puppy Geplaatst February 1, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 1, 2012 voila, heb hem maandag avond in de grondverf gezet. aangezien het enorm koud is in Belgie (overdag -2) duurt het wel even voor de verf uitgehard is. ik denk morgen te schuren en eind deze week in de lak te zetten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst February 1, 2012 Rapporteren Share Geplaatst February 1, 2012 Ziet er goed uit! Hou er wel rekening mee dat de temperatuur van invloed kan zijn op het resultaat van de kleur en glans van sommige laksoorten. Vooral bij cellulose lak ( motip ) kan het resultaat door een te lage temperatuur wel eens flink afwijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst February 2, 2012 Rapporteren Share Geplaatst February 2, 2012 Mooi project! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
puppy Geplaatst February 2, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 2, 2012 Ziet er goed uit! Hou er wel rekening mee dat de temperatuur van invloed kan zijn op het resultaat van de kleur en glans van sommige laksoorten. Vooral bij cellulose lak ( motip ) kan het resultaat door een te lage temperatuur wel eens flink afwijken. ja weet ik, maar voor en na ik verf verwarm ik de garage met een warmtekanon tot ongeveer 30-35 graden tot de verf een beetje droog is. toch bedankt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
puppy Geplaatst March 3, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 3, 2012 zo, de jeep is eindelijk geverft. we hebben wat problemen gehad met de verf, daar bleek een soort zand in te zitten. de verf leek een beetje op coating voor in een laadbak dus maar een 2de pot verf gaan halen, en ook een andere kleur genomen, het grijs was toch niet zo mooi. volgende week een andere skidplate maken voor meer bodemvrijheid en daarna aan de 4 link beginnen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wimbo Geplaatst March 7, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 7, 2012 Goe bezig hoor, maar voor die zeteltjes zou ik toch maar hoezen aanschaffen. Zullen anders niet lang proper zijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst March 7, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 7, 2012 Waar komen die stoelen vandaag? lijken een beetje op die wat ik in de jeep heb gezet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
puppy Geplaatst March 7, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 7, 2012 Goe bezig hoor, maar voor die zeteltjes zou ik toch maar hoezen aanschaffen. Zullen anders niet lang proper zijn de zetels blijven eigenlijk heel proper, het zijn lederen uit een saab dacht ik. ondertussen is de nieuwe transmission crossmember klaar en heb ik nu een 10cm meer bodemvrijheid Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst March 7, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 7, 2012 ja kan kloppen, die van mij komen ook uit een saab! Mooie stoelen en een mooi project! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
puppy Geplaatst March 11, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 11, 2012 vandaag puppy terug op zijn wieltjes gezet, ik kon het niet laten en ook maar ineens de rolkooi wat kleur gegeven. volgende week beginnen we aan de vering. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
puppy Geplaatst March 19, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2012 zo, eindelijk aan de 4 link begonnen. en na 3 dagen werk de achterkant voor 90% klaat. alleen de draagarmen nog maken en de steunen voor de ori struts. begin van de truss op de 14bolt as onder de jeep gehangen, positie helemaal ingeveerd. steunen op het chassis. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
puppy Geplaatst March 26, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 26, 2012 achterkant voor 99% klaar. kmoet alleen nog een stukje uit het chassis slijpen omdat de bovenste draagarmen er tegen komen bij volledig ingeveren. de 4 draagarmen zijn even lang. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sjikita Geplaatst March 27, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 27, 2012 Ik hoop dat jou rolbeugel ook aan het chassis is gelast ?? Anders gaat dat niet goedkomen zo met die ORI struts, alle klappen worden nu opgevangen door je rolbeugel !! Ik ga ze hoop ik dit weekeind uittesten die ORI's Groeten Bas Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
puppy Geplaatst March 27, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 27, 2012 Ik hoop dat jou rolbeugel ook aan het chassis is gelast ?? Groeten Bas Hey Bas, jaja mijn rolkooi staat op 6 punten op het chassis en is uit chomoly gemaakt, ik denk wel dat die sterk genoeg is. ben benieuwd naar jou bevindingen, ik heb afgelopen weekend met Jaap betsma een wedstrijd gereden, hij heeft ook ori struts en hij is er helemaal weg van. waar ga je rijden? als het niet te ver is kan ik misschien eens komen kijken? ik hoop ten laatste binnen 2 weken klaar te zijn, dan kan ik nog eens gaan testen voor we naar chambon gaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bossie Geplaatst March 27, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 27, 2012 bedankt om dat te laten weten. ik wou sjikita een pm sturen maar blijkt dat zijn inbox vol zit :s Ik lees je project nu pas maar blijf het wel h Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
