Spring naar bijdragen

Guido's J10


GGuido
 Share

Recommended Posts

Daar gaat ie dan!

De YJ is inmiddels in onderdelen verkocht, kreeg er dan toch meer voor als in zijn geheel.

Tevens was dit een mooie 'afscheidsfase' van het jarenlange plezier :cry:

De YJ moest eruit, want hij werd me te duur voor een hobby. Daarom op zoek gegaan naar een belastingvrije, ik wilde iets wat weinig anderen hebben en een V8 was een must.

De keuze was reuze uiteraard,maar een pickup vond ik wel wat hebben: een J-serie werd het dus!

Die zijn moeilijk te vinden voor leuk geld: of heel goedkoop maar dan is er ook letterlijk niets mee te beginnen, of heel duur en dan is ie al geheel gerestaureerd.

Er moest natuurlijk wel wat werk aanzitten,want dat is leuk :P en uiteindelijk vond ik deze dus in enschede!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier de link met een x aantal foto's:

http://www.mijnalbum.nl/Album=CK44GQB3

Het is dus een J10 van 1978. Momenteel nog met duitse papieren, als hij klaar is,ga ik langs de rdw voor een NL-kenteken.

AMC360 met TH400 automaat en Quadratrac.

Dana 44 assen, schijf voor en trommel achter. (overbrenging weet ik niet,word waarschijnlijk tandjes tellen..)

Er zitten al headers op, 1 uitlaat, een edelbrock inlaat met Holley carb en voor de rest standaard volgens mij......

Zoals te zien op de foto's moet er wel het eea aan gedaan worden:

Hij is recentelijk overgespoten door de vorige eigenaar, plaatwerk is hard.

Het blok loopt wel,maar heeft wel lang stil gestaan.

Het dashboard en alle bedrading is hopeloos, dus daar zit het meeste werk in om alles netjes te krijgen en dat alle meters natuurlijk werken!

er zitten een aantal extra meters op (oa toerenteller en temperatuur), maar echt afgewerkt is het niet.

Ik denk dat ik alles eruit haal en er een compleet ander dahboard met kabelbomen inzet.

Eerst wil ik hem in elkaar zetten en de basis goed hebben, daarna naar de RDW en vervolgens rustig aan verder gaan.

Ideeen te over, in ieder een geval een HEI ontsteking en een 6inch verenlift met uiteraard grotere banden en de stoelen wil ik vervangen voor een bankje die er origineel ook inhoort. De rest komt vanzelf wel........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 months later...

Leuke fotos ziet er leuk uit we hebbener zelf 2 in de schuur staan en ik ken iemand in oosterhout die er ook 1 heeft ma die is helemaal rot

Als je dingennodig hebt hoor ik het wel hebben nog liggen:

Assen

Velgen

Naafdoppen(net als op jou foto)

Remtrommels

Schijven

Klauwen

Deuren

Stuurstangen enz

Ik ben zelf opzoek na een stuurhuis heb je dat nog liggen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Voordat men denkt dat ik uitgestorven ben, maar eens een update!

Heb helaas veel te weinig tijd gehad om flink voortgang te boeken maar er word aan gewerkt!

De doelstelling is nog steeds om hem eerst rijklaar en apk-waardig te maken.

Gaande de weg kom je natuurlijk vanalles tegen wat niet goed is dus het bleek toch meer werk dan eerst gedacht.

Wat heb ik tot op heden gedaan:

Bodylift van 1inch geplaatst en 33 BFG muds eronder (is ook meteen handig om zo wat beter bij eea te kunnen komen!)

De airco-unit er uit gehaald (meer ruimte onder de kap en ziet er wat 'strakker' uit in de cabine)

Volledig nieuwe kabelboom geplaatst

HEI onsteking geplaatst

Binnenzijde cabine schoongemaakt en in kleur gezet (oude resten tapijt eraf etc etc)

Trekhaak (of wat er voor door ging) eraf en verder de achterzijde wat strak gemaakt.

Diverse rubberen slangen etc vernieuwd + allerlei filters, andere V-riemen (vanwege de aircopomp), nieuw startrelais, nieuwe ruitenwissermotor en nog wat meer klein spul.

Hier wat impressiefoto's:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en dan nu meteen weer een probleem:

Ik hem hem nu zover dat hij wil starten

(holley carb lekte, brandstofpomp heeft het al begeven etc etc)

Nu met de edelbrock carb,nieuwe brandstofpomp etc etc veel geklooi,gepruts en eea afstellen met de HEI toch eindelijk starten.

