Spring naar bijdragen

Puppy: The Rebuild V2


puppy
 Share

Recommended Posts

ben aan de rebuild van de puppy begonnen (al een paar weken geleden) en ik vroeg me af of er hier interesse in is?

de rebuild houd in:

- een paar rotte plekken herstellen

- achterlichten inbouwen

- tubefenders voor en achter

- natuurlijk opnieuw spuiten

- en last but definitely not least, 4 link voor en achter met ORI struts.

dus, iemand geintereseerd? :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 64
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

oke,

eerst puppy maar in winterslaapmodus gezet :)

2011-12-17154226.jpg

en achteraan begonnen met de achterlichten in te bouwen tot ik een paar rotte plekken zag.

die gerepareerd en ondertussen ook het gat waar normaal de stop zit toe gemaakt (brandstoftank ligt nu binnenin)

2011-12-20112839.jpg

2011-12-21132044.jpg

andere kant hetzelfde liedje

2011-12-21132053.jpg

daarna maar de voorruit plat gelegd omdat ik dacht dat hij daar wel rot zou zijn

2011-12-18123210.jpg

niet dus, bijna geen roest!!! 15 jaar lang in weer en wind buiten gestaan en praktisch geen roest aan het raamkader.

het onderzoek verder gezet maar geen roest meer gevonden tot mijn grote verbazing

wel heeft de vorige eigenaar er pakken plamuur opgestreken die natuurlijk overal is gaan barsten, gevolg motorkap en cowl moeten tot op het blote metaal worden afgeschuurd, ook daar weer geen roest of oneffenheden.

ondertussen ook dit gekocht

2011-11-11163111.jpg

16" ORI STX struts en 1.25" heim joints. deze moeten de bladveren gaan vervangen. het is de bedoeling dat alle draagarmen zowel boven als onder, links en rechts en voor en achter hetzelfde worden.

maar omdat we pas eind februari aan de 4 link beginnen had ik het in mijn hoofd gekregen om tubefenders te gaan maken.

ze moesten wel breed genoeg zijn, want met die dana 60 vooras en gm 14bolt achteras komen mijn banden bijna volledig buiten de body.

dus, slijpschijf erin!

2012-01-20152259.jpg

en de eerste buis geplooit

2012-01-20203528.jpg

2de buis ertegen

2012-01-20212658.jpg

aluwel ik wel van de brute look hou van een jeep zonder fenderflares is het toch niet echt aangeraden in Belgie, Nederland, frankrijk,...

dus,

2012-01-22101827.jpg

2012-01-22101838.jpg

2012-01-22101857.jpg

plaatje erop

2012-01-23104816.jpg

voorkant klaar

2012-01-25145649.jpg

achterkant

2012-01-23114003.jpg

en ook hier een plaat op

2012-01-25145633.jpg

en klaar

2012-01-25162423.jpg

in dit stadium staat hij er nu bij, normaal word hij nog deze weeg in grondverf gezet en volgende week gelakt :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank u.

Welke kleur krijgt de Jeep ?

Welke 4 link komt eronder ?

Ook nog motorisch iets van plan?

zal terug zwart worden mat, satijn of glanzend ben ik nog niet uit, sugesties?

4 link wordt van eigen makelij. de draagarmen zullen ongeveer 1 meter lang worden van oog tot oog gemeten.

ga eerst de vering op punt zetten voor ik aan de motor begin. eerst maar eens gaan rijden in chambon sur jeep.

motor zal een LS-style motor worden met rond de 450pk of een hemi maar die kosten een pak meer in aankoop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ziet er goed uit.

zijn die flares op de foto,s van een tj.

zo ja doe je die weg na de verbouwing.

gr rice

zijn inderdaad van een tj, xenon flatfenders. heb ze niet meer nodig nu ik die tubefenders heb dus ze mogen weg.

heb wel de wielopening groter gemaakt voor de 38ers maar de bevestigingspunten zijn hetzelfde gebleven. zijn ook niet gescheurd ofzo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat lassen moet ik ook nog eens leren, komt altijd goed van pas.

Je bent idd goed bezig, zal als nieuw zijn.

Ik weet dat je tegen een SPOA bent, en zag op je ook bladveren met dubbel oog hebt. Bij het flexen zie je wel dat die het te verduren krijgen.

Gaven die met dubbel oog nog steeds zoveel problemen ivm omplooien?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb altijd dubbele ogen gehad. het probleem is dat je veel axlewrap krijgt als je platte bladveren gebruikt. dat ze negatief buigen is normaal.

achteraas had ik een antiwrap bar maar vooraan niet. gevolg is dat bij het optrekken of remmen de as kantelt en dus de bladvren in een S-vorm trekt.

1 ding is zeker, ik maakt nooit meer een auto met spoa! flex, ja . ik had een flex van 1.20m.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...