Spring naar bijdragen

Beige Lekkage Vlekken Onder De Jeep


Petrus
 Share

Recommended Posts

Vannochted lagen er beigekleurige vlekken onder de auto, op 2 verschillende plekken. Kan aan de onderkant niet zien

waar het vandaan lekte.

Het lijkt op een soort schuim wat hard opgedroogt is, ik zal er wel even fotos van nemen.

Het ziet er chemisch uit en het is geen olie en geen atf.

Maar mischien heeft iemand een idee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je terrein gereden en missen je ontluchting leidingen van je differentielen ? Dan zou er water in je diff's kunnen zitten, met olie gemixt etc. En ( al zou je dan een ander probleem hebben ) sluit de buis van je motorolie pijlbuis wel goed op je onderblok aan, kan daar sludge uitkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, ik heb geen terein gereden, hij heeft wel dik 2 weken stil gestaan. De dag dat ik naar zee ging lag er niks, toen had ie al 2 dagen stil gestaan dus het is in de 14 dagen daarna gaan lekken.

De plekken liggen van vooraf gezien meer aan de linkerkant, dus olie peil buis lijkt me niet. Zoals gezegt, ik kruip er morgen even onder om te kijken

of ik kan zien waar het vandaan komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou heb vanochtend even gekeken maar het is wel sludge. Rare is dat ik niet kan zien waar het vandaan komt, zijn ook nog wel beste plekken ook nog. Dus je zou verwachten dat er wel ergens sporen zitten. Maar niet dan ik kan zien. Lijkt wel of het er neer gespuugt is zonder ergens een spoor achter te laten :huh:

tja ik kijk het maar ff aan voorlopig. Als ik olie peil ziet het er prima uit. Automaat olie ziet er prima uit. En koelvloeistof ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar exact lag het nou onder de auto? (Fotootje maakt het iets duidelijk denk ik)

remvloeistof lijkt het me ook niet,want dat merk je direct bij het rijden.

ik zet toch in op olie wat met iets heeft gereageerd, lijkt me toch wel het uitzoeken waard en het niet 'ff aankijken'

voor hetzelfde geld heb je straks allerlei kapotte onderdelen wat weer een hoop kost....!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat lijkt wel wat op wat bij ons ook op de oprit lag nadat de sneeuw gesmolten was.

Ik had de Jeep een paar keer op de verse sneeuwlaag gezet, waarbij dus ook een druppie olie op de sneeuw gevallen is. Na het dooien kwamen ook zulke plekken tevoorschijn. Ik denk dat de olie in de sneeuw zo vermengd geraakt is dat je een soort van mayonaise krijgt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...