Spring naar bijdragen

Bouten Bladveren Cherokee


cherokee'94
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ben bezig mijn cherokee te verhogen. Achter 2,5" met bladveren met een extra blad, voor met 2" verhogingsbussen. Nou ben ik aan de achterkant begonnen en heb de as er al los onder liggen. De U-bolts kwamen prima los maar de bouten waarmee de bladveren vastzitten krijg ik met geen mogelijkheid los. Ik had ze deze week al een paar keer ingespoten en helemaal schoon geborsteld maar er is geen beweging in te krijgen. Ook al met een hamer er een paar tikken op gegeven om hem als het ware los te kloppen maar niks helpt.

Iemand nog een truck die misschien helpt? Los slijpen is voor mij echt de laatste optie, want dan kan ik weer op zoek naar nieuwe bouten.....Dus als een van jullie iets weet, hoor ik het graag.

Groet Rikkert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Ben bezig mijn cherokee te verhogen. Achter 2,5" met bladveren met een extra blad, voor met 2" verhogingsbussen. Nou ben ik aan de achterkant begonnen en heb de as er al los onder liggen. De U-bolts kwamen prima los maar de bouten waarmee de bladveren vastzitten krijg ik met geen mogelijkheid los. Ik had ze deze week al een paar keer ingespoten en helemaal schoon geborsteld maar er is geen beweging in te krijgen. Ook al met een hamer er een paar tikken op gegeven om hem als het ware los te kloppen maar niks helpt.

Iemand nog een truck die misschien helpt? Los slijpen is voor mij echt de laatste optie, want dan kan ik weer op zoek naar nieuwe bouten.....Dus als een van jullie iets weet, hoor ik het graag.

Groet Rikkert

Heb ik ook bij de hand gehad; beste advies wat ik kreeg: eraf slijpen!

Je kan natuurlijk ook een Ramonneke gebruiken....

Nieuwe bouten bij delaer, B&S, Nico, etc. kopen.

bewerkt door Eucalypta.nl
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Ben bezig mijn cherokee te verhogen. Achter 2,5" met bladveren met een extra blad, voor met 2" verhogingsbussen. Nou ben ik aan de achterkant begonnen en heb de as er al los onder liggen. De U-bolts kwamen prima los maar de bouten waarmee de bladveren vastzitten krijg ik met geen mogelijkheid los. Ik had ze deze week al een paar keer ingespoten en helemaal schoon geborsteld maar er is geen beweging in te krijgen. Ook al met een hamer er een paar tikken op gegeven om hem als het ware los te kloppen maar niks helpt.

Iemand nog een truck die misschien helpt? Los slijpen is voor mij echt de laatste optie, want dan kan ik weer op zoek naar nieuwe bouten.....Dus als een van jullie iets weet, hoor ik het graag.

Groet Rikkert

hallo Rikkert,

ik lees dat je lekker bezig bent(startmotor de bladveren)

hebben ze er ooit loctite opgesmeerd?

dan zou je het moeten warm stoken alleen op de plaats waar jij bezig bent is dat niet zo veilig.

slijpen lijkt mij dan inderdaad de enige optie :bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Mathijs,

Ja inderdaad lekker bezig. Twee weken kerstvakantie dus ff van de gelegenheid gebruik maken.

Ga nog dat truckje gebruiken door de sleutel met een pijp te verlengen en als dat niet lukt wordt het inderdaad maar slijpen sad.gif Jij hebt zeker niet je oude bouten nog liggen?no.gif

Groetjes Rikkert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Mathijs,

Ja inderdaad lekker bezig. Twee weken kerstvakantie dus ff van de gelegenheid gebruik maken.

Ga nog dat truckje gebruiken door de sleutel met een pijp te verlengen en als dat niet lukt wordt het inderdaad maar slijpen sad.gif Jij hebt zeker niet je oude bouten nog liggen?no.gif

Groetje Rikkert

ik wil op de zaak wel kijken of ik dit formaat bouten heb

alleen is het daar nu erg donker(kerstvakantie)

3 januarie gaan we weer aan de slag maar dat duurt te lang zeker?

ik zal morgen hier is in mijn eigen kleine gamma kijken(garage) :bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik wil op de zaak wel kijken of ik dit formaat bouten heb

alleen is het daar nu erg donker(kerstvakantie)

3 januarie gaan we weer aan de slag maar dat duurt te lang zeker?

ik zal morgen hier is in mijn eigen kleine gamma kijken(garage) :bye1:

Dat duurt idd wel een beetje te lang ja huh.gif. zou mooi zijn als je nog wat hebt liggen in die gamma van je haha. Ga ondertussen ook nog effe bellen met de garage in het dorp. Dat baasje daar rijd ook een 4x4 dus wie weet......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou heb een kant los gekregen en het nieuwe blad zit erop. aan de andere kant de bout door de veerschommel ook los gekregen maar de bout aan de andere kant die in de chassisbalk zit is afgebroken in het midden van de veer................. weet jij of iemand hier hoe ik dit kan oplossen????

auto flink omhoog zetten, goede sleutel met een meter pijp er overheen zodat je meer kracht kunt zetten. is wel een buigen of barsten methode.

bij mij kreeg ik er 1 op deze manier los, de andere brak af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou heb een kant los gekregen en het nieuwe blad zit erop. aan de andere kant de bout door de veerschommel ook los gekregen maar de bout aan de andere kant die in de chassisbalk zit is afgebroken in het midden van de veer................. weet jij of iemand hier hoe ik dit kan oplossen????

