Spring naar bijdragen

Differentieel Vooras Wj 1999


Recommended Posts

Hoi,

Het voordifferentieel van mijn WJ van 99 zingt al een tijd een (niet zo) aardig deuntje :angry::angry: De laatste tijd komt de zang meer in de categorie 'lawaai'...

Lijkt erop dat er een revisie aan zit te komen. Wie weet een goed adres waar ik voor een niet idiote prijs het spul kan laten reviseren? Ik woon in het zuiden van Nederland.

Groeten en alvast bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Tandwielen hebben smering nodig.. vloeistof van je differentieel vervangen is simpel en je kan meteen kijken hoe het er van binnen uitziet.

Komt het zeker van het differentieel? Kan het ook een lager zijn?

Als me iemand zegt hoe ik die vloeistof kan vervangen dan doe ik een poging :) Volgens mij moet er ook speciale vloeistof in? heeft het trouwens zin om een as te vervangen als er wat in het differentieel uitgesleten is maw is de ultieme vervanging het vervangen van de as(sen) of loop je dan nog steeds het risico dat de voortrein jankt (en voelt als ijzer op ijzer?)?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Olie vervangen? Dif deksel los schroeven, olie opvangen, afdichtings vlakken schoon maken, RTV aanbrengen en deksel weer monteren, dan vullen met nieuwe olie.

Geloof dat er 75W90 in moet, kijk even op www.kroon-oil.com voor de juiste olie.

Wbt de geluiden, zie je geen bijzonderheden of veel metaal deeltjes in de olie, dan zou ik naar de wielllagers kijken.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Olie vervangen? Dif deksel los schroeven, olie opvangen, afdichtings vlakken schoon maken, RTV aanbrengen en deksel weer monteren, dan vullen met nieuwe olie.

Geloof dat er 75W90 in moet, kijk even op www.kroon-oil.com voor de juiste olie.

Wbt de geluiden, zie je geen bijzonderheden of veel metaal deeltjes in de olie, dan zou ik naar de wielllagers kijken.

Succes!

Hoi,

Kroon heeft het over Racing Gearlube 75W140 of Gearlube HS GL-5 80W140. Durf het bijna niet te vragen maar RTV is vloeibaar pakking (je begrijpt dat ik een echte expert ben :))? Vullen die ik via de ontluchtingsslang boven op het dif ?en hoe weet ik dat er genoeg in zit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zuig ze ook uit.

Maar als je het diff wil vrijhebben om het deksel eraf te halen, moet je de jeep hoog opkrikken met een krik op de chassisbalken. Dan zakken de wielen en de achteras ver genoeg naar beneden om eraan te kunnen.

Als hij op de grond staat, zit idd. de achteras en de tank in de weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...