cherokee'94 Geplaatst December 21, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 21, 2010 Hallo, Ben bezig mijn cherokee te verhogen. Achter 2,5" met bladveren met een extra blad, voor met 2" verhogingsbussen. Nou ben ik aan de achterkant begonnen en heb de as er al los onder liggen. De U-bolts kwamen prima los maar de bouten waarmee de bladveren vastzitten krijg ik met geen mogelijkheid los. Ik had ze deze week al een paar keer ingespoten en helemaal schoon geborsteld maar er is geen beweging in te krijgen. Ook al met een hamer er een paar tikken op gegeven om hem als het ware los te kloppen maar niks helpt. Iemand nog een truck die misschien helpt? Los slijpen is voor mij echt de laatste optie, want dan kan ik weer op zoek naar nieuwe bouten.....Dus als een van jullie iets weet, hoor ik het graag. Groet Rikkert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst December 21, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 21, 2010 (bewerkt) Hallo, Ben bezig mijn cherokee te verhogen. Achter 2,5" met bladveren met een extra blad, voor met 2" verhogingsbussen. Nou ben ik aan de achterkant begonnen en heb de as er al los onder liggen. De U-bolts kwamen prima los maar de bouten waarmee de bladveren vastzitten krijg ik met geen mogelijkheid los. Ik had ze deze week al een paar keer ingespoten en helemaal schoon geborsteld maar er is geen beweging in te krijgen. Ook al met een hamer er een paar tikken op gegeven om hem als het ware los te kloppen maar niks helpt. Iemand nog een truck die misschien helpt? Los slijpen is voor mij echt de laatste optie, want dan kan ik weer op zoek naar nieuwe bouten.....Dus als een van jullie iets weet, hoor ik het graag. Groet Rikkert Heb ik ook bij de hand gehad; beste advies wat ik kreeg: eraf slijpen! Je kan natuurlijk ook een Ramonneke gebruiken.... Nieuwe bouten bij delaer, B&S, Nico, etc. kopen. December 21, 2010 bewerkt door Eucalypta.nl Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
iron maiden Geplaatst December 21, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 21, 2010 Hallo, Ben bezig mijn cherokee te verhogen. Achter 2,5" met bladveren met een extra blad, voor met 2" verhogingsbussen. Nou ben ik aan de achterkant begonnen en heb de as er al los onder liggen. De U-bolts kwamen prima los maar de bouten waarmee de bladveren vastzitten krijg ik met geen mogelijkheid los. Ik had ze deze week al een paar keer ingespoten en helemaal schoon geborsteld maar er is geen beweging in te krijgen. Ook al met een hamer er een paar tikken op gegeven om hem als het ware los te kloppen maar niks helpt. Iemand nog een truck die misschien helpt? Los slijpen is voor mij echt de laatste optie, want dan kan ik weer op zoek naar nieuwe bouten.....Dus als een van jullie iets weet, hoor ik het graag. Groet Rikkert hallo Rikkert, ik lees dat je lekker bezig bent(startmotor de bladveren) hebben ze er ooit loctite opgesmeerd? dan zou je het moeten warm stoken alleen op de plaats waar jij bezig bent is dat niet zo veilig. slijpen lijkt mij dan inderdaad de enige optie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cherokee_Chris Geplaatst December 21, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 21, 2010 auto flink omhoog zetten, goede sleutel met een meter pijp er overheen zodat je meer kracht kunt zetten. is wel een buigen of barsten methode. bij mij kreeg ik er 1 op deze manier los, de andere brak af. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cherokee'94 Geplaatst December 21, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 21, 2010 Hey Mathijs, Ja inderdaad lekker bezig. Twee weken kerstvakantie dus ff van de gelegenheid gebruik maken. Ga nog dat truckje gebruiken door de sleutel met een pijp te verlengen en als dat niet lukt wordt het inderdaad maar slijpen Jij hebt zeker niet je oude bouten nog liggen? Groetjes Rikkert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst December 21, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 21, 2010 Zoals hierboven al beschreven, een pijp op de sleutel. Om de kans op afbreken van de bout te verkleinen kan je tijdens het los draaien de bout regelmatig weer een paar slagen vast draaien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
