rob schulze Geplaatst May 26, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 26, 2011 Hoi, Wanneer ik m'n '86-er Grand Wagoneer in de achteruit zet ,gaat dat nogal met een stevige schok. Is dat normaal of is er een speling ontstaan in het differentieel o.i.d.? En kan die speling eventueel worden bijgesteld? Of heb ik "de hoofdprijs" en is de boel naar de knoppen? Hij heeft plm. 74.000 miles gelopen. Graag jullie mening. Rob. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alwin Geplaatst May 28, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 28, 2011 Als ik hem in zijn versnelling zet, heb ik ook al de eerste meter er op zitten. Mijn Mercury heeft dit ook, maar wel in mindere mate. Daarvan heb ik gelezen dat dat normaal was. Wat ik ook met Jeep heb is wanneer ik gas los heb gelaten en weer gas geef, dat dit ook wel eens met een dreun gepaard gaat. Alsof de aandrijving het even moeten inhalen. Lijkt me speling, maar soms is het ook de olie. Heb je het alleen in koude toestand? Koude olie is wat dikker en dan wil het schakelen wel eens wat grof gebeuren. Het is ook weer zo dat 4wd een extra overbrenging heeft ten opzicht van 'gewone' auto's. Als alle overbrengingen een klein beetje speling hebben, dan kan dat opgeteld misschien wel die dreun verklaren. Of verkeerde olie. Las op het AAP forum dat er wel drie verschiilende olieën in de tussenbak gaan. Bij sommige Motorolie(10w30), andere ATF en weer andere Gear olie(70w90). Kortom, moeilijk te zeggen. Maar olie is hier wel de belangrijkste factor. Iets wat een beetje speling heeft, hoeft niet meteen stuk te gaan. Zolang je maar de juiste olie toepast en op peil houdt. Alwin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst May 28, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 28, 2011 Ik weet niet welke bak je hebt gemonteerd zitten , maar met de TF727 en de TF999, kan het zijn dat transmissie banden wat slap geworden zijn. Even (na)stellen en je weet het..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rob schulze Geplaatst May 29, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 29, 2011 Bedankt voor de reacties. Ik heb hem onlangs onderhoud gegeven en geconstateerd dat alle "olieën" op peil waren. Het maakt niet uit of de motor warm of koud is: de schok blijft gelijk. Ik zal er eens onder kruipen en kijken welk soort bak er onder zit. Staan er ergens merktekens o.i.d.? Rob. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cas Geplaatst June 21, 2011 Rapporteren Share Geplaatst June 21, 2011 Ik heb exact hetzelfde probleem ('88 GW) maar ik moet zeggen, ik rij er al 2 jaar mee rond zonder problemen. Net als Alwin gebeurt het bij mij ook als ik onder het rijden mijn gas los laat en weer gas geef. Ik ben het inmiddels wel gewend geraakt. Ik hou daarnaast alle peilen strak in de gaten. Ik zou graag weten wat je bevindingen zijn Robert, mocht je erachter komen wat dit is. Cas Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cherokeechief Geplaatst July 28, 2011 Rapporteren Share Geplaatst July 28, 2011 Zelfde probleem hier, Woody uit '86, TF-727 i.c.m. NP228. Het in de R zetten gaat de helft v/d tijd gepaard met een grote "kloenk" die ook de body doet wiebelen ! Heb tijdens trans-filter & packing-vervanging de banden op het juiste aantal Nm gezet, olie ververst, ook in de NP228. Probleem blijft t zelfde.. . Robert, je kunt het type plaatje vinden aan de achterkant (waar je achterste aandrijfas aan vast zit) vd tussenbak. Iemand nog n brilliant idee ?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rob schulze Geplaatst August 31, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 31, 2011 Desgevraagd heb ik uit diverse bronnen vernomen dat dit een veel voorkomend geval is. Het schijnt dat op elk van de diverse onderdelen een kleine speling ontstaat ( in de loop van de jaren/kilometers) en dat al die spelingen tesamen dit veroorzaken. Gewoon ouderdom/slijtage dus. Ik heb dan ook maar besloten het zo te laten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst August 31, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 31, 2011 Die van mij doet het ook al jaren , en heb er in het verleden al behoorlijk wat geld in gestoken om het op te lossen , maar nog steeds hetzelfde. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Petrus Geplaatst October 23, 2011 Rapporteren Share Geplaatst October 23, 2011 Ik heb dat bij die van mij ook, niet altijd in dezelfde mate. Ik doe het meestal rustig aan van drive naar neutral, even de 2 seconden wachten en dan naar reverse en dan valt het meestal mee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.