Spring naar bijdragen

Puppy: The Rebuild V2


puppy
 Share

Recommended Posts

  • Reacties 64
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ziet er goed uit!

Hou er wel rekening mee dat de temperatuur van invloed kan zijn op het resultaat van de kleur en glans van sommige laksoorten. Vooral bij cellulose lak ( motip ) kan het resultaat door een te lage temperatuur wel eens flink afwijken.

ja weet ik, maar voor en na ik verf verwarm ik de garage met een warmtekanon tot ongeveer 30-35 graden tot de verf een beetje droog is.

toch bedankt :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

zo, de jeep is eindelijk geverft.

we hebben wat problemen gehad met de verf, daar bleek een soort zand in te zitten. de verf leek een beetje op coating voor in een laadbak :wacko:

dus maar een 2de pot verf gaan halen, en ook een andere kleur genomen, het grijs was toch niet zo mooi.

2012-02-24125353.jpg

2012-03-03144757.jpg

2012-03-03180729.jpg

volgende week een andere skidplate maken voor meer bodemvrijheid en daarna aan de 4 link beginnen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goe bezig hoor, maar voor die zeteltjes zou ik toch maar hoezen aanschaffen.

Zullen anders niet lang proper zijn :D

de zetels blijven eigenlijk heel proper, het zijn lederen uit een saab dacht ik.

ondertussen is de nieuwe transmission crossmember klaar en heb ik nu een 10cm meer bodemvrijheid :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

zo, eindelijk aan de 4 link begonnen.

en na 3 dagen werk de achterkant voor 90% klaat. alleen de draagarmen nog maken en de steunen voor de ori struts.

begin van de truss op de 14bolt

2012-03-18120201.jpg

2012-03-18120211.jpg

as onder de jeep gehangen, positie helemaal ingeveerd.

2012-03-19115437.jpg

steunen op het chassis.

2012-03-19115501.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop dat jou rolbeugel ook aan het chassis is gelast ??

Groeten Bas

Hey Bas,

jaja mijn rolkooi staat op 6 punten op het chassis en is uit chomoly gemaakt, ik denk wel dat die sterk genoeg is.

ben benieuwd naar jou bevindingen, ik heb afgelopen weekend met Jaap betsma een wedstrijd gereden, hij heeft ook ori struts en hij is er helemaal weg van.

waar ga je rijden? als het niet te ver is kan ik misschien eens komen kijken?

ik hoop ten laatste binnen 2 weken klaar te zijn, dan kan ik nog eens gaan testen voor we naar chambon gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe je voor ook een 4 link of wordt dat een 3? (ik maak er 2x 4 link van)

Alleen maar hem joins of de helft in rubber om de trilling op te vangen? (ik wel namelijk)

Gr.Karel.

vooraan word ook een 4 link.

ik gebruik aan beide kanten heim joints, rubber bushings verslijten te snel en daar verlies je te veel flex mee in mijn ogen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

alleen zijn laatste opmerking klopt niet, rest ziet er zeer goed uit

wat klopt er niet? het feit dat ik zeg dat bushings snel verslijten? kijk maar naar bladveren, zelfs met de juiste shackle hoek ginge die bushings direct kapot. ik had wel 1.20 meter flex met die bladveren maar met die ori's zou ik nog meer moeten hebben dus gaan die bushings er zeker aan. en dat heb je niet met heims. gebruik dan johhnyjoints zegt met dan omdat je die kan reviseren, dat is juist het probleem van johhnyjoints. daar kruipt vuil en slijk tussen en je moet ze elke keer reviseren als je bent gaan rijden of je moet ze aanspannen. en ik spreek uit ervaring!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Currie JJ's zijn erg duurzaam en ik zou die zonder meer over heim joints kiezen

Zou er geen verschil in levensduur zitten of je in de woestijn rijd of de de Europees blubber.?

idd op de rotsen zullen currie jj's lang meegaan, maar in europa kruipt het slijk ertussen en verslijten ze snel.

er is ook wel veel verschil in kwaliteit natuurlijk. als je heims neemt van 10$ zullen die ook niet goed tegen slijk kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De vorige versie van mijn ZJ had long arms. Bij al de 4 de lowers had ik aan de askant de standaard bushings.

Aan de unibody kant had ik currie jj's in draaibare koppen.

Al rotatie kwam dus nagenoeg op de jj's, tot op de dag van vandaag kan je ze met de hand niet verdraaien.

Met deze setup heb ik zonder problemen van eind 2006 tot en met eind 2007 gereden.

Ook de bushings vertonen geen zichtbare slijtage, maar hadden met mijn setup ook nauwelijks te leiden.

Voor diegen die mij wat langer kennen, in 2007 zijn we alleen al naar 8 weekend evenementen geweest.

Van Ballenstedt(GE) tot Inor(Fr) en altijd rijdend heen en weer, met de 37" ers op de aanhanger.

Wat ik voor de huidige setup ga gebruiken, nagenoeg hetzelfde. Voor mij werkt het.

Suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De vorige versie van mijn ZJ had long arms. Bij al de 4 de lowers had ik aan de askant de standaard bushings.

Aan de unibody kant had ik currie jj's in draaibare koppen.

Al rotatie kwam dus nagenoeg op de jj's, tot op de dag van vandaag kan je ze met de hand niet verdraaien.

Met deze setup heb ik zonder problemen van eind 2006 tot en met eind 2007 gereden.

Ook de bushings vertonen geen zichtbare slijtage, maar hadden met mijn setup ook nauwelijks te leiden.

Voor diegen die mij wat langer kennen, in 2007 zijn we alleen al naar 8 weekend evenementen geweest.

Van Ballenstedt(GE) tot Inor(Fr) en altijd rijdend heen en weer, met de 37" ers op de aanhanger.

Wat ik voor de huidige setup ga gebruiken, nagenoeg hetzelfde. Voor mij werkt het.

Suc6

als ze voor jou werken is er geen reden om te veranderen he.

toen Axel naar croatie is gegaan moest hij elke dag zijn jj's aanspannen. hij heeft ze nu vervangen door heims (dezelfde als ik heb) en heeft nu geen problemen meer. nog iemand anders had een cherokee met jj's na een weekend sclayn kon hij ze weg gooien (was een nieuwe liftkit).

moest ik een auto bouwen die ik ook in de week zou gebruiken als daily driver dan zou ik misschien ook jj's nemen, maar het soort offroad dat je doet met een dailydriver is niet hetzelfde als met een trailerqueen he.

update:

vandaag aan de voorkant begonnen, de steunen waar vroeger de bladveren in zaten afgeslepen. was dat een PITA!! ik had die gemaakt met het idee: die komen er nooit meer af! morgen de verstevigingsplaten op het chassis lassen en beginnen puzzelen waar de steunen gaan komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...