iron maiden Geplaatst December 21, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 21, 2010 Hey Mathijs, Ja inderdaad lekker bezig. Twee weken kerstvakantie dus ff van de gelegenheid gebruik maken. Ga nog dat truckje gebruiken door de sleutel met een pijp te verlengen en als dat niet lukt wordt het inderdaad maar slijpen Jij hebt zeker niet je oude bouten nog liggen? Groetje Rikkert ik wil op de zaak wel kijken of ik dit formaat bouten heb alleen is het daar nu erg donker(kerstvakantie) 3 januarie gaan we weer aan de slag maar dat duurt te lang zeker? ik zal morgen hier is in mijn eigen kleine gamma kijken(garage) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cherokee'94 Geplaatst December 21, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 21, 2010 ik wil op de zaak wel kijken of ik dit formaat bouten heb alleen is het daar nu erg donker(kerstvakantie) 3 januarie gaan we weer aan de slag maar dat duurt te lang zeker? ik zal morgen hier is in mijn eigen kleine gamma kijken(garage) Dat duurt idd wel een beetje te lang ja . zou mooi zijn als je nog wat hebt liggen in die gamma van je haha. Ga ondertussen ook nog effe bellen met de garage in het dorp. Dat baasje daar rijd ook een 4x4 dus wie weet...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst December 22, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 22, 2010 Bouten heb ik eventueel wel liggen (used) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cherokee'94 Geplaatst December 22, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 22, 2010 Nou heb een kant los gekregen en het nieuwe blad zit erop. aan de andere kant de bout door de veerschommel ook los gekregen maar de bout aan de andere kant die in de chassisbalk zit is afgebroken in het midden van de veer................. weet jij of iemand hier hoe ik dit kan oplossen???? auto flink omhoog zetten, goede sleutel met een meter pijp er overheen zodat je meer kracht kunt zetten. is wel een buigen of barsten methode. bij mij kreeg ik er 1 op deze manier los, de andere brak af. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst December 22, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 22, 2010 Nou heb een kant los gekregen en het nieuwe blad zit erop. aan de andere kant de bout door de veerschommel ook los gekregen maar de bout aan de andere kant die in de chassisbalk zit is afgebroken in het midden van de veer................. weet jij of iemand hier hoe ik dit kan oplossen???? Pen erin en eruit slaan, anders aan de andere kant doorslijpen...Kost anders veel te veel tijd; bushings en bouten kan je gewoon vervangen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst December 22, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 22, 2010 Die in de chassis balk is wel klote ! , de enigste manier is dan plaatje uitslijpen , nieuwe moer aan de binnenkant lassen , chassis balk weer dicht maken. Som zitten ze inderdaad behoorlijk vast , wij zetten ook meestal anderhalve meter pijp op de ratel..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sjoerdie Geplaatst December 22, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 22, 2010 dit heb ik ook gehad, en kreeg dus de blasdveer er niet onder weg. met de slijptol ertussendoor de bout doorgeslepen. daarna zolas boris zegt, heb ik ook de chassisbalk opengeslepen en daar een nieuwe moer op gelast. en toen weer alles dicht gelast. is een pokkewerk maarja. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cherokee'94 Geplaatst December 22, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 22, 2010 (bewerkt) Nou ik heb wat anders gedaan, want lassen is niet mijn sterkste punt. Ik heb de bladveer afgeslepen (er gaat toch een nieuwe op) zodat ik alleen het ronde deel in het huis over had. toen de ronde veer over dwars 3 x doorgeslepen zodat de delen van het rubber vielen. toen het rubber doorgeslepen in de lengte richting en de delen er een voor een tussenuit gehaald. Morgen komt mijn maat met gasflessen en gaan we de balk rond de bout warm stoken. Hopen dat ie een beetje uitzet en dat we dan alsnog de bout er uit kunnen krijgen. Dat hebben we vanmiddag gedaan met de moer aan de andere kant van de bladveer en een pijp op de ratel en dat ging goed, maar dit is natuurlijk geen moer............... Morgen eerst maar eens een nieuwe bout regelen en dan zien we wel verder............................. in iedergeval bedankt voor de reacties. De pijp op de sleutel ging in iedergeval goed met de meeste bouten. keep you posted December 22, 2010 bewerkt door cherokee'94 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
