Spring naar bijdragen

Rijden in GB, afplakken koplampen


Recommended Posts

Heeft iemand al eens de koplampen van zijn Jeep afgeplakt om in Groot-Brittannië te rijden ?

In de wet staat immers dat men de tegenliggers niet mag verblinden. aangezien onze lichten nogal ferm assymetrisch schijnen naar rechts, zou dit wel nodig zijn.

Sommigen zweren dat het lager stellen van de lampen met de hoogteregeling volstaat, maar ik zou toch liever een klevertje hangen.

Vroeger, op de oude auto's, stonden vakjes op het glas waar je de locatie van de klever kon op zien, maar bij de WJ is het gewoon effen glas.

heeft er dit al iemand gedaan ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel juist ! Ik had die eurolites ook al gezien.

Maar de vraag is ook specifiek of je die op de gladde koplampen van de WJ mag kleven.

Volgens bepaalde sites mag je bijv. xenonlampen en lenslampen niet afkleven omdat dit te veel hitte zou genereren.

Maar ik dacht zo, als er in de WJ toch maar een gewone HB4A halogeenlamp zit, zou dit toch geen kwaad mogen kunnen ?

En blijft dan nog de vraag, aangezien er geen lijntjes op het koplampglas(-plastic ?) staan, waar je ze precies moet kleven....:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wij zijn in sept met de wj naar schotland geweest en hebben bijna 3000 km op engels bodem gereden zonder plakkers op de koplampen.

Ze verkochten die dingen op de boot.

Heb daar aan een paar mensen navraag gedaan en uiteindelijk die dingen niet gekocht maar gewoon mijn koplampen op laagste stand gezet.

HEb er verder geen problemen (politie, of tegenliggers die met hun lichten trekken) mee gehad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Da's ook weer zo :lol: Ik rijd overigens overdag meestal met alleen het stadslicht aan, als een soort dagrijdverlichting.

maar @frans, stickers kopen en mbv een muur proefondervindelijk vaststellen lijkt de enige oplossing te zijn. Staat er overigens niets over in het boekje?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Staat er overigens niets over in het boekje?

Nee, hahaha, :lol:

de amerikanen waren nooit van plan om met hun WJ in de UK te gaan rijden...

Nu, ik weet ongeveer wel waar ik het kan kleven. Ik zal eens de lichten op een muur laten schijnen en wat bewegen met een klever en zien wanneer de rechterpiek op de lichtbundel verdwijnt....

Kan ook nog altijd doen zoals in WOII....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geloof ook niet dat Engelsen ze wel afplakken als ze naar hier komen...Is me tenminste nog nooit opgevallen.

Toch wel... :lol: hier in Belgie en vooral bij ons in Brugge hebben we vaak Engelse toeristen, en ik zie er heel veel met zwarte driehoeken op hun koplampen...

... hebben ze zich wellicht laten aansmeren op de boot.... :unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had een C5 met Xenon. Het lichtbeeld is toen gecorrigeerd door over de breedte een strook isolatieband te plakken. Gewoon dat zwarte, want duct-tape of zoiets krijg je er met geen mogelijkheid 100% weer af. Na terugkomst zsm weer verwijderen.

Bij mij gaat het overigens prima door de koplampen op de laagste stand in te stellen. Ik rij daar regelmatig in het donker, maar nooit problemen ondervonden. Bij de controle bij de grens keken ze wel, maar ik kon gewoon doorrijden.

bewerkt door Newbe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb 40 maanden in de UK gewoond. Heb daar twee auto's met links stuur en uitrusting gebruikt.

Veel 's nachts gereden, maar nooit een probleem gehad.

Het is volgens mij alleen maar het idee, dat iemand er last van heeft.

Heb meer last van die ombouw Xenox lampen, geven rot reflecties in bril.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...