Hij loopt al aardig mooi echter merk ik dat hij lekt en daarbij veel rookt!

Op de volgende foto's zie je wat ik bedoel:

Hij lekt olie bij de 2 achterste cilinders aan bestuurderskant.

Het lijkt alsof het lekt tussen header en blok, echter is dat onmogelijk omdat daar helemaal geen olie hoort te komen.....?? ( Dit verklaart wel de rook want de olie komt terecht op de warme uitlaat).

Op de foto zie je ook dat het rondom beide bougies erg zwart en vettig is, na enig speurwerk op internet zou het door een lekkend klepdeksel kunnen komen.

Die heb ik al los gehaald en bekeken,maar hij dichtte volgens mij prima af.....

Wat denken jullie?

http://www.mijnalbum.nl/Album=D3GSKZ3U

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ab, de kurken pakking was al eens vervangen voor vloeibare.

Heb hem vandaag, na grondig schoonmaken, weer geplaatst (met vloeibare).

Echter het volgende staat alweer te wachten: de carb krijgt (alweer) geen brandstof meer :frusty: :frusty: .

De brandstofpomp is zo goed als nieuw, echter vermoed ik dat daar wel het probleem ligt. Krijg morgen weer een nieuwe binnen, dus hopen dat dat de oplossing is.

Alle leidingen al nagelopen en schoongemaakt (ook van binnen) echter was daar geen vuil-ophoping oid te vinden.

Mocht de pomp het niet zijn, zal ik het in de tank moeten zoeken, die er dan onderuit moet: rotklus!

Alleen wat kan ik daar aantreffen?

Iemand nog handige tips hiervoor?

Dat ding moet nu toch echt eens op eigen kracht de garage uit kunnen! :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer even een update, ik heb de mechanische brandstofpomp op het blok eraf gehaald,gat afgedopt met een plaatje en vervolgens een electrische pomp geplaatst.

Dit heb ik aan de binnenkant van het chassis,net na de tank gemonteerd.

Deze is niet regelbaar en pompt zodra je de sleutel op contact zet, via de retourleiding bij het originele filter gaat het overtollige dan weer richting de tank.

Nadeel is wel dat hij aardig wat zoemgeluiden maakt zodra hij aangaat, voordeel is dan weer dat de motor nog veel meer herrie maakt, dat ik hem dan weer niet hoor :lol: .

Eerst even wat leuke plaatjes,nu ik eindelijk doorheb hoe je direct de foto's kan plaatsen :whistle:

Foto-WLCR6TQM.jpg

Foto-ZUBJAB8N.jpg

Electrische pomp met eigen filtertje:

Foto-F6K4QIOA.jpg

Ook de bank er ingezet, het is een oudje, komt nog even een kleed oid overheen, wil nu geen geld uitgeven om de bank opnieuw te laten bekleden en op te vullen.

Foto-EZW7ZGOC.jpg

Foto-VAHG3A7I.jpg

Tevens begint de laadbak aardig vol te raken met bende die OF nog ingebouwd moet worden OF verkocht moet worden OF naar het grofvuil moet :lol: .

Foto-6CNKM4RL.jpg

To be continued!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De klepdekselpakking vernieuwd en hij lijkt zo op het eerste gezicht niet meer te lekken :thumbsup: .

Echter rookt hij nog steeds als een schoorsteen onder de motorkap!

Weet iemand of dat mogelijk kan komen door wellicht alle zwarte roet/olie/smeer etc die op het blok zit of mogelijk nog in de uitlaatspruitstukken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Laatste tijd niet veel gedaan maar toch wat fotootjes:

Neusje afgemaakt:

Foto-KIHFMEOV.jpg

Dashboard nieuw in kleur gezet:

Foto-TA7HUDWN.jpg

Toen de remmerij eens bekeken...... ik opende het reservoir en zag dit:

Vrijwel leeg, 'roestbrokjes' erin en de kleur is ook niet echt ambitieus.....

Foto-KBAWY7MZ.jpg

Dus alles maar schoonmaken en zo nodig vernieuwen. Klauwen en blokken geheel nieuw:

Foto-JWR8TVG4.jpg

Ook bijna alle leidingen vernieuwd (koper), de hoofdremcilinder flink schoongemaakt en een kleurtje gegeven.

Achterzijde moet nog, ziet er zo uit:

Foto-8IUIMYPF.jpg

Komende week met hulp van een maatje de schoenen,cilinders en veertjes etc vervangen.

