Spring naar bijdragen

Bouwjaar Cj-7 Komt Niet Met Eerste Toelating Over


jeepmjj
 Share

Recommended Posts

Mijne heren,

ik heb een vraag over een kenteken:

ik heb nog een cj-7 met een grijs kenteken waarop datum eerste toelating 1988 is en de eerste afgifte Nederland 1990.

Maar volgens het identificatienummer (chassisnummer) moet deze een bouwjaar 1983 hebben.

Is dit administratief aan te passen bij de RDW?

bewerkt door jan scrambler
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijne heren,

ik heb een vraag over een kenteken:

ik heb nog een cj-7 met een grijs kenteken waarop datum eerste toelating 1998 is en de eerste afgifte Nederland 1990.

Maar volgens het identificatienummer (chassisnummer) moet deze een bouwjaar 1983 hebben.

Is dit administratief aan te passen bij de RDW?

Ik heb het zelfde met een bmw e30 m3 geprobeerd en de rdw gaf geen gehoor aan mijn verzoek destijds. Wagen is conform chassisnummer uit 1986 maar heeft 5 jaar lang in een showroom gestaan waardoor de bmw pas in 1991 op kenteken is gezet.

Ik weet dat bij HAI ( hollandse auto import maatschappij ) meerdere jeeps hebben gestaan die jaren een blanco kenteken hadden.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

eerste toelating is registratie eu

afgifte kentekenbewijs is nl kenteken of natuurlijk een opvolgend nl kenteken

info internet

* geboortecertificaat aanvragen als bewijs dat de auto in 1986 geproduceerd is

* formulier bij de Belastingdienst (op de site) invullen voor ontheffing (heeft pas zin als de auto (bijna) 25 jaar oud is), uitprinten en opsturen tesamen met het geboortecertificaat

* Belastingdienst verleent ontheffing en retourneert eventueel teveel betaalde belasting.

Bij de RDW blift de datum "eerste toelating" ongewijzigd, de RDW doet niets met deze gegevens

Link naar opmerking
Deel via andere websites

VWE is een bedrijf dat doet in alle papieren beslommeringen om b.v.een auto te im/exporteren.

VWE staat voor voertuiginformatie en -documentatie www.vwe.nl

Ik heb een verklaring typegoedkeuringsgegevens personenauto en een CVO aangevraagd.

Toevallig waren we al klant bij ze.

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het zelfde met een bmw e30 m3 geprobeerd en de rdw gaf geen gehoor aan mijn verzoek destijds. Wagen is conform chassisnummer uit 1986 maar heeft 5 jaar lang in een showroom gestaan waardoor de bmw pas in 1991 op kenteken is gezet.

Zou het dan niet alsnog moeten lukken door de auto 'op papier' te exporteren en vervolgens 'op papier' weer te importeren? Of is dat weer te makkelijk gedacht?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou het dan niet alsnog moeten lukken door de auto 'op papier' te exporteren en vervolgens 'op papier' weer te importeren? Of is dat weer te makkelijk gedacht?

De kosten, tijd en regelgeving die gemoeid zijn met het exporteren en importeren maken het minder aantrekkelijk denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

UPDATE:

het heeft even geduurd, had van m'n werk de meest exotische reisjes, Tenerife, Cyprus ect. Maar omdat ik internet op reis heb kon ik toch wat doen.

VWE kon me niet helpen omdat het een import auto betreft.

Dus maar de importeur (Fiat) gebeld, daar kreeg ik een alleraardigste vrouw aan de lijn die me ook niet verder kon helpen. Maar zij had het voorstel om het Chrysler Historical Foundation een email te sturen om een birth certificate aan te vragen.

Mijn Amerikaanse buurman heeft op de Amerikaanse manier een mock email voor me opgesteld.

Deze heb ik naar Detroit gestuurd en binnen 3 dagen kreeg ik bericht terug.

"Unfortunately, we do not have build records for Jeep within our collection or within the company. These records were never passed onto Chrysler from AMC. What I could do, if it will help, is write a letter to you stating that according to our records, the VIN verifies that the vehicle is a 1983 and explain that we do not have build records. Would this help your situation?"

Ik blij.

Maar nu blijkt dat alle records van AMC vernietigd zijn. Maar ze konden aan de hand van het VIN nummer toch iets voor me doen.

TOP TOP

Scheelt mij ruim 3000 euries

groetjes Jan

bewerkt door jan scrambler
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

UPDATE:

Ik heb inmiddels een brief van de belastingdienst binnen. Het betreft een kennisgeving vrijstelling van motorrijtuigenbelasting.

Mijn CJ-7 voldoet aan de voorwaarden voor vrijstelling met ingang van 4-2-2008!!!

Volgens de brief heb ik aangetoond dat de auto op 31-12-2011 ten minste 25 jaar oud was.

Deze keer hulde aan de belastingdienst en uiteraard Chrysler-Detroit. Het probleem is opgelost!!!

groetjes Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn CJ-7 voldoet aan de voorwaarden voor vrijstelling met ingang van 4-2-2008!!!

Volgens de brief heb ik aangetoond dat de auto op 31-12-2011 ten minste 25 jaar oud was.

Goeie zaak! Krijg je in zo'n geval het teveel betaalde van de afgelopen 4 jaar terug gestort?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...