iron maiden Geplaatst December 22, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 22, 2010 hey Rikkert, das balen ik wil bij boris nog remcilinders ophalen moet ik bouten voor je meenemen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst December 22, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 22, 2010 bout heb ik wel , de rubber ook wel : (new 25,--) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cherokee'94 Geplaatst December 23, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 23, 2010 (bewerkt) bout heb ik wel , de rubber ook wel : (new 25,--) Rubber is niet nodig, maar mathijs neemt vandaag bij jou een bout voor me mee December 23, 2010 bewerkt door cherokee'94 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst December 23, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 23, 2010 Ik ben nog niet op de zaak geweest , maar ga er vanuit dat hij het opgehaald heeft , ik had het in ieder geval klaar gelegd , samen met zijn nieuwe rem-cylinder. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cherokee'94 Geplaatst December 23, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 23, 2010 Hey Boris, Hij heeft hem inderdaad voor me opgehaald. Ik ben de bout vanmiddag bij hem wezen halen. Ik ben nog niet op de zaak geweest , maar ga er vanuit dat hij het opgehaald heeft , ik had het in ieder geval klaar gelegd , samen met zijn nieuwe rem-cylinder. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
iron maiden Geplaatst December 23, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 23, 2010 Hey Boris, Hij heeft hem inderdaad voor me opgehaald. Ik ben de bout vanmiddag bij hem wezen halen. en is de bout los?? Boris ook weer bedankt voor de super snelle service Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst December 23, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 23, 2010 oke tot een volgende keer maar weer. Sleutel ze Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cherokee'94 Geplaatst December 24, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 24, 2010 Yes!! Hij is eindelijk los, mijn buurman heeft hem eruit gekregen toen ik die bout bij je ophaalde. Dus toen ik terug kwam met de bout konden we gelijk verder. Toen de bladveer gemonteerd en gelijk verder gegaan met de voorkant. Dat ging allemaal heel gemakkelijk gelukkig Was om 00.30 klaar, eindelijk. Ben nu een beetje zal ik maar zeggen. Het ziet er wel heel tof uit. Hij is echt een flink stuk omhoog gekomen en staat mooi met zijn neus iets naar beneden. Ik zal morgen wat foto's posten, nu lekker naar mijn mandje En THANX voor de hulp en is de bout los?? Boris ook weer bedankt voor de super snelle service Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cherokee'94 Geplaatst December 25, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 25, 2010 Ik heb even wat probleempjes om de foto's te posten want mijn camera heeft het begeven. Maar om dit topic af te maken zal ik nog even uitleggen hoe de bout er uit gekomen is. Mijn buurman heeft met een autogeen brander (gas en zuurstof mengsel) de chassis balk zo warm gestookt dat het rond de bout echt roodgloeiend was, en toen kon ie de bout er gewoon met een tangetje uit draaien. Misschien handig voor anderen om te weten. Hoef je niet uit te slijpen en nieuwe bout in het chassis te gaan lassen. Jongens, nogmaals bedankt voor al jullie snelle reacties en de hulp van mathijs en snelle service van boris! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
XLLaredo87 Geplaatst January 2, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 2, 2011 als het om moeren gaat die je niet van bouten af krijgt is een moerenbreker of muttersprecker een ideaal apparaatje. is een soort bout met aan het uiteinde een beitel in een ring die je om de moer legt. door vastdraaien breek je de moer in tweeen. doe het met beleid en je kunt de bout weer gebruiken. te koop bij de betere gereedschapzaak. kost niet veel. heb er zelf al veel plezier van gehad. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tMoerkens Geplaatst January 2, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 2, 2011 (bewerkt) Die in de chassis balk is wel klote ! , de enigste manier is dan plaatje uitslijpen , nieuwe moer aan de binnenkant lassen , chassis balk weer dicht maken. Som zitten ze inderdaad behoorlijk vast , wij zetten ook meestal anderhalve meter pijp op de ratel..... Net als met de draagarmen kun je een garagekrik onder een dwarsgreep zetten. Dan terwijl je de dwarsgreep opkrikt met een grote hamer tegen de dwarsgreep slaan. (bout laten schriken) Dit heeft bij mij nog altijd gewerkt. Mocht dat niet lukken dan kun je het inderdaad met een stuk pijp op de dwarsgreep proberen. Maar dan heb je wat meer ruimte nodig. January 2, 2011 bewerkt door tMoerkens Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.