Spring naar bijdragen

Optimotor


peerke
 Share

Recommended Posts

Het lijkt me toch vrij eenvoudig aan te tonen in een gecontroleerde omgeving met twee identieke motoren die een gelijk toerental draaien, meet het verbruik en je weet direct of het werkt, 10% zuiniger zou wereldnieuws zijn. Een paar flesjes uitdelen en de reacties afwachten is toch niet objectief.

Ik denk inderdaad dat dat de enige manier is om besparing te kunnen aantonen. Het blijkt dat mensen al hun rijgedrag aanpassen als ze verteld wordt dat er een besparend iets in hun auto is aangebracht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zult het verbruik over een hele lange periode moeten meten (met en zonder Optidinges) en dan eigenlijk met verschillende rijstijlen

Ook zou je eigenlijk niet zelf op de hoogte moeten zijn wanneer het product toegevoegd wordt.

Overigens wil ik toch een waarschuwing geven voor de werking: extra slijtage (schade) op de lange termijn is zeker niet uitgesloten!

Er wordt in de industrie veel geexperimenteerd met coatings om wrijving en slijtage te verminderen. Een echte doorbraak is er nog steeds niet. De lagen blijken moeilijk duurzaam aan te brengen. In beginsel is het resultaat vaak goed maar de lagen verzaken vaak op de langere duur waarna ongewenste slijtagepatronen optreden.

Let wel. ik spreek hier dan over lagen die met complexe processen worden aangebracht en geen kort-door-de-bocht-flikker-wat -in-de olie-en-hopla proces

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...