Spring naar bijdragen

Grand Cherokee


Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik ben zins een paar maanden in het bezit van een Jeep Grand Cherokee 4.0 uit 1996.

Deze auto heeft eigenlijk van af het begin niet goed gelopen en schalende hij niet goed.

Na de mapsensor te hebben vervangen was het probleem met het blok opgelost maar het schakelen gaat nog steeds niet goed. Zolang de bakolie niet op bedrijfs temperatuur is schakelt hij goed maar zodra deze wel warm is schakelt hij erg onregelmatig. Bijvoorbeeld tussen zij 2e en 3e versnelling lijkt hij te blijven hangen en krijg je het idee van schakel nauw door, als hij dan wel schakelt gaat dit erg onrustig en niet vloeiend. Nu wil ik dus de bakolie en het filter gaan vervangen en daar het ik 3 vragen over te weten,

1) Wat is de juiste procedure om het niveau van de bakolie te pijlen.

2) Welke olie dien ik daar voor te gebruiken.

3) Hoeveel liter olie heb ik daar voor nodig inclusief het filter.

Mvg Nico….

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor het peilen van de automaat:

draaiende motor en alle versnellingen afgaan en eindigen in N(eutraal).dan pas peilen Let wel de motor en bak dienen op bedrijfstemperatuur te zijn.

De olie die je nodig hebt is ATF3.

De hoeveelheid olie die je nodig hebt is ongeveer 6 liter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel voor de info.

Olie en filter zijn inmiddels vervangen maar helaas is het schakel probleem niet weg.

Het lijkt er toch op dat de bak stuk is en dat er een nieuwe onder moet,kosten totaal zo'n 2000 euro en ik weet nog niet of ik dat wel moet doen.....

Gr. een niet zo blije Dijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel voor de info.

Olie en filter zijn inmiddels vervangen maar helaas is het schakel probleem niet weg.

Het lijkt er toch op dat de bak stuk is en dat er een nieuwe onder moet,kosten totaal zo'n 2000 euro en ik weet nog niet of ik dat wel moet doen.....

Gr. een niet zo blije Dijk

Is hij inderdaad stuk of kan er nog wat gedaan worden met afstellen van de banden of reinigen; hoe zag de oude olie eruit bij het verversen (soms zitten er nog vuilresten in de kanaaltjes).

Het is zoiezo goed te weten wat er precies stuk aan de bak is; vele onderdelen zijn te vervangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is hij inderdaad stuk of kan er nog wat gedaan worden met afstellen van de banden of reinigen; hoe zag de oude olie eruit bij het verversen (soms zitten er nog vuilresten in de kanaaltjes).

Het is zoiezo goed te weten wat er precies stuk aan de bak is; vele onderdelen zijn te vervangen.

De olie zag er nog goed uit zover ik dat kan beoordelen,geen verbrande lucht of zo en hij was ook niet bruin. Er lag onder in de bak wel een beetje slijpsel bij de magneet maar ik heb begrepen dat dat vrij normaal is daar komt nog wel bij dat de orginele pakking er nog onder zat terwijl de bak al 146000 km heeft gereden. De bakolie is dus door de vorige en enige eigenaar nooit vervangen. Wat de rembanden betreft daar zijn we vanaf gebleven aangezien we niet weten wat we daar mee moeten doen en om dan daar aan te gaan draaien leek mij niet verstandig. Ik heb contakt gehad met Maasbach 4x4 die mij weer heeft doorgestuurd naar A&R powersteering

transmissie en ik denk dat ik daar een diagnose laat doen en aan de hand daar van maar een beslissing ga nemen.

Gr. Nico....

bewerkt door Dijkkie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor het peilen van de automaat:

draaiende motor en alle versnellingen afgaan en eindigen in N(eutraal).dan pas peilen Let wel de motor en bak dienen op bedrijfstemperatuur te zijn.

De olie die je nodig hebt is ATF3.

De hoeveelheid olie die je nodig hebt is ongeveer 6 liter.

Op de site van kroon olie staat dat er 8 liter nodig is,

Heb zelf gister de olie ook vervangen en ben 6,5 liter kwijt maar denk zelf dat er nog wel wat bij in kan, bij gewoon peilen zit ik bij max, ga ik de versnellingen bij langs en peilen in de N dan kan er nog wel wat bij in..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

en hoe is het afgelopen ?

heb een soortgelijk probleempje en ben wel benieuwd naar de oplossing

bij mij is het tot nu toe opgelost (50 km) dus kan het nog niet met zekerheid zeggen !

wat wel erg belangrijk is om te onthouden : door die versnellingen heen gaan !

mijn kennis (automonteur van beroep) had de boel gepeild en leek goed ,

ik meld hem van dat door de versnellingen gaan , hij doet dat en voilla kon zo weer een liter in !!!

dus let er goed op dat je dit doet want anders heb je gewoon te weinig olie in je bakkie en dat is

vast niet zo goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Ik heb deze besteld via Ebay

114 euro voor 20 liter verzendkosten werden terug gestort door deze man!!

20L Automatik Getriebeöl für Chrysler ATF+4 / 5,75€/L

Kilk voor Ebay

20 (1x20) Liter Meguin

Automatik Getriebeöl

ATF Variable

(Tochterunternehmen von Liqui Moly)

- Made in Germany -

empfohlen für:

MB 236.1; 236.2; 236.5; 236.6; 236.7; 236.9, 236.10, 236.11

BMW LT 71141; LA 2634; 7045 E; 8072 B ( 3er Serie)

ZF TE-ML 02F, 03D, 04D, 05L, 09, 11A,

VW G 055 025-A2 und G 052 162-A1

ZF TE-ML 11B, 14A, 14B, 16L, 17C

JWS 3309 (Aisin Warner)

Chrysler ATF +3 und +4

Volvo 97340 und 97341

MAN 339 Typ V1, V2

MAN 339 Typ Z1, Z2

Voith H55.6336

Daimler NAG-1

Subaru ATF

Dexron VI

Eigenschaften des ATF Variable Automatikgetriebeöls von Meguin:

- Entspricht den Anforderungen einer Vielzahl von globalen Automatikgetriebe- und Fahrzeughersteller

auf Basis synthetischer Grundöle in Verbindung mit modernsten, leistungsstarken Additiven.

- Es ist für den Einsatz in Automatikgetrieben, Handschaltgetrieben, Kupplungs- und

Lenkungssystemen, Hydrauliken und Nebenantrieben sowohl in

PKW und Nutzfahrzeugen einsetzbar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...