Pen erin en eruit slaan, anders aan de andere kant doorslijpen...Kost anders veel te veel tijd; bushings en bouten kan je gewoon vervangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dit heb ik ook gehad, en kreeg dus de blasdveer er niet onder weg.

met de slijptol ertussendoor de bout doorgeslepen.

daarna zolas boris zegt, heb ik ook de chassisbalk opengeslepen en daar een nieuwe moer op gelast.

en toen weer alles dicht gelast.

is een pokkewerk maarja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ik heb wat anders gedaan, want lassen is niet mijn sterkste punt. Ik heb de bladveer afgeslepen (er gaat toch een nieuwe op) zodat ik alleen het ronde deel in het huis over had. toen de ronde veer over dwars 3 x doorgeslepen zodat de delen van het rubber vielen. toen het rubber doorgeslepen in de lengte richting en de delen er een voor een tussenuit gehaald. Morgen komt mijn maat met gasflessen en gaan we de balk rond de bout warm stoken. Hopen dat ie een beetje uitzet en dat we dan alsnog de bout er uit kunnen krijgen. Dat hebben we vanmiddag gedaan met de moer aan de andere kant van de bladveer en een pijp op de ratel en dat ging goed, maar dit is natuurlijk geen moer............... Morgen eerst maar eens een nieuwe bout regelen en dan zien we wel verder.............................sad.gif in iedergeval bedankt voor de reacties. De pijp op de sleutel ging in iedergeval goed met de meeste bouten. keep you posted

bewerkt door cherokee'94
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Boris,

Hij heeft hem inderdaad voor me opgehaald. Ik ben de bout vanmiddag bij hem wezen halen.

Ik ben nog niet op de zaak geweest , maar ga er vanuit dat hij het opgehaald heeft , ik had het in ieder geval klaar gelegd , samen met zijn nieuwe rem-cylinder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yes!! Hij is eindelijk los, mijn buurman heeft hem eruit gekregen toen ik die bout bij je ophaalde. Dus toen ik terug kwam met de bout konden we gelijk verder. Toen de bladveer gemonteerd en gelijk verder gegaan met de voorkant. Dat ging allemaal heel gemakkelijk gelukkig smile.gif Was om 00.30 klaar, eindelijk. Ben nu een beetje blink.gif zal ik maar zeggen. Het ziet er wel heel tof uit. Hij is echt een flink stuk omhoog gekomen en staat mooi met zijn neus iets naar beneden. Ik zal morgen wat foto's posten, nu lekker naar mijn mandjeblush.gif En THANX voor de hulp thumbsup.gif

en is de bout los??

Boris ook weer bedankt voor de super snelle service :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb even wat probleempjes om de foto's te posten want mijn camera heeft het begeven. Maar om dit topic af te maken zal ik nog even uitleggen hoe de bout er uit gekomen is. Mijn buurman heeft met een autogeen brander (gas en zuurstof mengsel) de chassis balk zo warm gestookt dat het rond de bout echt roodgloeiend was, en toen kon ie de bout er gewoon met een tangetje uit draaien.

Misschien handig voor anderen om te weten. Hoef je niet uit te slijpen en nieuwe bout in het chassis te gaan lassen.

Jongens, nogmaals bedankt voor al jullie snelle reacties en de hulp van mathijs en snelle service van boris! biggrin.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

als het om moeren gaat die je niet van bouten af krijgt is een moerenbreker of muttersprecker een ideaal apparaatje.

is een soort bout met aan het uiteinde een beitel in een ring die je om de moer legt. door vastdraaien breek je de moer in tweeen. doe het met beleid en je kunt de bout weer gebruiken. te koop bij de betere gereedschapzaak. kost niet veel. heb er zelf al veel plezier van gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die in de chassis balk is wel klote ! , de enigste manier is dan plaatje uitslijpen , nieuwe moer aan de binnenkant lassen , chassis balk weer dicht maken.

Som zitten ze inderdaad behoorlijk vast , wij zetten ook meestal anderhalve meter pijp op de ratel.....

Net als met de draagarmen kun je een garagekrik onder een dwarsgreep zetten.

dwarsgreep.jpg

Dan terwijl je de dwarsgreep opkrikt met een grote hamer tegen de dwarsgreep slaan. (bout laten schriken)

Dit heeft bij mij nog altijd gewerkt.

Mocht dat niet lukken dan kun je het inderdaad met een stuk pijp op de dwarsgreep proberen.

Maar dan heb je wat meer ruimte nodig.

draagarm.jpg

bewerkt door tMoerkens
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...