Spring naar bijdragen

Optimotor


peerke
 Share

Recommended Posts

Dat snap ik dat dat je mening is, als je echt zou kunnen aantonen dat je spul werkt had je de ONafhankelijke resultaten al lang gepost. Nu loop je alleen maar aan je naamsbekendheid te werken. Serieus testen doe je niet op deze manier, daar zijn de situaties veel te verschillend voor. De link op AW naar de Tdiclub, wat je als 'bewijs' aanvoert komt ook niet verder dan discussie en 1 persoon die met een oude getunede Golf aan het testen is.

De link naar het autoweek forum heb ik geplaatst omdat daar een interessante discussie gaande is. Bovendien is daar iemand opgestaan die een serieuze test doet en heel veel dingen zelf kan meten.

Als je onze site goed bekeken had, dan had je geweten dat die test met de TDI-test niet onze enige test is. Op onze site staan heel veel testen, onder andere van TUV, Dekra enz. enz.

Ik mag niet zomaar alles posten, want dan krijg ik het verwijt dat ik reclame maak. Ook dat zul je gelezen hebben nu je het autoweek forum als referentie pakt.

Maar wanneer ga jij testen?

Groet Raymond

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zulke toevoegingen? Waarschijnlijk niet, zie er het nut absoluut niet van in zolang mijn motor goed is en ik voel er weinig voor om dat op het spel te zetten. Kan je in je FAQ wel stellen dat je verzekerd bent maar hoe ga ik aantonen dat de schade door jouw produkt komt? Naar mijn mening voldoen moderne, goede oli

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb toch sterk mijn twijfels. Het is heel simpel. Als het product 10% beter brandstofverbruik zou geven, dan zouden alle kranten en TV zenders er vol van zijn. Zeker met de huidige benzineprijzen. Ik geloof ook niet dat je makkelijk een betere olie kunt maken dan jongens zoals bijvoorbeeld "Kroon". Als de zogenoemde nanotechnologie zou werken, dan had "Kroon" dat ook al en dan waren de kranten en TV-senders er vol van.

De glijlagers in een motor zijn hydraudynamisch. Dat betekent dat de krukas ten gevolge van beweging op de olie drijft. De oliedruk draagt de krukas en er is geen metallisch contact tussen de krukas en de krukaslagers. De lagerweestand wordt bepaald door de schuifspanning van de olie. Deze schuifspanning is bij dikke olie groter dan bij dunne olie. Als er bolletjes in de olie zou zitten, dan zou bij koude start, wanneer er nog geen oliedruk is, de Hertze-spanningen onder de bolletjes zodanig veel hoger zijn, dat dit slijtage in de krukaslagers ten gevolg geeft. Het draaggetal van kogellagers is vele malen lager dan van een hydrau-dynamisch grijlager.

Een ander voorbeeld:

Bijvoorbeeld zou je automatenolie (ATF) in de differentieels kunnen doen. Dit is een veel dunnere olie dan de 80W90 die er eigenlijk in zou moeten. Met ATF in je differentieel verbruikt de jeep in de winter minder brandstof. Welke extra slijtage het geeft voor je differentieel durf ik geen uitspraken te doen. De slijtage openbaart zich altijd buiten de garantieperiode. Als ATF in je differentieel een goed idee zou zijn, dan zou iedereen dat al lang doen.

Die toevoegspullen voor de olie zie ik in dezelfde catagorie als de zeeppoeders en de huidzalfjes voor de damens. Telkens weer is het produkt beter en beter en beter ......

Het kost alleen maar geld. Dit is de manier zoals marketing werkt.

Jos Reuling

Goedemiddag,

Met interesse hebben wij de discussie op dit forum gelezen. Hierop willen wij graag reageren.

