Spring naar bijdragen

Brandstof Loopt Terug


marco leunk
 Share

Recommended Posts

Hallo , ik wil jullie het volgende vragen.

Na het afzetten van mijn wrangler met 4,2L motor loopt de brandstof terug.

Ik kan er op wachten en zie dan ook daadwerkelijk de brandstof verdwijnen uit het universele brandstoffilter wat ik in de slang heb geplaatst tussen origineel brandstoffilter en carburateur.

Ik heb al een keer de tankdop eraf gehaald maar dit heeft geen effect.

Nu zit ik te denken om een terugslagklepje te plaatsen.

Heeft iemand van jullie dit terugslagklepje al eens gemonteerd met dit probleem en zoja hoe kom ik aan zo'n terugslagklepje?

Bij de BREZAN kennen ze het bestaan hiervan wel maar ze leveren het niet.

HELP :frusty:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb ze wel by Dieselmotoren gebruikt, Cummins en GM 2 take Diesel motoren hebben ook soms last van terugloop.

Als je een terugslagklep monteerd neem er dan 1 met een veerdruk onder de 1Bar heeft.

Terugslagklep_Aluminium.jpg

bewerkt door Green bear
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb ze wel by Dieselmotoren gebruikt, Cummins en GM 2 take Diesel motoren hebben ook soms last van terugloop.

Als je een terguslagklep monteerd neem er dan 1 met een veerdruk onder de 1Bar heeft.

Terugslagklep_Aluminium.jpg

Hey Greenbear , dank voor je ractie.

Ik zag op de site van filterservice dat ze ook electrische brandstof opvoerpompen verkopen , zou dit een oplossing zijn?

Dan laat ik de pomp eerst even lopen op contact alvorens te starten , zo hoef ik niet zo lang te starten voordat er weer brandstof in de carb. zit en zal het ook niet meer teruglopen volgens mij.

Maar zou de opvoercapaciteit wel voldoende zijn?

De Hardi type 18812-2 levert 130 l/h en heeft een druk van 0,35 bar.

Groeten,

Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De brandstof loopt terug omdat er ergens lucht in de leiding komt. Als je kunt vaststellen waar dit is heb je de helft van je probleem al getackeld.

Bij mij bleek het de carburateur te zijn, afdichting bij de vlotterkamer liet wat lucht door.

Oké , dank je.

Ik ga er naar kijken maar zou er dan ook valse lucht getrokken kunnen worden op die plek?

Mijn blok loopt namelijk ook nogal onregelmatig.

Ik ga dit nog even nakijken door er remmenreiniger langs te spuiten op het moment dat de motor loopt.

Dan moet ik kunnen horen aan het toerental van de motor of er op die plek een lek is toch?

Groeten,

Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo , ik heb een filter binnen gekregen met een antiterugloopklepje maar ik zit er nog aan te denken om een electrische opvoerpomp te plaatsen i.p.v. de mechanische pomp.

Op deze manier heb ik altijd brandstof in de carburateur voordat ik de motor ga starten , hierdoor wil ik gaan voorkomen dat er langdurig gestart moet worden om de brandstof op te halen.

Is er iemand die een electrische brandstofpomp heeft geplaatst?

Er zijn verschillende pompen verkrijgbaar : 0,2bar-110lieter , 0,3bar-past zich automatisch aan aan het brandstofverbruik enz. enz.

Als er iemand is die er al een gebruikt dan hoor ik graag welk merk , type en waar verkrijgbaar.

Groeten,

Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

ik heb dat al eens gedaan bij een "schrik niet" suzuki LJ80 en dat werkte prima maar ik weet niet of die pomp voldoende op kan brengen voor een 4,2 6 pitter.

Ik heb reeds een brandstoffilter met perugslagklep geplaatst en het probleem is opgelost.

Voor de zekerheid zet ik er ook maar een nieuwe mechanische pomp op , dan moet het helemaal goed zijn.

Groeten,

Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Hallo Marco,

kan je mij vertellen waar je jouw brandstoffilter met terugslagklep gehaald hebt. ik heb nl t zelfde probleem.

bvd

Jan

Hallo Jan,

Ik heb het filter met terugslagklep online bestld bij www.filterservice-twente.nl

Als je op deze link klikt dan is het het onderste filter in 6mm aansluiting.

http://www.filterservice-twente.nl/index.php?id=563

Ik heb 'm geplaatst tussen het originele filter en de carburateur.

Succes,

Marco

Let er wel op dat al je aansluitingen in de brandstofleiding inc. de slangen goed dicht zijn en gebruik goede slangklemmen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je een carburateur heb zit er altijd benzine in de flotterkamer (als je niet te lang heb stil gestaan) en zou hij moeten starten, ongeacht de staat van de benzinepomp.

En mij klink het als een kapotte benzinepomp.

Dit kan je testen:

- Slang vanaf de pomp tijdelijk te vervangen door een doorzichtige slang en vertikaal houden

- Slang zover vullen met benzine dat je het vloeistofniveau kan zien

- Motor op de startmotor laten draaien zonder dat hij aanslaat (ontsteking lostrekken). Wel op tijd stoppen met draaien, anders heb je overal benzine.

Als het vloeistofpeil op en neer fluctueert is de terugslagklep en/of pomp membraan van je pomp verrot.

Als het peil alleen stijgt moet je het in de leiding zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Loopt die nu weer regelmatig ook dan? Je gaf in een eerdere post aan dat de motor ook onregelmatig liep.

Klopt, maar dit lag aan het soort bougie (waren korter dan de originele) waardoor er 1 cylinder niet goed meedeed.

En in samenwerking met een ontsteking die niet goed stond liep de motor niet goed.

Nu, met nieuwe originele bougies en de ontsteking goed afgesteld loopt 'ie weer als een zonnetje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Hallo Jan,

Ik heb het filter met terugslagklep online bestld bij www.filterservice-twente.nl

Als je op deze link klikt dan is het het onderste filter in 6mm aansluiting.

http://www.filterservice-twente.nl/index.php?id=563

Ik heb 'm geplaatst tussen het originele filter en de carburateur.

Succes,

Marco

Let er wel op dat al je aansluitingen in de brandstofleiding inc. de slangen goed dicht zijn en gebruik goede slangklemmen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jan,

Ik heb het filter met terugslagklep online bestld bij www.filterservice-twente.nl

Als je op deze link klikt dan is het het onderste filter in 6mm aansluiting.

http://www.filterservice-twente.nl/index.php?id=563

Ik heb 'm geplaatst tussen het originele filter en de carburateur.

Succes,

Marco

Let er wel op dat al je aansluitingen in de brandstofleiding inc. de slangen goed dicht zijn en gebruik goede slangklemmen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...