 29, 2012 Waarom heb je de rolbeugel niet verwijderd? Bij mij zat daar toen ook een bak roest onder. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Blue Laredo Geplaatst November 30, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2012 Waarom heb je de rolbeugel niet verwijderd? Bij mij zat daar toen ook een bak roest onder. Klopt, daar heb je inderdaad een punt, maar de torxbouten van de rolbeugel zitten zo ontzettend vast, dat ik deze met geen mogelijkheid los kreeg. Met de wetenschap dat er altijd een hardtop op de body heeft gezeten, de binnenzijde van de body kurkdroog en nagenoeg roestvrij was, zelfs de verfrand tussen rolbeugelsteunen en carosserie nog onbeschadigd is, neem ik de gok en ga ik ervan uit dat er geen rottigheid en/of roest onder de rolbeugelsteunen zit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst December 1, 2012 Rapporteren Share Geplaatst December 1, 2012 Die torx bouten zitten met draadborgmiddel gemonteerd, net als de gordelbouten. Met een beetje verwarmen aan de onderzijde (op de moer) had je ze wel losgekregen. Hopelijk heb je gelijk wbt de roest........ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Blue Laredo Geplaatst December 1, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 1, 2012 Deze week nog even boodschappen gedaan en twee nieuwe voorspatborden en een raamframe opgehaald. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Blue Laredo Geplaatst December 1, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 1, 2012 Die torx bouten zitten met draadborgmiddel gemonteerd, net als de gordelbouten. Met een beetje verwarmen aan de onderzijde (op de moer) had je ze wel losgekregen. Hopelijk heb je gelijk wbt de roest........ Ab, bedankt voor de tip en mogelijk heb er in de toekomst wat aan. V.w.b. de body, deze verkeert in dusdanige(roestvrije) staat ik het laten zitten van de rolbeugel wel durft te gokken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Blue Laredo Geplaatst December 2, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 2, 2012 Inmiddels staat de body in de epoxyprimer, en kan dus weer terug naar huis. Daarna de binnen- en onderzijde van de spatborden geschuurd, en de volgende dag in de RX5 gezet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Blue Laredo Geplaatst January 30, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 30, 2013 (bewerkt) Nu de vorstperiode achter de rug is, eerst de naden aan de binnenzijde van de voorspatborden afgekit. Daarna de eerste laag(50% RX5/50% RX10) opgezet. January 30, 2013 bewerkt door Ab fotolink aangepast Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst April 3, 2013 Rapporteren Share Geplaatst April 3, 2013 Uit naam van de "blue laredo" Enkele weken geleden de binnenzijde van de body al voorbehandeld met RX5en tijdens de Paasdagen afgewerkt met RX10.De body is zover klaar en kan naar de spuiter. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
puppy Geplaatst April 3, 2013 Rapporteren Share Geplaatst April 3, 2013 heb je nog geen projecten genoeg? wat ben je met deze van plan? ben allesinds benieuwd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Blue Laredo Geplaatst April 3, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 3, 2013 Hoi Puppy, het is mijn project, maar Otto heeft de foto's op het forum geplaatst. Dus vrees niet, Otto stort zich niet in een nieuw avontuur. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst April 6, 2013 Rapporteren Share Geplaatst April 6, 2013 Dus vrees niet, Otto stort zich niet in een nieuw avontuur. O, dan weet jij meer dan ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Blue Laredo Geplaatst April 21, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 21, 2013 De body delen liggen bij de spuiter, dus het onderstel kan worden opgehaald, Eerst alle zand verwijderen en het geheel schoonspuiten, En dan de garage in. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Blue Laredo Geplaatst April 30, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 30, 2013 De body staat in de verf, en kon worden opgehaald.Parelmoer blauw, prachtig !!!!!!!!!Met vereende krachten wordt de body opgeladen,en weggebracht naar de opslag.Het lange Koninginnedagweekend staat voor de deur,dus dagen lang sleutelplezier.Het chassis moet kaal, dus eerst deze op bokken gezet.Dan de assen er onder uit,en netjes gedemonteerd, klaar voor verkoop.Daarna de tussenbak en automaatbak demonteren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Blue Laredo Geplaatst May 27, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 27, 2013 Nieuwe motorsteunen gekocht om de V8 netjes in het brede YJ chassis te laten passen,maar eerst moesten de oude steunen worden verwijderd.Toen met de orginele tussenbak, automaat en een onderblok van een AMC 360 eenpasopstelling gemaakten de nieuwe motorsteunen op maat gemonteerd.Daarna het geheel gelast en de steunen weer gedeeltelijk gedemonteerd.Gehele pasopstelling weer gemonteerd en het chassis buiten gelegd,om de binnenzijde van de chassisbalken te reinigen.En dan op de aanhanger om te worden weggebracht naar straalbedrijf en verzinkerij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst May 27, 2013 Rapporteren Share Geplaatst May 27, 2013 mooi werk. Ben met gelijkaardig project bezig. Heb afgelopen weekend de laatste stukken van de spuiter opgehaald. (patriot blue, zoals mijn wj) de opbouw kan beginnen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
annemarie Geplaatst May 28, 2013 Rapporteren Share Geplaatst May 28, 2013 Goed bezig Bart (en Henk volgens mij ook een beetje zo te zien). Volgens mij lig je nog strak op schema en kan binnenkort de "transplantatie" gaan beginnen. Ik kom binnenkort wel weer eens kijken naar je werkzaamheden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Blue Laredo Geplaatst June 2, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 2, 2013 Ondertussen een voor- en achteras(overbrenging 4.10),en een schijfremmenset ter vervanging van de trommelremmen achter gekocht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Martin_N Geplaatst June 23, 2013 Rapporteren Share Geplaatst June 23, 2013 Mooi project! Leuk om te volgen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Blue Laredo Geplaatst July 3, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 3, 2013 Omdat het stralen van het chassis iets meer tijd in beslag nam dan verwacht,maar verder gegaan met het schoon maken en in de RX10 zetten van de bladveren en achteras.Daarna de vooras schoongemaakt en in de RX5 gezet,.Het chassis kon worden gehaald bij het straalbedrijf en deze directdoorgebracht naar de verzinkerij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Blue Laredo Geplaatst July 9, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 9, 2013 Binnen enkele dagen belde de verzinkerij en kon het chassis weer worden gehaald, Het blijft een fantastisch gezicht z'n mooi, schoon en glanzend chassis en weer een stap afgerond van het restauratieproject. Terug in de schuur en dan hopelijk de volgende keer weer rollend naar buiten, want dat gesjouw met een chassis moet geen gewoonte worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ratteplaag (Dave) Geplaatst July 9, 2013 Rapporteren Share Geplaatst July 9, 2013 ziet er mooi uit, knap werk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermancj5 Geplaatst July 9, 2013 Rapporteren Share Geplaatst July 9, 2013 Ga je hem nog zwart maken of anders behandelen? Ik heb het destijds wel gedaan maar gewone verf blijft op zo'n nieuwe zinklaag het niet zitten. Ik heb trouwens wel het idee dat nu de laag wat ouder is, hij een stuk stroever is. Volgend jaar is mijn cj weer aan de beurt voor een (vervroegde ivm mrb regeling)) restauratie, dus dan ga ik het chassis ook weer behandelen. Weet alleen nog niet met wat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.