marco leunk Geplaatst December 12, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 12, 2010 Hallo , ik wil jullie het volgende vragen. Na het afzetten van mijn wrangler met 4,2L motor loopt de brandstof terug. Ik kan er op wachten en zie dan ook daadwerkelijk de brandstof verdwijnen uit het universele brandstoffilter wat ik in de slang heb geplaatst tussen origineel brandstoffilter en carburateur. Ik heb al een keer de tankdop eraf gehaald maar dit heeft geen effect. Nu zit ik te denken om een terugslagklepje te plaatsen. Heeft iemand van jullie dit terugslagklepje al eens gemonteerd met dit probleem en zoja hoe kom ik aan zo'n terugslagklepje? Bij de BREZAN kennen ze het bestaan hiervan wel maar ze leveren het niet. HELP Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst December 12, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 12, 2010 (bewerkt) ik heb ze wel by Dieselmotoren gebruikt, Cummins en GM 2 take Diesel motoren hebben ook soms last van terugloop. Als je een terugslagklep monteerd neem er dan 1 met een veerdruk onder de 1Bar heeft. December 12, 2010 bewerkt door Green bear Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marco leunk Geplaatst December 12, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 12, 2010 ik heb ze wel by Dieselmotoren gebruikt, Cummins en GM 2 take Diesel motoren hebben ook soms last van terugloop. Als je een terguslagklep monteerd neem er dan 1 met een veerdruk onder de 1Bar heeft. Hey Greenbear , dank voor je ractie. Ik zag op de site van filterservice dat ze ook electrische brandstof opvoerpompen verkopen , zou dit een oplossing zijn? Dan laat ik de pomp eerst even lopen op contact alvorens te starten , zo hoef ik niet zo lang te starten voordat er weer brandstof in de carb. zit en zal het ook niet meer teruglopen volgens mij. Maar zou de opvoercapaciteit wel voldoende zijn? De Hardi type 18812-2 levert 130 l/h en heeft een druk van 0,35 bar. Groeten, Marco Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst December 12, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 12, 2010 De brandstof loopt terug omdat er ergens lucht in de leiding komt. Als je kunt vaststellen waar dit is heb je de helft van je probleem al getackeld. Bij mij bleek het de carburateur te zijn, afdichting bij de vlotterkamer liet wat lucht door. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marco leunk Geplaatst December 12, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 12, 2010 De brandstof loopt terug omdat er ergens lucht in de leiding komt. Als je kunt vaststellen waar dit is heb je de helft van je probleem al getackeld. Bij mij bleek het de carburateur te zijn, afdichting bij de vlotterkamer liet wat lucht door. Oké , dank je. Ik ga er naar kijken maar zou er dan ook valse lucht getrokken kunnen worden op die plek? Mijn blok loopt namelijk ook nogal onregelmatig. Ik ga dit nog even nakijken door er remmenreiniger langs te spuiten op het moment dat de motor loopt. Dan moet ik kunnen horen aan het toerental van de motor of er op die plek een lek is toch? Groeten, Marco Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst December 12, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 12, 2010 Mijn blok loopt namelijk ook nogal onregelmatig. Groeten, Marco Terugloop van de brandstof en onregelmatig lopen, Is je brandstofpomp nog goed.....................???? Inwendige lekkage van de pomp kan terugloop en te weinig druk opleveren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marco leunk Geplaatst December 17, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 17, 2010 Hallo , ik heb een filter binnen gekregen met een antiterugloopklepje maar ik zit er nog aan te denken om een electrische opvoerpomp te plaatsen i.p.v. de mechanische pomp. Op deze manier heb ik altijd brandstof in de carburateur voordat ik de motor ga starten , hierdoor wil ik gaan voorkomen dat er langdurig gestart moet worden om de brandstof op te halen. Is er iemand die een electrische brandstofpomp heeft geplaatst? Er zijn verschillende pompen verkrijgbaar : 0,2bar-110lieter , 0,3bar-past zich automatisch aan aan het brandstofverbruik enz. enz. Als er iemand is die er al een gebruikt dan hoor ik graag welk merk , type en waar verkrijgbaar. Groeten, Marco Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
de jeeper Geplaatst December 26, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 26, 2010 bij mij zit de pomp in de tank gemonteert als ik het contact aan zet dan hoor ik de pomp zoemen een paar seconden dan stopt ie en dan start ik pas werkt goed Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GGuido Geplaatst December 26, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 26, 2010 bij mij zit de pomp in de tank gemonteert als ik het contact aan zet dan hoor ik de pomp zoemen een paar seconden dan stopt ie en dan start ik pas werkt goed Ja logisch, jij hebt een injectie-blok en marco juist niet, daar gaat de discussie over..