Spring naar bijdragen

Stille Banden At Voor Grand Cherokee


Recommended Posts

Ik ben op zoek naar nieuwe banden voor mijn as Jeep Grand Cherokee bj 2000.

Dit is mijn eerste Jeep en heb geen idee wat voor banden ik moet kopen. Het is niet direct nopdig maar binnen het jaar zit ik er wel aan denk ik.

Ik rij voor meer dan 90 % op de snelweg. Stille soepele band lijkt me erg fijn. Maar als het nodig is en ik rij op lossen grond wil k ook graag grip hebben. Ik denk dat AT de beste keuze zijn. toch ?

Liefst banden die zowel zomer als winterband zijn.

Wie heeft advies?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de BFG AT al 2,5 jaar op onze XJ zitten, nu inmiddels 60.000km mee gereden, profiel diepte is nog zo'n 10mm. Kan zeggen dat het een fijne wegband is voor jaarrond te rijden. Deze hebben het sneeuwvlokje en het bergje (dus ook winterband) en de "S" (stil)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ContiCrossContact AT

Ik heb deze banden nu 1 1/2 jaar en bevallen goed zowel in de winter als zomer.

5050,property=originalBig.gif

Dynamische All-Terrain band voor off-road gebruik en voor op de weg.

Eigenschappen:

  • Zeer goede off-road tractie
  • Hoge kilometerprestaties
  • Goede weerstand tegen beschadigingen
  • Weinig rolgeluid voor een All-Terrain band
  • m&S Codering

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grabbers UHP lijken me meer wat voor je, gezien je rijgedrag. Dingen doen het prima op de verharde weg en staan ook nog redelijk hun mannetje in sneeuw en offroad (M+S). Uiteraard met de beperkingen die bij een wegband horen. Voor 90% onroad lijkt me een ATband nogal veel van het goede, zeker als je ook nog een stille band wil. Ik heb nu Grabber AT2 oa als winterband maar ga wel op zoek naar een zomerband, daar is mij een ATband een beetje te grof voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Ik heb zo'n 10000 km terug 4 nieuwe General Grabbers UHP gemonteerd. Daarvoor had ik Goodyear Wranglers F1.

De UHP's bevallen mij prima, slijtage gedrag is normaal maar vooral heb ik een beter weggedrag met deze UHP's. Het lijkt erop dat de wangen van deze banden veel steviger zijn waardoor de stabiliteit van de GC een stuk verbeterd is.

Wij rijden vnl op de verharde wegen en geen off-road. Bij sneeuw en hevige regenval een prima band. Ook bij droog weer een stabiele en rustige band.

Volgende set zijn weer UHP's

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zo'n 10000 km terug 4 nieuwe general Grabber UHP's gemonteerd. Prima band. Daarvoor had ik Goodyear Wranglers F1. De UHP's geven mij de indruk een stabielere weggedrag te geven. Volgens mij zijn de wangen van deze UHP's steviger als die van de F1, waardoor je een veel beter weggedrag krijgt.

Wij rijden vnl verharde wegen een ook langere afstanden, een prima weggedrag ook bij sneeuw of hevige regenval.

Mijn volgende set worden in ieder geval weer de UHP's

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...