puppy Geplaatst March 27, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 27, 2012 Doe je voor ook een 4 link of wordt dat een 3? (ik maak er 2x 4 link van) Alleen maar hem joins of de helft in rubber om de trilling op te vangen? (ik wel namelijk) Gr.Karel. vooraan word ook een 4 link. ik gebruik aan beide kanten heim joints, rubber bushings verslijten te snel en daar verlies je te veel flex mee in mijn ogen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jos beekman Geplaatst March 28, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 28, 2012 sorry maar wat zit jij fout zeg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst March 28, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 28, 2012 Jos, Als je vindt dat hij toch helemaal fout zit, leg dan ook meteen ff uit waarom. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jos beekman Geplaatst March 28, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 28, 2012 alleen zijn laatste opmerking klopt niet, rest ziet er zeer goed uit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
puppy Geplaatst March 29, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 29, 2012 alleen zijn laatste opmerking klopt niet, rest ziet er zeer goed uit wat klopt er niet? het feit dat ik zeg dat bushings snel verslijten? kijk maar naar bladveren, zelfs met de juiste shackle hoek ginge die bushings direct kapot. ik had wel 1.20 meter flex met die bladveren maar met die ori's zou ik nog meer moeten hebben dus gaan die bushings er zeker aan. en dat heb je niet met heims. gebruik dan johhnyjoints zegt met dan omdat je die kan reviseren, dat is juist het probleem van johhnyjoints. daar kruipt vuil en slijk tussen en je moet ze elke keer reviseren als je bent gaan rijden of je moet ze aanspannen. en ik spreek uit ervaring! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst March 29, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 29, 2012 Currie JJ's zijn erg duurzaam en ik zou die zonder meer over heim joints kiezen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst March 29, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 29, 2012 Zou er geen verschil in levensduur zitten of je in de woestijn rijd of de de Europees blubber.? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
puppy Geplaatst March 29, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 29, 2012 Currie JJ's zijn erg duurzaam en ik zou die zonder meer over heim joints kiezen Zou er geen verschil in levensduur zitten of je in de woestijn rijd of de de Europees blubber.? idd op de rotsen zullen currie jj's lang meegaan, maar in europa kruipt het slijk ertussen en verslijten ze snel. er is ook wel veel verschil in kwaliteit natuurlijk. als je heims neemt van 10$ zullen die ook niet goed tegen slijk kunnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst March 30, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 30, 2012 De vorige versie van mijn ZJ had long arms. Bij al de 4 de lowers had ik aan de askant de standaard bushings. Aan de unibody kant had ik currie jj's in draaibare koppen. Al rotatie kwam dus nagenoeg op de jj's, tot op de dag van vandaag kan je ze met de hand niet verdraaien. Met deze setup heb ik zonder problemen van eind 2006 tot en met eind 2007 gereden. Ook de bushings vertonen geen zichtbare slijtage, maar hadden met mijn setup ook nauwelijks te leiden. Voor diegen die mij wat langer kennen, in 2007 zijn we alleen al naar 8 weekend evenementen geweest. Van Ballenstedt(GE) tot Inor(Fr) en altijd rijdend heen en weer, met de 37" ers op de aanhanger. Wat ik voor de huidige setup ga gebruiken, nagenoeg hetzelfde. Voor mij werkt het. Suc6 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
puppy Geplaatst March 30, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 30, 2012 De vorige versie van mijn ZJ had long arms. Bij al de 4 de lowers had ik aan de askant de standaard bushings. Aan de unibody kant had ik currie jj's in draaibare koppen. Al rotatie kwam dus nagenoeg op de jj's, tot op de dag van vandaag kan je ze met de hand niet verdraaien. Met deze setup heb ik zonder problemen van eind 2006 tot en met eind 2007 gereden. Ook de bushings vertonen geen zichtbare slijtage, maar hadden met mijn setup ook nauwelijks te leiden. Voor diegen die mij wat langer kennen, in 2007 zijn we alleen al naar 8 weekend evenementen geweest. Van Ballenstedt(GE) tot Inor(Fr) en altijd rijdend heen en weer, met de 37" ers op de aanhanger. Wat ik voor de huidige setup ga gebruiken, nagenoeg hetzelfde. Voor mij werkt het. Suc6 als ze voor jou werken is er geen reden om te veranderen he. toen Axel naar croatie is gegaan moest hij elke dag zijn jj's aanspannen. hij heeft ze nu vervangen door heims (dezelfde als ik heb) en heeft nu geen problemen meer. nog iemand anders had een cherokee met jj's na een weekend sclayn kon hij ze weg gooien (was een nieuwe liftkit). moest ik een auto bouwen die ik ook in de week zou gebruiken als daily driver dan zou ik misschien ook jj's nemen, maar het soort offroad dat je doet met een dailydriver is niet hetzelfde als met een trailerqueen he. update: vandaag aan de voorkant begonnen, de steunen waar vroeger de bladveren in zaten afgeslepen. was dat een PITA!! ik had die gemaakt met het idee: die komen er nooit meer af! morgen de verstevigingsplaten op het chassis lassen en beginnen puzzelen waar de steunen gaan komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.