Spring naar bijdragen

MrWizard

Forum member
  • Aantal bijdragen

    10
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over MrWizard

  • Verjaardag 27/02/1972

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.stichtingbushcraft.nl

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Location
    Zuid-Holland
  • Interests
    IT, Bushcraft, Vissen, Martial Arts, 4x4.

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Cherokee
  • Bouwjaar
    2003

MrWizard's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Waardering in de gemeenschap

  1. MrWizard

    Rijden In De Sneeuw

    Mensen hartstikke bedankt voor de antwoorden, ik heb het gelukkig niet verkeerd gedaan. Het was inderdaad 4 hoog part-time. Hier in Rotterdam toch aardig wat (kleine) auto's zien doorglijden en niet harder dan 30 rijden. Ik was in staat op veel stukken redelijk normaal te rijden, hier zie je dus het voordeel van 4x4 en de M&S banden. Wel gepaste afstand en redelijk vroeg remmen en anticiperen. Iedereen alvast veilige, fijne feestdagen toegewenst en een fantastisch 2011.
  2. MrWizard

    Rijden In De Sneeuw

    Geachte forumisten, Nu is er lekker sneeuw gevallen. Ik heb even wat gereden in mijn Cherokee KJ 3.7 , maar ondanks de Goodyear S4 M&S banden kreeg ik in de 2 wheel drive toch af en toe wat uitbraken van de achterkant bij het rustig gas geven (gladheid)in de Drive stand van de automaat (was een test). Ik heb hierna de 4-parttime ingeschakeld en vond dit beter rijden (alleen op gladde wegen). De uitbraken waren verdwenen en bochten zonder doorglijden. Nu ben ik een beginnende Jeep rijder (hiervoor nooit een 4x4 gehad) dus kan wel wat advies gebruiken. Welke stand c.q. versnelling (automaat) rijden jullie bij gladheid ? Sneeuwkettingen hoe deze het beste te gebruiken en welke raden jullie aan ?
  3. Gisteren met mijn zoon even lekker door de sneeuw gescheurd, 4x4 opties even lekker uitgeprobeerd ivm gladheid.
  4. 2 wegrijplaten met touw, 2 scheppen, voldoende watercapaciteit, dubbel reservewiel, 2 accu's ipv 1, luchtpomp voor de wielen, extra verlichting op de voorkant, aangepaste koeling olie en op de radiator (dubbele fan ??). Bodemplaten controleren en evt. uitbreiden ivm stenen. Remschijven controleren, alle kabels die loshangen goed vastzetten. remleidingen controleren en beschermen.
  5. Het contactslot lijkt inderdaad niet helemaal in orde. De laatste weken gaat alles goed, echter bij het voorzichtig draaien kan de sleutel eruit. Hierna doet het probleem zich voor. Draai ik met gewone snelheid dan is er geen probleem. Bij de ACC stand krijg ik inderdaad een waarschuwingssignaal als de lichten aan zijn en ik de chauffeursdeur open.
  6. Daar heb ik niet op gelet, ik zal overmorgen even kijken.
  7. Nee, alles origineel. De rest doorgemeten en alles is goed. Geen grote trekstroom. Ik heb 2 'uit' standen op mijn stuur, schijnt en een stand waarbij de radio e.d. aanblijft maar de motor uit, nu kun je de sleutel er wel uithalen. Deze stand is helemaal naar je toe en je voelt een veerachtige klik. Ik draaide de sleutel tot aan deze klik en was verrast dat de radio altijd aan bleef. Deze zette ik dan handmatig uit. Nu ik netjes in de andere stand uit zet gaat alles incl radio wel uit en blijft de accu netjes op peil. De accu is de volgende dagen daarna netjes vol. Nogmaals ik ben geen autotechnicus, ik hoop dat ik het goed uit heb kunnnen leggen. Dus zo te zien was het een gebruikersfout
  8. Ben er achter, het contactslot is de boosdoener in een bepaalde stand. Motor wel uit alleen blijft de radio lekker aan, moet je dan handmatig uit doen. Dan is alles dus niet echt uit. Nu paar keer de sleutel goed gedraaid en geen problemen meer. De sleutel kan dus eruit voordat alles echt uit is.
  9. Gegroet mede forumisten, Ik heb een Cherokee uit 2002 Benzine 3.7. Het probleem is dat de accu zo snel leeg is, na een flinke rit (100KM+) na ongeveer 2-3 dagen, na korte ritten vaak al de volgende dag. Ik gebruik de Jeep voornamelijk alleen in de weekenden en af en toe door de weeks. De accu is vorige maand vervangen, vanwege dit probleem maar helaas.. Misschien is dit te weinig ? Ik had gelezen dat de load van de accu bij uitstand max 0,4 A mag zijn, klopt dit ? Heeft iemand nog tips ? Hoe kan ik de dynamo meten ? Alvast bedankt voor het meedenken.
  10. Gisteren merkte ik dat wat vervelends, iemand had de fijne gedacht om een band lek te snijden. Bij iedere ronde een puf. Even langs de bandeboer kwam op 151 euro en een paar dagen wachten op een nieuwe band. Mijn hoes voor de reservewiel is hierbij gesneuveld. Rits vol zand werkte niet echt mee en is gesloopt. Ook merkte ik dat ik geen speciale dop had om het wielslot te verwijderen. (auto 2e hands gekocht). Wie weet een goed adresje voor deze spullen in/omgeving Rotterdam ? Bij voorbaat dank. Rody.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...