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst December 26, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 26, 2010 Je kan een carburateur ook met electrische brandstof pomp uitrusten, tis alleen niet echt gebruikelijk. Lagedruk pomp gebruiken en ook een drukregelaar plaatsen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marco leunk Geplaatst December 27, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 27, 2010 ik heb dat al eens gedaan bij een "schrik niet" suzuki LJ80 en dat werkte prima maar ik weet niet of die pomp voldoende op kan brengen voor een 4,2 6 pitter. Ik heb reeds een brandstoffilter met perugslagklep geplaatst en het probleem is opgelost. Voor de zekerheid zet ik er ook maar een nieuwe mechanische pomp op , dan moet het helemaal goed zijn. Groeten, Marco Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jjjj Geplaatst March 17, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 17, 2011 Hallo Marco, kan je mij vertellen waar je jouw brandstoffilter met terugslagklep gehaald hebt. ik heb nl t zelfde probleem. bvd Jan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marco leunk Geplaatst March 17, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 17, 2011 Hallo Marco, kan je mij vertellen waar je jouw brandstoffilter met terugslagklep gehaald hebt. ik heb nl t zelfde probleem. bvd Jan Hallo Jan, Ik heb het filter met terugslagklep online bestld bij www.filterservice-twente.nl Als je op deze link klikt dan is het het onderste filter in 6mm aansluiting. http://www.filterservice-twente.nl/index.php?id=563 Ik heb 'm geplaatst tussen het originele filter en de carburateur. Succes, Marco Let er wel op dat al je aansluitingen in de brandstofleiding inc. de slangen goed dicht zijn en gebruik goede slangklemmen. 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ThomVis Geplaatst March 18, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 18, 2011 Als je een carburateur heb zit er altijd benzine in de flotterkamer (als je niet te lang heb stil gestaan) en zou hij moeten starten, ongeacht de staat van de benzinepomp. En mij klink het als een kapotte benzinepomp. Dit kan je testen: - Slang vanaf de pomp tijdelijk te vervangen door een doorzichtige slang en vertikaal houden - Slang zover vullen met benzine dat je het vloeistofniveau kan zien - Motor op de startmotor laten draaien zonder dat hij aanslaat (ontsteking lostrekken). Wel op tijd stoppen met draaien, anders heb je overal benzine. Als het vloeistofpeil op en neer fluctueert is de terugslagklep en/of pomp membraan van je pomp verrot. Als het peil alleen stijgt moet je het in de leiding zoeken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marcel79 Geplaatst March 18, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 18, 2011 Loopt die nu weer regelmatig ook dan? Je gaf in een eerdere post aan dat de motor ook onregelmatig liep. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marco leunk Geplaatst March 18, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 18, 2011 Loopt die nu weer regelmatig ook dan? Je gaf in een eerdere post aan dat de motor ook onregelmatig liep. Klopt, maar dit lag aan het soort bougie (waren korter dan de originele) waardoor er 1 cylinder niet goed meedeed. En in samenwerking met een ontsteking die niet goed stond liep de motor niet goed. Nu, met nieuwe originele bougies en de ontsteking goed afgesteld loopt 'ie weer als een zonnetje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jjjj Geplaatst April 7, 2011 Rapporteren Share Geplaatst April 7, 2011 Hallo Jan, Ik heb het filter met terugslagklep online bestld bij www.filterservice-twente.nl Als je op deze link klikt dan is het het onderste filter in 6mm aansluiting. http://www.filterservice-twente.nl/index.php?id=563 Ik heb 'm geplaatst tussen het originele filter en de carburateur. Succes, Marco Let er wel op dat al je aansluitingen in de brandstofleiding inc. de slangen goed dicht zijn en gebruik goede slangklemmen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jjjj Geplaatst April 7, 2011 Rapporteren Share Geplaatst April 7, 2011 Hallo Jan, Ik heb het filter met terugslagklep online bestld bij www.filterservice-twente.nl Als je op deze link klikt dan is het het onderste filter in 6mm aansluiting. http://www.filterservice-twente.nl/index.php?id=563 Ik heb 'm geplaatst tussen het originele filter en de carburateur. Succes, Marco Let er wel op dat al je aansluitingen in de brandstofleiding inc. de slangen goed dicht zijn en gebruik goede slangklemmen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jjjj Geplaatst April 7, 2011 Rapporteren Share Geplaatst April 7, 2011 Marco, nog bedankt voor je reactie mvg Jan (woon je in Zutphen??...ben ik opgegroeid/nog ouders en famillie daar wonen) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marco leunk Geplaatst April 7, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 7, 2011 Marco, nog bedankt voor je reactie mvg Jan (woon je in Zutphen??...ben ik opgegroeid/nog ouders en famillie daar wonen) Hallo Jan, Ik ben er geboren en getogen en ben er blijven plakken. Zowel mijn ouders als mijn schoonouders wonen er ook. Groeten, Marco Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.