OptiMotor is een speciale olie op basis van nanotechnologie. Door toevoeging van deze olie wordt er een blijvend elastische en kogelvormige laag gevormd op de metalen delen in het blok. Hierdoor wordt wrijving verminderd en neemt het brandstofverbruik van uw auto met gemiddeld 10% af. Daarnaast wordt het motorblok grondig (intern) gereinigd, stoot de auto minder schadelijke stoffen uit, is het blok minder aan aan slijtage onderhevig en gaat de motor merkbaar soepeler lopen. Eén behandeling is voldoende voor 150.000km. De optimotorlaag blijft zitten bij het verversen van de olie en hoeft dus niet steeds opnieuw toegevoegd te worden.

Het klinkt allemaal ongelooflijk, maar het werkt echt. Niet voor niets is ons product uitgebreid getest en gecertificeerd door TUV. Bovendien bevestigt TUV dat ons product op geen enkele wijze schade kan toebrengen aan het motorblok.

Rapporten zijn te downloaden op onze website www.optimotor.nl .

Onlangs hebben wij een duurtest gehouden met vier nieuwe auto's (2x golf en 2x megane), waarbij van elk type er één behandeld was met OptiMotor. Na 1400 km bleken de behandelde auto's maar liefst 12% zuiniger!

Kijk voor de reportage op:

Daarnaast wil ik graag melden dat één van onze klanten met een Jeep Commander rijdt en dat hij zeer enthousiast is. Zijn motor is stiller geworden en zijn verbruik is gedaald van 1 op 6 naar 1 op 6,9 .

Uiteraard begrijpen wij dat u sceptisch reageert op ons product. Dit wordt naar ons idee met name veroorzaakt doordat er tal van producten op de markt zijn geweest die niet deden wat er beloofd werd. Bovendien waren deze producten niet gecertificeerd en bevatte deze producten schadelijke stoffen als teflon of keramiek. OptiMotor is gebaseerd op nanotechnologie, is nimmer schadelijk en doet wat we zeggen.

Hopelijk hebben wij e.e.a. kunnen verduidelijken en bent u meer enthousiast geraakt over ons product. Mochten er nog vragen zijn, dan horen wij dat uiteraard graag. Telefonisch kunt u ons bereiken op nummer 024-3605544. Per mail zijn wij bereikbaar op info@optimotor.nl .

Wij horen graag van u.

Met vriendelijke groet,

Raymond de Witte

Salesmanager

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je geeft zelf aan (nog) geen Jeep te hebben, koop er een, misschien wordt je dan wakker en zie je zelf dat 10% brandstofbesparing voor ons geen zoden aan de dijk zet. Het rechtervoetje is de enige brandstofbesparing die je kunt bereiken.

Stond trouwens laatst een kraampje bij de AH met Optimel, schijnt ook goed te werken. Collega van je??

bewerkt door jan scrambler
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij kan je bij de Shell ook V-power tanken, schijnt te werken maar is een stuk duurder per liter. Zit ook een toevoeging in.

shell is destijds begonnen met shell pura: was beter voor mileu en duurder.

Verkochten ze geen hol van.

Dan maar de naam aangepast naar V-power en een heuse marketing campagne erachteraan..... en nu verkoopt het wel...

Zou identiek hetzelfde product zijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben van mening dat er wat te heftig gereageerd wordt. Bovendien gaan we off-topic

Door al dat gedoe in zo'n topic wordt het er niet overzichtelijker op.

Ik zelf zie liever de actie van Raymond, dan een vage advertentie met nep-glimlachende nagesychroniseerde dames in een te laag truitje op "TelSell" of hoe al die commerciele TV troep ook mag heten. Als de testen gedaan zijn weet je waar je mee af bent.

Laten we dit topic even laten rusten en ons tot de feiten beperken. Aannames, positief of negatief, leiden tot niets dan ergenissen onderling

Bedenk ook dat er destijds, toen het wiel werd uitgevonden, ook mensen waren die dat ding niet zagen zitten.. Zij bleken ongelijk te krijgen..

Dus: Een beetje argwaan is gezond, maar hou het ajb netjes.

