Edwinnn Geplaatst March 18, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 18, 2011 Hoi hoi, Ik ben van plan om gas bij een cj7 4.2L 6 in lijn in te bouwen. nou hoor ik voors en tegens... en was wel eens nieuwschierig naar jullie mening.. Rijden er hier mensen met gas? Wat is jullie ervaring? Groet Edwin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst March 18, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 18, 2011 Hoi hoi, Ik ben van plan om gas bij een cj7 4.2L 6 in lijn in te bouwen. nou hoor ik voors en tegens... en was wel eens nieuwschierig naar jullie mening.. Rijden er hier mensen met gas? Wat is jullie ervaring? Groet Edwin ik ben voorstander,heb in mijn beide cj s een impco lpg installatie zitten lopen perfect. Nadeel is wat plaatsverlies, speelt bij mij niet echt een rol (geen achterbank) Bijkomend voordeel bij mij is dat ik met een van de twee cj s heftig off road ga en op lpg nooit geen problemen heb met brandstof toevoer op hellingen of schuine stukken. Je kunt vrij makkelijk uitrekenen of het financieel intressant is voor je of niet... er zijn er altijd die zeggen dat gas is om op te kopen maar dat vind ik persoonlijk stomme (stoere??) praat. Met hetgeen ik aan brandstofkosten bespaar kan ik andere dingen voor mijn jeep kopen en het is nog eens goed voor het milieu ook..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
robin veldwijk Geplaatst March 18, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 18, 2011 Hoi hoi, Ik ben van plan om gas bij een cj7 4.2L 6 in lijn in te bouwen. nou hoor ik voors en tegens... en was wel eens nieuwschierig naar jullie mening.. Rijden er hier mensen met gas? Wat is jullie ervaring? Groet Edwin Hey Edwin, Ik rijd zelf op benzine met mijn CJ7 (360) en mijn vader rijdt op gas met zijn CJ7 (401). Ik heb bewust niet voor gas gekozen, gezien ik vrij weinig km maak in het jaar. Afgelopen jaar zo rond de 1000 km. Hiervoor is het voor mij niet echt interessant om gas in te bouwen, gezien de kosten die daar bij komen. Echter mijn vader rijdt er ook niet veel mee, maar hij heeft geen klachten. Het rijdt gewoon een stuk goedkoper. Hij kan alleen minder ver met een tank komen, gezien zijn tank kleiner is en gas een heel iets hoger verbruik heeft. Ik weet niet hoeveel km jij in een jaar rijdt? Dan is het een afweging of het dan de moeite waard is. Als dat wel het geval is, zal ik het zeker doen! Scheelt je dan toch een hoop geld, met die benzineprijzen van tegenwoordig. Mvg, Robin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
paulv Geplaatst March 18, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 18, 2011 ik heb ook gas in mijn wrangler yj. gas onderbouw ipv benzinetank 85 liter , geen benzine meer. (geen probleem!) gasvuldop op de plaats van benzine dop. benzine meter aangepast voor gas, impco 425 mixer. werkt perfect!! binnenin geen heldels / meters, alles gewoon standaard. alle benzine onderdelen bij het oud ijzer! wil nooit anders meer !! groeten paul milsbeek Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikonised Geplaatst March 18, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 18, 2011 (bewerkt) LPG is prima.. stuk goedkoper en de investering heb je er zo uit..Ik ben nu met Project Red Hot (zie ander topic), bezig om zelf onderbouw te maken zodat ik én een bankje én bagageruimte heb én de normale bezinetank.. (oh zo handig in het buitenland!) Dus ik ben het eens met Robin en Steven en Paul March 18, 2011 bewerkt door Nikonised Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chris Geplaatst March 18, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 18, 2011 (bewerkt) Hier rijd de jeep ook op lpg, heb ook geen klachten. 70 liter onderbouw, met een 30 liter benzine tankje. Kan ongeveer 350 km rijden op LPG Dus ik ben het ook wel met de rest eens March 18, 2011 bewerkt door Chris Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst March 19, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2011 Bij een oldtimer heb je de kosten van het inbouwen van een gasinstallatie snel terug verdiend. Persoonlijk ben ik geen liefhebber van gas maar ik zie voor velen absoluut het nut van een gasinstallatie in. Bij mijn huidige jeep heb ik het blok klaargemaakt voor het gebruik op gas. Dus wie weet. Ik zou zeggen in jouw geval DOEN! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gympie1 Geplaatst March 19, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2011 heb die stap ook gemaakt na lang wikken en wegen rij nu ook op gas cj7 258 amc veel beter ook in terein kwa afslaan veeeeel goed koper als je een dagje gaat toeren en dan bij de pomp aan komt om te tanken veel beter voor milieu en een nieuw lpg set compleet met tank en alle benodigheden leidingen meters frame echt alles voor een cj koste mij ex btw 475 euro bij vogel auto gas systemen in eindhoven zelf in bouwen stelt niets voor en dan naar rdw koste me 50 euro keuren dus ik zou voor gas gaan voor dat de benzine straks 2 euro word de liter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst March 19, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2011 