Spring naar bijdragen

Tikkend Geluid Met Optrekken


Paco
 Share

Recommended Posts

hallo,nog een goedeavond,als ik optrek metmijn wagoneer hoor ik een tikkend geluid ,net een wekker.

als ik gas terug neem wordt het minder.

iemand een idee,zelf dacht ik mijn waterpomp misschien?

ben het een en ander aan het vragen want het is mijn eerste jeep en wil proberen de gebreken te achterhalen en te repareren of te laten repareren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Paco,

Zet al je bevindingen en problemen eens in 1 topic,houdt het ook overzichtelijk voor jezelf.... ;)

Vertel allereerst eens wat gegevens over auto:

welke motor,versnellingsbak en tussenbak heb je?

zijn er al motorische/uiterlijke 'upgrades' gedaan (andere onsteking,verhoging,grotere bandenmaat etc)?

Maakt het meedenken wat makkelijker voor ons!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb ook een cdhallo,op de vraag wat voor motor ik heb weet ik alleen dat het een 5;9 liter 8cil is.

toen ik hem kocht was ik weg van de auto ,en vergat veel te vragen daarom werd ik lid van dit forum.

bv zei de verkoper iets over een kruisje ,wie weet wat dit is?

en trouwens mijn kilometerteller doet het, niet iemand een idee of ik dit zelf kan repareren?

Zondag ga ik met een collega die die in de electronica zit mijn achterruit aan de gang proberen te krijgen want die doet het niet.

Ik zal nog veel vragen hebben,en hoop hierop antwoord te krijgen,heb ook een cd gekocht met de handleiding in oosterwolde,bekend?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hi Paco,

Ik heb dat tikkende geluid ook links zitten met optrekken.

(jeep wagoneer 360 v8 5,9 liter automaat lpg)

Maar alleen als de motor koud is.

Zodra de motor warm is of als je gas terug neemt verdwijnt het tikkende geluid bij mij!?

Geen idee wat het is.

volgens mij kan het geen kwaad, maar ben nu ook wel nieuwsgierig geworden wat het evt. zou kunnen zijn.

Als het een lekkend spruitstuk zou kunnen zijn zoals Cas omschrijft, zit er dan een gat in het spruitstuk?

of zou die niet goed vast kunnen zitten?

we gaan het meemaken!

grtz Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als jullie beiden nu eens kijken waar dat geluid precies van weg komt, zou dat echt een stuk schelen. Ook het beantwoorden van een wedervraag helpt hierbij, zo kun je gericht doorvragen of antwoorden.

Nu wordt er alleen maar wat geroepen, kan het dit zijn, kan het dat zijn, ik heb gehoord dat....... enz.

Laat desnoods een ander zachtjes rijden en loop zelf mee om te luistenen, Probeer vast te stellen wanneer het optreed, zodat je het kan herhalen.

Als er iets in-of-aan de motor tikt kun je dit vaststellen, stilstaand met draaiende motor. Als het ergens in de aandrijflijn zit kun je het alleen rijdend vaststellen. Ook belast of onbelast kan verschil uitmaken.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

nee, mijn teller is gemaakt in de garage maar doet nog steegs raar , de naald wiebelt tijdens het rijden.

vraag me af of het niet de teller zelf is. want ze zeggen dat er een nieuwe kabel inzit.

ga nu maar eens wat je zegt met ze tweeen te proberen het te vinden,moeilijk want hij doet het niet als hij stilstaat en ik gas geef.

Eerder zei henkdetank dat het bij hem over ging bij warme motor,dat is bij mij ook enigzins zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan idd de kilometerteller zijn, die tikt bij mij ook iets. Hij danst ook een beetje heen en weer bij lagere snelheden. Ik moet eigenlijk eens even naar de kabel kijken. Heb dat ook wel eens met een van mijn motoren gehad. Beetje siliconen vet dun erop en het probleem was toen verholpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha, volgens mij tikt er bij iedereen wel iets.. :lol:

Ok, bij mij in de Woody tikt het ook, komt links-schuin-onder het dashboard vandaan.

Ik ga dit weekeinde ff eronderliggen tijdens het rijden (iemand anders rijden natuurlijk). Als het de KM-teller is, dan zou het moeten ophouden als je die losmaakt bij de tussenbak toch ? Mijn KM-teller ging wel als een dolluh heen en weer bij de aanschaf, maar is na opnieuw bevestigen bij tussenbak weer normaal. Maar ik heb zon vermoeden dat het tikken daarna is begonnen.

Petrus : Siliconenvet waar ? Achterkant v/d teller ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha, volgens mij tikt er bij iedereen wel iets.. :lol:

Ok, bij mij in de Woody tikt het ook, komt links-schuin-onder het dashboard vandaan.

Ik ga dit weekeinde ff eronderliggen tijdens het rijden (iemand anders rijden natuurlijk). Als het de KM-teller is, dan zou het moeten ophouden als je die losmaakt bij de tussenbak toch ? Mijn KM-teller ging wel als een dolluh heen en weer bij de aanschaf, maar is na opnieuw bevestigen bij tussenbak weer normaal. Maar ik heb zon vermoeden dat het tikken daarna is begonnen.

Petrus : Siliconenvet waar ? Achterkant v/d teller ?

Bij mijn motor haalde ik de kabel van de km teller er uit, goed droog en schoon wrrijven en dan dun siliconen vet er op. toendertijd gebruikte ik siliconenvet waar ze afsluiters in de duiksport mee invetten geloof ik. Maar nu gewoon siliconenvet van Griffon. Morgen gelijk even doen.

Dat hielp prima tegen dansende tellernaalden. :P

VWB het tikkende geluid, heb altijd gedacht dat het de dagteller was op een of andere manier. :unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...