Update volgt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Gisteren is de J10 opgehaald, door een bedrijf wat de voor- en achterruit voor me gaat plaatsen.

Omdat hij nog geen officieel kenteken heeft, de gok maar niet genomen om er zelf heen te rijden.

Helaas konden ze dat niet terplekke doen, had me wel een hoop tijd gescheeld

Achja, het leverde wel wat leuke foto's op ^_^ .

Foto-FVAN8TY8.jpg

Foto-LALS8YPB.jpg

Foto-MP8AEHSL.jpg

  • Upvote 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Al enige tijd een radiostilte hier, tijd om up te daten.

Net ons huis verkocht en tijdelijke woonruimte betrokken, over een paar weken naar ons defintieve nieuwe huis in Haalderen (had er zelf ook nog nooit van gehoord :P )

Daarom is/was de Jeep even ondergeschikt.

Wel heb ik op Ebay wat leuke emblemen gevonden voor 25dollar incl verzending....

Nieuwe j10 emblemen kostten, als je ze al kan vinden, rond de 100dollar per stuk, dus ik vond dot wel een aardige deal!

Ze waren wel helemaal toegetakeld en flink afgeleefd, moest dus zelf de modelbouwkwastjes en potjes verf van zolder halen,maar het eindresultaat mag er zijn:

Foto-IGLW3FEV.jpg

Komt snel weer een vervolg!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier even een impressiefoto van onder de motorkap:

Foto-74WQ3WPC.jpg

De rook die onder de kap vandaan kwam, was toch de oorzaak van lekke headerpakkingen, die heb ik inmiddels vervangen

(ging me erg makkelijk af, wat ik niet verwachtte).

De radiateur was helaas lek, dus die heb ik ook vervangen.

Het is nu wachten op de 2 slangen die de automaat op de koeler aansluiten, worden niet meer gemaakt,ook niet in de US :wacko: , dus die laat ik nu speciaal maken. Ditzelfde bedrijf maakt nu ook de 2 stuurbekrachtigingsslangen, want die vertrouwde ik ook niet meer.

Als die binnen zijn, is hij vrijwel klaar voor de RDW !!!

Ik twijfel nog om de achterste krukaskering te vervangen omdat hij daar ook iets lekt. De een zegt dat de bak er dan onderuit moet en de ander zegt dat het zo ook kan.........

Wie geeft mij het definitieve antwoord??

Tot slot, weet iemand wat dit is? Het zit tussen de leidingen van de oliekoeler naar de aansluiting op het blok.

Ik kan er maar niet achterkomen.

Foto-8YCABDYN.jpg

Ik hoor het graag :bye1: !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welk blok heb je erin? Bij de 304 hoeft de bak er niet af on de oliekeerring te vervangen, dit gaat hetzelfde als bij de 258 6cil. Hoe het bij de 360 zit zou ik niet precies weten.

Dat blokje in de oliekoelerleidingen...... het kan zijn dat dit een "bypass" klep is. Bij koude olie gaat de olie direct weer terug naar de bak, zo warmt hij sneller op. Als de olie opgewarmt is gaat hij wel door naar de oliekoeler. Lijkt me een aftermarket ding, en niet orgineel.

Heb je misschien een merk en/of type kunnen ontdekken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het is een 360, dus wie heeft het verlossende woord vwb de krukaskering?

Het 'mysterieuse' blokje is van het merk RACIMEX. Heb even gegoogled en het is een duits merk, opzich logisch omdat de J10 nog duitse papieren heeft.

Via hun site denk ik dat het een thermostaat is die open gaat bij een bepaalde temp om de olie door de koeler te laten, wat AB al schreef.

Alleen hun aansluitschema is anders als dat het bij mij zit, dus morgen maar even beter bekijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het is een 360, dus wie heeft het verlossende woord vwb de krukaskering?

Het 'mysterieuse' blokje is van het merk RACIMEX. Heb even gegoogled en het is een duits merk, opzich logisch omdat de J10 nog duitse papieren heeft.

Via hun site denk ik dat het een thermostaat is die open gaat bij een bepaalde temp om de olie door de koeler te laten, wat AB al schreef.

Alleen hun aansluitschema is anders als dat het bij mij zit, dus morgen maar even beter bekijken.

Krukaskeering is hetzelfde als bij de 304 in twee delen. Om te vervangen hoeft alleen de oliepan er af en de achterste krukaslagerkap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...