Bij een oldtimer heb je de kosten van het inbouwen van een gasinstallatie snel terug verdiend. Persoonlijk ben ik geen liefhebber van gas maar ik zie voor velen absoluut het nut van een gasinstallatie in. Bij mijn huidige jeep heb ik het blok klaargemaakt voor het gebruik op gas. Dus wie weet. Ik zou zeggen in jouw geval DOEN! de laatsekeer dat ik wegenbelasting betaalde was in 2003. wat betaalde ik ook weer met lpg erin. zal het ff uitzoeken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Blue Laredo Geplaatst March 19, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2011 Vorige jaar een gasinstallatie in mijn CJ7/AMC 360 laten inbouwen bij Paul Mandigers in Eindhoven. Gastank 70 liter onderbouw en een apart benzinetankje van 20 liter (ook onder de auto en aan laten sluiten op oorspronkelijke vulslang).Op deze OMVL installatie rijdt de CJ geweldig, 1:5 op de snelweg en 1:4 op de korte stukjes, prima starten. Ik had dit veel eerder moeten doen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Edwinnn Geplaatst March 19, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2011 Kijk dat zijn geruststellende berichten mannen! Ik rij bijna elke dag een half uur naar school en weer terug dus ik heb het zo terug verdient dat is het probleem zeker niet Even een telefoontje plegen voor een goeie installatie dan maar haha! Bedankt! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Royco Geplaatst March 30, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 30, 2011 Diesel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepertje Geplaatst March 30, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 30, 2011 Ik rijd al 13 jaar op LPG in m'n Jeeps, nooit problemen mee gehad, zeker aan te raden als je tegenwoordig nog betaalbaar wil kunnen rijden... Voor je 4.2 zou ik wel de Impco aanraden! Geert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Edwinnn Geplaatst March 31, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 31, 2011 Ja ik heb besloten om idd gas in te bouwen. Wat ga ik doen.. ik ga de benzine tank eronder vandaan halen en daar de gastank monteren. Nou heeft een kennis van mij dat ook maar die heeft achter langs het reservewiel nog 2 jerrycans staan deze heeft die met slangen aan mekaar verbonden en met slangen naar de motor gelegd zodat hij ook nog op benzine kan rijden mocht dat nodig zijn. Nou ben ik ook zo iets van plan maar ben dan van plan om die jerrycans achter in de auto te zetten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rick van Unen Geplaatst March 31, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 31, 2011 Als ej een zware rechtervoet heb, zou ik zeker impco aanraden. En dan geen 300a mixertje maar een 425. Wanneer je niet boven de 3000rpm kom voldoet omvl ook prima en hebben een zeer goede kwaliteit/prijs verhouding Gr Rick Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepertje Geplaatst March 31, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 31, 2011 Ja ik heb besloten om idd gas in te bouwen. Wat ga ik doen.. ik ga de benzine tank eronder vandaan halen en daar de gastank monteren. Nou heeft een kennis van mij dat ook maar die heeft achter langs het reservewiel nog 2 jerrycans staan deze heeft die met slangen aan mekaar verbonden en met slangen naar de motor gelegd zodat hij ook nog op benzine kan rijden mocht dat nodig zijn. Nou ben ik ook zo iets van plan maar ben dan van plan om die jerrycans achter in de auto te zetten. Bij m'n TJ had ik ook een onderbouw, een LPG tank van 70liter en een benzinetankje van 30liter (zie foto in bijlage) Geert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Edwinnn Geplaatst May 3, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 3, 2011 Voor diegene die het leuk vinden om te kijken hoe ik aan het prutsen ben geweest (A) heb ik hier een paar foto's van het inbouwen! De auto fijn in de schuur van m'n oom gezet zodat ik fijn droog te werk kan De installatie Benzine afsluiter gemonteerd Verdamper en afsluiter gemonteerd/aangesloten aan koelwater en gasleiding gemonteerd schakelaar gemonteerd (draden worden uiteraard nog netjes weggewerkt) Frame gemaakt voor de tank Een kennis van mij heeft de carb geprepareerd die zit er dus ook weer op aangesloten en al. Wat moet er nog gebeuren? Het frame is momenteel bij de verzinkerij en die krijg ik als het goed is morgen terug dus dan kan ik de tank onder de auto monteren. Dan moet de elektra bij de tank aangesloten worden en moeten de vul slang en de gasleiding gemonteerd worden. En is dat klaar.... dan kan ik eens gaan kijken of hij het overleeft als ik hem met gas ga starten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Royco Geplaatst May 3, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 3, 2011 Ga je hem op kenteken op gas zetten/keuren? Heb je nagevraagd of je die tank montage plaat mag verbouwen zonder dat het typegoedkeuring in gevaar komt? Ik heb ook zelf de onderbouw gedaan en die montageplaat voorzien van een extra bevestiging om een 3e spanband te monteren zodat ie op zijn kop mocht hangen en zodoende kon die