Spring naar bijdragen

Remmen Vast Na Vervanging Van De Blokken


Lrust
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Vandaag weer een dag geklust aan de Jeep..... Na vervanging van de remblokken blijven de rem men voor hangen.

Ik heb al even gezocht op het forum, er wordt gesproken over dat de remklauwen dit veroorzaken kan dat? kon toch de zuigers terug krijgen dan lijkt het mij vreemd dat ze nu vast zitten.

Heeft iemand daar ervaring mee? zoals het nu is is het ook niet goed wielen zijn niet meer met de hand te draaien.

Wat kost een revisiesetje en of een gereviseerde remklauw?

Waar is dit te verkrijgen?

Cherokee 1995, 2.5 benzine

Alvast bedankt voor de tips en reactie

Leo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Vandaag weer een dag geklust aan de Jeep..... Na vervanging van de remblokken blijven de rem men voor hangen.

Ik heb al even gezocht op het forum, er wordt gesproken over dat de remklauwen dit veroorzaken kan dat? kon toch de zuigers terug krijgen dan lijkt het mij vreemd dat ze nu vast zitten.

Heeft iemand daar ervaring mee? zoals het nu is is het ook niet goed wielen zijn niet meer met de hand te draaien.

Wat kost een revisiesetje en of een gereviseerde remklauw?

Waar is dit te verkrijgen?

Cherokee 1995, 2.5 benzine

Alvast bedankt voor de tips en reactie

Leo

Leo,

toch nog maar een keer uit elkaar halen. zit het correct in elkaar en kunnen de nieuwe blokken goed bewegen? zijn anders je schijven zonder opstaande rand?

succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja het moet zo wie zo uit elkaar want er is niet mee te rijden en ben anders bang voor meer schade,

de bussen waarmee de klauwen mee vastzitten zijn goed gangbaar, had de juks waar de remblokken op komen schoongemaakt en voorzien van kopervet. ik merkte wel dat het terugdrukken van de zuigers erg moeizaam gingen, bij de schijven de roestrand verwijderd.

Maar kan het zo zijn ondanks dat je de zuiger heb teruggedrukt dat deze bij monteren en een paar keer remmen zo vast gaat zitten dat de wielen niet meer te draaien zijn?

Weet iemand waar ik dan een revisiesetje of gereviseerde remklauwen kan kopen?

bewerkt door Leo4x4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja het moet zo wie zo uit elkaar want er is niet mee te rijden en ben anders bang voor meer schade,

de bussen waarmee de klauwen mee vastzitten zijn goed gangbaar, had de juks waar de remblokken op komen schoongemaakt en voorzien van kopervet. ik merkte wel dat het terugdrukken van de zuigers erg moeizaam gingen, bij de schijven de roestrand verwijderd.

Maar kan het zo zijn ondanks dat je de zuiger heb teruggedrukt dat deze bij monteren en een paar keer remmen zo vast gaat zitten dat de wielen niet meer te draaien zijn?

Weet iemand waar ik dan een revisiesetje of gereviseerde remklauwen kan kopen?

Gebeurd vaker; zuigers lijken goed gangbaar te zijn maar lopen toch vast. Kan een klein beetje vuil of roestrandje in de zuiger zijn.

Uit elkaar halen, goed schoonmaken, eventueel polijsten kan helpen.

Je kan nieuwe klauwen bij B&S of Nico uit Wommels kopen. Via het internet kan je soms goedkope klauwen vinden (ebay.de)

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vaak is een revisiesetje niet eens nodig, alles demonteren, mooi reinigen en monteren is meestal genoeg. Behalve als de roest echt te fel geworden is of de stofhoes scheuren vertoont. (je mag de zuiger eventueel met fijne staalwol reinigen, maar doe dit wel in de omtrekrichting, nooit in dwarsrichting)

De dichting zelf moet ook vrij van roestdeeltjes en beschadigingen zijn voordat je die opnieuw gaat monteren. (reinigen in lauw water en met je lagel over wrijven)

De zuiger op zich moet uiteraard vlot bewegen, maar de remklauw moet ook soepel bewegen ten opzichte van de bevestigingsbeugel aan de as.

Er is speciaal vet in de handel om alle glijonderdelen in te vetten (zuiger en bussen), maar gebruik geen gewoon vet, want die zou smelten en op je remmen terecht kunnen komen!

Als je de remklauw uit elkaar haalt, loopt je remvloeistof ook uit het reservoir. Zo is je remvloeistof ineens ook ververst (vooraan dan toch), dus zorg dat je een liter bij de hand hebt (en ververs die achter ook ineens)...

Suc6,

Geert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je besluit de remklauw uitelkaar te halen zorg dan dat je remvloeistof niet leeg loopt.

Als er lucht in je hoofdremcilinder of de abspomp zit heb je die er nog niet zomaar uit.

Remslang dicht knijpen met visgrip bv.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo mensen,

Bedankt voor alle tips, zaterdag samen met een collega (monteur) de hele dag aan de gang geweest.

Eerst de remklauwen, demonteren geen probleem, ontluchtingsnippels wel maar met beleid en warmstoken gingen deze los,

er zat echt veel drap en zand in de remolie achter de zuigers, remklauwen heel goed gereinigd en revisie set gemonteerd met nieuwe zuigers, het fusse stuk goed ontroest en alles teruggeplaatst.

Goed met een remonluchtingsapparaat het zaak je doorgespoeld, achter ook los gehaal ivm een achteraskeering die lekte ook hierbij de remmen los gehad, remcilinders uit elkaar gehaald en opgeknapt.

Hier gingen de ontluchtingsnippels redelijk goed los, ook hier het zaakje goed ontlucht en door gespoeld.

Achteraskeering vervangen, dif weer dichtgebouwd en olie gevuld.

Al met al een hele klus maar hij remt weer goed met bijna geen verschil, gisteren laten keuren en geen probleem.

De beschrijvingen van het reviseren van de remtangen en het vervangen van de achteraskeeringen zijn top!

Gr.

Leo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...