Zo, en vanaf nu lees ik hier dus graag de ervaringen met OptiMotor, en niet veel anders dan dat.

Ik wil de heren testers verzoeken om ons zoveel mogelijk info te verstrekken: Wanneer kreeg je het product in huis, zat er een handleiding bij, was het gemakkelijk doseerbaar, enz, enz, enz.

En dan natuurlijk de ervaringen zelf... Kwamen de beloften uit? En indien wel of niet, willen we graag weten waar het klopte en/of waar niet.

Ik ben benieuwd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naar mijn mening gaan wij niet off topic, want het gaat nog steeds om een of andere toevoeging die uit het niets op dit forum wordt geslingerd, door iemand die een nieuw profiel heeft aangemaakt.

Volgens mij mocht er toch geen reclame cq advertentie's op dit forum gemaakt worden.

Als er wat wordt verkocht moet worden is "te koop aangeboden" de juiste plek.

Wil je dan dat we als makke schaapjes allerlei rommel in de tank gaan gooien?

bewerkt door jan scrambler
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt ons leukl om de resultaten van de test te zien, en die horen niet in een te koop topic. Bovendien was Raymond niet de topicstarter.

Daarnaast is praten over toevoegingen en een verhaal over commercieel gebruik van een naam voor Shell benzine wel degelijk off-topic, en lokt dat weer een andere discussie uit.

Doen we dus niet, we blijven bij de tests van Optimotor. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk heeft de post van Jos geldige argumenten.

Echter is het ook zo dat een oliefabrikant concurerend moet zijn. Oftewel: Het op de markt gebrachte product is vrijwel altijd een compromis..

Nanotechnologie is natuurlijk een hip woord. Maar het bestaat wel en aangezien men op moleculaire grootte aan het werk is, kan men in de basis van een product belangrijke winsten halen.

Of dat bij olie zo groot is? Geen idee.

10% brandstofbesparing geloof ik ook niet hoor, maar dat er winst kan worden behaald door het verminderen van wrijvingsverliezen staat voor mij als een paal boven water. Maar of een toevoeging dat dan kan? Wederom: geen idee

Maar we zitten nog steeds te gissen. We weten domweg niet of optimotor werkt en zoja hoeveel de verbetering/besparing dan is.

Vandaar mijn standpunt: Even de resultaten afwachten en d

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben het eigenlijk wel met 'jos scrambler' eens, er is volgens mij geen discussie over shell maar het wordt even als voorbeeld aangehaald. Optimotor, of hij nu TS is of niet, reageert (sleurt en pleurt) op veel verschillende fora met dezelfde tekst omdat het zgn actueel is.

@87wrangler; er zijn veel middeltjes die ong hetzelfde doen, als je optimotors TUVcertificaten leest zal je zien wat het doet, het reinigt vooral en vermindert idd de wrijving op het moment dat je het er in gooit. Is dat nuttig voor je motor? Zoals ik al eerder aangaf doet het imo niet meer dan een goede olie. Daarbij is er niets bekend over lange termijn resultaten, de 'getuigenis' van een vrachtwagenbedrijf over de besparing op 20k km zegt niets, dat kan ook aan omstandigheden en de wetenschap dat er 'iets bijzonders' in je motor zit komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt me toch vrij eenvoudig aan te tonen in een gecontroleerde omgeving met twee identieke motoren die een gelijk toerental draaien, meet het verbruik en je weet direct of het werkt, 10% zuiniger zou wereldnieuws zijn. Een paar flesjes uitdelen en de reacties afwachten is toch niet objectief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ooit eens een baas gehad die ook met een besparingstool aan kwam zetten. Dat was een sigaarvormig ding wat in de dieseltank moest worden gehangen, die zorgden dat de moleculen van de dieselolie zodanig werden veranderd, en zo de besparing moest bewerkstelligen.

Hij is zowat door het personeel met pek en veren van zijn terrein afgejaagd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...