plaat rechstreek onder de auto geschroeft worden...... Wel leuk om het lekker zelf te doen, kun je alles zo leggen waar je het zelf wilt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Edwinnn Geplaatst May 3, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 3, 2011 Ga je hem op kenteken op gas zetten/keuren? Heb je nagevraagd of je die tank montage plaat mag verbouwen zonder dat het typegoedkeuring in gevaar komt? Ik heb ook zelf de onderbouw gedaan en die montageplaat voorzien van een extra bevestiging om een 3e spanband te monteren zodat ie op zijn kop mocht hangen en zodoende kon die plaat rechstreek onder de auto geschroeft worden...... Wel leuk om het lekker zelf te doen, kun je alles zo leggen waar je het zelf wilt Ja het is inderdaad de bedoeling om hem te laten keuren! Maar aangezien ik nog geen kenteken heb voor deze auto kan ik dat mooi tegelijk doen Die montageplaat mag je aan lassen heb ik uit betrouwbare bronnen vernomen =P Nee zonder gein dat mag gewoon als hij maar met 2 van die banden vast zit! Maar je hebt hem op de kop.. kom je dan wel weg met de vulslang enz? Vind het ook echt leuk om dit zelf te doen! Leer er ook super veel van! En aangezien dit mijn eerste keer is dat ik ooit een jeep aanraak is het best leerzaam om even goed te kijken hoe alles in mekaar zit! Denk namelijk dat ik nog wel vaker onder de jeep zal liggen te sleutelen haha Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Royco Geplaatst May 4, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 4, 2011 Maar je hebt hem op de kop.. kom je dan wel weg met de vulslang enz? De vulslang was geen probleem, de aansluitingen zitten niet recht boven op de tank maar iets naar opzij, hierdoor kon door de gastang enkele graden te draaien de tank hangend tegen het frame aan, dat was geen probleem voor werking/keuring. Wel moest de tank met meer dan 2 banden vast zitten als ie hangt(heb ik me lten vertellen), dus hebben we een 3e bevestigingpunt voor een band nagemaakt aan het frame. Hij hing er wel heel fraai onder vind ik zelf. Achteraf zou ik het wel anders hebben gedaan, namelijk de orginele benzinetank er onder laten, en een relatief platte duotank of zo een reservewieltank binnenin bouwen, als je de steunen van de achterbank iets verhoogd dan kan deze er gemakkelijk overheen. Ook had ik maar een 49 litertank er onder, en daar gaat effectief 10 liter minder in. Dan is ie best wel vaak leeg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
scoob Geplaatst May 6, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 6, 2011 ben geen voorstander van lpg minder pk en word wel wat warmer was toch koken doe je op gas en varen doe je op diesel su6 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Edwinnn Geplaatst May 6, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 6, 2011 ben geen voorstander van lpg minder pk en word wel wat warmer was toch koken doe je op gas en varen doe je op diesel su6 nou dat is al weer ouderwets want tegenwoordig is het koken doe je op inductie en rijden doe je op gas wel economisch bezig blijven hea!! (A) hahaha Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Edwinnn Geplaatst May 8, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 8, 2011 Royco dat ziet er zeker strak uit! En inderdaad ik kreeg ook te horen dat als ik hem op de kop zou hangen dat er dan een 3e klem aan moet. Alleen heb ik een iets groter tankje.. 70Liter en vond het wel fijn om er een stalen framepje omheen te hebben. Hier nog even een paar foto's. Vuldop op de originele plek gemonteerd. Leiding naar de verdamper gelegd Toen kwam het frame terug van de verzinkerij. Die heb ik later zwart gespoten Tank gemonteerd en aangesloten. Ik heb hem gister aan het lopen gekregen... man man man wat een fijn geluidje heeft dat kreng zeg Zal hem vast nog wel even anders moeten afstellen maar dat zal ik denk ik moeten laten doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Royco Geplaatst May 9, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 9, 2011 Netjes hoor, vooral de 70 liter is zeker goed om te hebben. hopelijk is je vulopening niet te diep voor bij de pomp, maar wel mooi dat ie daar zit, da's altijd goed als je ooit nog een terug moet bouwen. Ik had er toen niet bij na gedacht en voor ik het wist zat er een mooi rond gat in de zijkant :-) Mijne liep op benzine al mooi, maar op gas liep die echt als een zonnetje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Edwinnn Geplaatst May 10, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 10, 2011 Ja ik heb eigenlijk gerekend met dat hij 1/5 loopt (geen idee of dat klopt) maar dan kan ik dus 350 km redden en dat is zeker wel een must! Ik rij nu met de samurai ook 350 met een volle tank en sta vaak zat bij het tankstation haha ;-) Die vulopening heb ik voor de tijd getest bij de pomp en heb de auto op een ambulance gegooid en naar de tank gereden om hem te vullen en dat ging goed! Dus dat is ideaal! Ik had ook echt geen zin om dat ding in de zijkant te boren vind dat namelijk niet echt mooi! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.