Spring naar bijdragen

Belastingvrij Rijden


Ralph123
 Share

Recommended Posts

Hallo allen,

Ik heb een XJ uit '89 waarvan ik eerst dacht dat hij over een paar jaar belastingvrij zou worden, maar dat gaat helaas niet meer gebeuren met die nieuwe belastingregeling... :(

Zonde, want dat is toch zo'n 1000 euro per jaar.

Nou zat ik even te denken, wellicht een dom of onmogelijk idee, maar opper het toch maar even:

Stel je koopt een in hele slechte staat zijnde of kapotte XJ uit '86 (die dus maar weinig kost), zou het dan niet mogelijk zijn om mijn eigen XJ 'om te bouwen' tot die uit '86?

Dus concreet dat ik gewoon mijn eigen Jeep behoud, met chassisnummer en weet ik wat van die 1986 Jeep zodat ik die papieren kan gebruiken en dus ook wel in aanmerking kom voor de belastingvrijstelling?

Of zitten er wat meer haken en ogen aan deze gedachtengang?

Ik hoor het graag,

Groeten,

Ralph

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het eerste probleem die je tegenkomt is het vinden van een dergelijk belastingvrije cherokee. De meesten kennen

de regels ook mbt belastingvrij rijden en weten dus ook dat ze iets hebben wat geld waard is. Laatst stond er op

marktplaats 1 te koop. Adverteerder gaf netjes aan dat de wagen rot was en vroeg er 2750 euro voor. Binnen 1 dag was hij weg en er werd volop op geboden. Hoogst bod was 2550 euro als ik me niet vergis. En dan kocht degene dus een rotte auto met belastingvrij kenteken.

Destijds werd de cherokee uitgevoerd met een 2.1 diesel , 2.5 benzine en en 2.8 v6 benzine. Je kan als je een kenteken te pakken heb gekregen je oude nummer verwijderen en je nieuwe nummer erin slaan. Helaas gebruikt de RDW iets andere letters om in je chassis te slaan als jij kan kopen. Dus als je het zelf doet is de kans aanwezig dat de keurmeester bij de apk ziet dat dit niet de originele letters zijn daar een chassisnummer van de rdw begint mt een bepaald rdw symbool en eindigt met een bepaald rdw symbool. Bij de apk kan een keurmeester doen alsof hij niks heb gezien maar dan neemt hij wel een risco. Want stel er komt een steekproef dan komt iemand van de rdw langs en als die dan opmerkt dat het chassisnummer niet conform rdw regels is heeft het apk station een probleem en heb jij ook een grote uitdaging gekregen. Wagen wordt dan niet goedgekeurd en moet naar de rdw komen voor een uitgebreide controle met alle gevolgen van dien.

Het ombouwen van de cherokee is ook niet 1 2 3 gedaan en vergt veel tijd en kennis.

En wat Maurice ook al aangeeft is ook zo. Sommige dingen moet je gewoon niet altijd openbaar maken

Big brother is always watyching you!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

GEWOON DOEN JE PLEEGT GEEN MOORD

HEB JAREN GEREDEN MET EEN CJ7 MET EEN KENTEKEN UIT 1958

MAAK EEN ANDER NIET WIJZER VRAAG NIET GEWOON DOEN

SCOOB

Klopt, het is geen moord dus kost hooguit een hoop geld.

Maar het blijft strafbaar, waarom zou je dat iemand aanraden? :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

GEWOON DOEN JE PLEEGT GEEN MOORD

HEB JAREN GEREDEN MET EEN CJ7 MET EEN KENTEKEN UIT 1958

MAAK EEN ANDER NIET WIJZER VRAAG NIET GEWOON DOEN

SCOOB

Ten eerste heb je geen apk bij een auto van 1958. Dus je kan alles doen zonder er problemen mee te krijgen.

De cherokee heeft nog wel gewoon APK plicht en wordt dus wel gecontroleerd geregeld

Ten 2e is het nooit te hopen dat je betrokken raakt bij een ongeluk met letsel voor jou of de tegenpartij.

Want dan wordt ook je wagen onderworpen aan een technische inspectie.

Het kost tegenwoordig helemaal niet zoveel om de wagen om te laten keuren bij de rdw en dan is alles gewoon legaal.

Waarom risico nemen als het simpel en goedkoop op te lossen is.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

misschien dat de auto's van 87 of jonger ook nog belastingvrij worden. omdat het rekeningrijden weer op de lange baan is geschoven. wat eigenlijk volgendjaar in zou gaan. dat was toen de reden dat de auto's van 86 nog belastingvrij worden verklaard

bewerkt door F.M
Link naar opmerking
Deel via andere websites

misschien dat de auto's van 87 of jonger ook nog belastingvrij worden. omdat het rekeningrijden weer op de lange baan is geschoven. wat eigenlijk volgendjaar in zou gaan. dat was toen de reden dat de auto's van 86 nog belastingvrij worden verklaard

Echt niet.

Vrijstelling voor personenauto's van 25 jaar en ouder

Personenauto's van 25 jaar en ouder zijn vrijgesteld voor de motorrijtuigenbelasting. Als u een personenauto hebt gekocht die ouder is dan 25 jaar, krijgt u van ons automatisch bericht van deze vrijstelling. Als u niet automatisch bericht krijgt, terwijl u denkt dat u in aanmerking komt voor deze vrijstelling, moet u een verzoek bij de Belastingdienst/Centrale administratie indienen waarin u aantoont dat de personenauto inderdaad 25 jaar of ouder is. U kunt hiervoor het (buitenlandse) kentekenbewijs, een keuringsrapport of een ander bewijsstuk gebruiken.

In verband met de toegenomen rijwaardigheid van moderne personenauto's, zijn er steeds meer oudere personenauto's die - op reguliere basis - van de weg gebruikmaken. Daarom wordt deze vrijstelling per 31 december 2011 bevroren. Dat betekent dat personenauto's die op die datum 25 jaar of ouder zijn onder de vrijstelling blijven vallen. Personenauto's die op 31 december 2011 jonger zijn dan 25 jaar, kunnen geen gebruik meer maken van deze vrijstelling.

Bron: http://www.belastingdienst.nl/variabel/motorrijtuigenbelasting/motorrijtuigenbelasting-21.html#P1627_50945

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als ze er achter komen dat jouw auto andere nummers heeft,of ze komen meerdere nummers tegen (met etsmiddel),kost je dat niet alleen een hoop geld,de kans is groot dat je de auto nog kwijt bent.

als je tijd en kennis hebt,86ér kaal maken,alles overbouwen,omkeuren bij zelfde brandstof niet nodig,alleen aantal cylinders moet het zelfde zijn.volgens mij is dat pas ook veranderd.dat is volgens mij niet illegaal.nummers blijven origineel,niks slijpen en zo.meest 'eerlijke' manier.

vlogende x wel via via vragen idd.forum is niet de beste plek voor dit soort dingen.kan er veel schade voor andere mee aanrichten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...