Spring naar bijdragen

Rally Preparatie


Recommended Posts

Hoi,

Ik heb een grand cherokee van 1995 gekocht een 5.2L

de bedoeling is om er volgend jaar een rally mee te rijden in Lybië

m'n vraag is wat zijn de zwakke punten van deze wagen, zaken waar we dus rekening mee moeten houden.

er is ons aangeraden een grotere oliekoeler voor de automaat te plaatsen daar deze nogal eens kan warm worden

de temp daar zal daar zowiezo rond de 45° zijn en we moeten duinen over tot 200m hoog

iemand nog sugesties en bep onderdelen die we best als spare parts meenemen.

alvast bedankt

seppe

bewerkt door seppe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 wegrijplaten met touw, 2 scheppen, voldoende watercapaciteit, dubbel reservewiel, 2 accu's ipv 1, luchtpomp voor de wielen, extra verlichting op de voorkant, aangepaste koeling olie en op de radiator (dubbele fan ??). Bodemplaten controleren en evt. uitbreiden ivm stenen. Remschijven controleren, alle kabels die loshangen goed vastzetten. remleidingen controleren en beschermen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

alvast bedankt

wat we zeker moeten meenemen zandladders ed weten we

het zijn enkel onderdelen voor de jeep die makkelijk stuk gaan dat we willen weten

maar daarom niet minder bedankt aan de andere!!!

ekstra koeling is het hoofdprobleem zo te lezen, koelgaten in de motorkap zullen zeker geplaatst worden

en grotere radiator en koeling voor versnellingbak olie.

alle verdere sugesties van harte welkom

grtz seppe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probeer ook de automaat bij hele lange afdalingen zoveel als mogelijk te ontzien. Er zijn mensen die bij lange en steile afdalingen soms iets te veel afremmen op de automaat. Dat gaat de automaat snel niet fijn vinden.

Hou ook rekening met het hele fijne woestijnzand. Dat zit snel overal en voor je het weet in je luchtfilterkast , dan carb en dan pruttel pruttel pruttel en de jeep doet niks meer.

Maak ook wat extra ventilatiegaten in het dak van de jeep. Bij + 45 graden temp kan de airco op een gegeven moment het niet meer bolwerken met de koeling en dan worden jullie behoorlijk gaar.

Brandstoftank van minimaal 150 liter is geen overbodige luxe. Verbruik op zware stukken kan snel richting de 1 op 4 of lager gaan.

Rolkooi kan ook geen kwaad. Zeker niet als je op een duin staat van 150 meter hoog en je moet stevig afdalen. Gaat wel eens mis. Check youtube maar.

Hou rekening met je banden. Door het fijne zand gaat het snel tussen je velg en band zitten met als gevolg dat hij snel zal leeglopen. Dus compressor om je band op te pompen geen overbodige luxe.

Extra accu inbouwen is ook niet verkeerd.

Veel draaiende delen zullen het zwaar hebben met het fijne zand. Hou daar rekening mee.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...