Spring naar bijdragen

Jeep Héél Hard En Stijf


freva
 Share

Recommended Posts

Ik heb een YJ 4.0 HO met 35/12,5/15 banden op en een vehoging met procomp ES 9000 schokbrekers eronder .

Hoe kan ik weten hoeveel inch ie verhoogd is (heb hem zo gekocht) ?

Hij is zeer hard op de baan en springt redelijk .

Zouden de schokbrekers/bladveren versleten zijn ?

Als ik hem zou verlagen (andere verenlift) met andere banden , zou het dan beteren of niet ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een YJ 4.0 HO met 35/12,5/15 banden op en een vehoging met procomp ES 9000 schokbrekers eronder .

Hoe kan ik weten hoeveel inch ie verhoogd is (heb hem zo gekocht) ?

Zal iets van rond de 4" zijn, anders passen er geen 35ers onder. Body lift + verenlift?
Hij is zeer hard op de baan en springt redelijk .

Zouden de schokbrekers/bladveren versleten zijn ?

Waarschijnlijk niet, Procomp staat niet als erg comfortabel bekend
Als ik hem zou verlagen (andere verenlift) met andere banden , zou het dan beteren of niet ?
Vast wel.......
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zal iets van rond de 4" zijn, anders passen er geen 35ers onder. Body lift + verenlift?

Waarschijnlijk niet, Procomp staat niet als erg comfortabel bekend

Een body lift zit er volgens mij niet op , de rubbers die eronder staan, zijn ongeveer 2cm hoog .

Wat stel jij voor om hem iets comfortabeler te maken , schoks veranderen(ander merk of lager) of toch andere banden (33'ers) of allebei ?

Zijn de bladveren ook verantwoordelijk voor het harde effect of alleen de schoks ?

Als ik nu schoks van 2,5" eronder wil , moet ik dan ook ander bladveren ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Procomp staat bekend als een zeer stugge verenlift.

Met wat voor bandenspanning rij jij?

Het stugge rijden zit hem voornamelijk in de verenlift en shocks.

Verdiep je goed in de verenlift qua merk. Het ene merk is minder stug als het andere merk.

Je kan proberen andere shocks te lenen die onder je lift passen. Dan kan je eens bekijken of een ander merk shocks de stugheid van je auto ten goede komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een vraagje;aan welke kant heb jij de dikkere bladen zitten,voor of achter?

Ik heb ook het procomp pakket en het is inderdaad erg stug.

Heb de tip gekregen om de dikkere bladen (die nu voor zitten) achter te plaatsen.

Schokbrekers heb ik al vervangen en dat maakte helaas niet erg veel uit.

Wel heb ik de stabilisatorstang voor (en achter) los gemaakt en dat scheelt wel.

Qua rijden is dat goed te doen (waarschijnlijk door de stugge voorveren).

Groeten John

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een vraagje;aan welke kant heb jij de dikkere bladen zitten,voor of achter?

Ik heb ook het procomp pakket en het is inderdaad erg stug.

Heb de tip gekregen om de dikkere bladen (die nu voor zitten) achter te plaatsen.

Schokbrekers heb ik al vervangen en dat maakte helaas niet erg veel uit.

Wel heb ik de stabilisatorstang voor (en achter) los gemaakt en dat scheelt wel.

Qua rijden is dat goed te doen (waarschijnlijk door de stugge voorveren).

Groeten John

Sorry,achter bedoel ik natuurlijk de trackbar...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ook de 4" lift van ProComp, en is echt om kreupel van te worden!

Heb ook eens een stuk zonder de dempers gereden, maar dit gaf geen verschil, 't zijn echt wel die veren...

Ik gebruik momenteel enkel 't langste blad van de ProComp lift, de rest zijn de gewone originele. Ben een stuk van de lift kwijt geraakt, maar is toch iets beter qua comfort.

M'n TJ had ook de ProComp spiraalveren zitten, waar ik zeer tevreden over was, maar die bladveren zijn echt niets!

Groeten,

Geert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ook de 4" lift van ProComp, en is echt om kreupel van te worden!

Heb ook eens een stuk zonder de dempers gereden, maar dit gaf geen verschil, 't zijn echt wel die veren...

Ik gebruik momenteel enkel 't langste blad van de ProComp lift, de rest zijn de gewone originele. Ben een stuk van de lift kwijt geraakt, maar is toch iets beter qua comfort.

M'n TJ had ook de ProComp spiraalveren zitten, waar ik zeer tevreden over was, maar die bladveren zijn echt niets!

Groeten,

Geert

Kan ik ook eens proberen , garage zal nog wel een standaard veren pakket hebben liggen .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een vraagje;aan welke kant heb jij de dikkere bladen zitten,voor of achter?

Ik heb ook het procomp pakket en het is inderdaad erg stug.

Heb de tip gekregen om de dikkere bladen (die nu voor zitten) achter te plaatsen.

Schokbrekers heb ik al vervangen en dat maakte helaas niet erg veel uit.

Wel heb ik de stabilisatorstang voor (en achter) los gemaakt en dat scheelt wel.

Qua rijden is dat goed te doen (waarschijnlijk door de stugge voorveren).

Groeten John

Thx voor de info .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een citroën!

Ooit een keer op vakantie geweest met een BX en alleen maar zeeziek.

Ik heb ook die procom verhoging onder mij YJ, 4 inch.

Het is idd stug. Verhoging zat er net onder en toen 17 uur in 1 stuk door naar Italië.

Mijn vriendin dacht onderweg dat haar baarmoeder eruit kwam en wil de komende ??? jaren niet meer met de Jeep op vakantie.

Zit er nu ruim een jaar onder en een paar keer goed inveren (tot aan de bumpstops, lees terein) maakt het geheel iets soepeler.

Bandenspanning? Dat kan je zelf invullen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Bedankt voor de vele reacties , iik ben toch al weer wat wijzer geworden .

Procomp is gekend als stug , maar welk merk is gekend als (soepel) ?

Ik ben van procomp naar softride van skyjacker gegaan bevalt prima,

zijn veel soepeler. [ 4 inch besteld maar je houd +/- 2.5 a 3 inch over ]

Denk ook aan de bandenspanning en draaien al je bouten in de shackels ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...