Spring naar bijdragen

qompaqniet

Forum member
  • Aantal bijdragen

    42
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    1

qompaqniet last won the day on November 12 2010

qompaqniet had the most liked content!

Over qompaqniet

  • Verjaardag 24/04/1954

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Cherokee
  • Bouwjaar
    2004

qompaqniet's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

11

Waardering in de gemeenschap

  1. Het lijkt er op dat de verstuivers waar het probleem zich heeft voorgedaan net onder de kop, waarop de kabel is aangesloten ligt lekken. Deze brandstof loopt de schagt in en zet zich door koolvorming af. Door warmte en uitzetting beweegt de verstuiver mogelijk in de schagt, hierdoor komt vuil onder in en op het brandplaatje. Dit heeft tot gevolg dat een en ander gaat lekken. Wie weet of dit al eens gemeld is aan de garantie afdeling van jeep Nederland. Garages zijn te dom of te gehaast om dit te melden en te onderzoeken. de CRD zit ook in mercedes, daar komt het zelfde probleem minder of niet voor, omdat daar A motoren gebruikt worden. Jeep heeft de slechtere.
  2. zie hier, http://www.energietech.info/groengas/theorie/gasmotoren.htm gasmotoren zijn al oud. Nieuwe mogelijkheden. Heeft niets met een Jeep te maken, maar in de scheepvaart is ook een trent gaande. als schepen binnen liggen in een haven, kunnen generator diesel overgaan op LNG Liquid Natural Gas. Dit is onderdruk vloeibaar gemaakt. Dit kan ook met LPG
  3. Frees geleend van een bevriende garage. Oude plaatje er uit, was ingebrand. Zitting opgefreesd, alles heeft niet gecentreerd gemonteerd gezeten. Alles goed schoongemaakt. Nieuw brandplaatje op verstuiver geschoven en alles gemonteed. Nog niet bekend wat het aanhaal moment is voor de bout, maar vast is in deze ook vast. Proef gereden en alles ziet er ok uit. Mogelijke oorzaak is een liche lekkage op de kop van de verstuiver. Het lijkt erop of deze zeer licht diesel lekt. Brandstof kan dan in schagt komen met tot gevolg vervuiling etc. Weet dit laatste niet morgen met daglicht checken.
  4. Is dit een normaal probleem met de 2.7 crd. Heb vorig jaar al een probleem gehad, de voorste lekte dusdanig dat volgens de dealer deze niet op die manier door de APK kwam. Met lekken bedoel ik gassen etc, oplossing hier voor was brandplaatje wisselen en schoonmaken km. stand 80000 Nu bij 120000 km heb ik het probleem met de tweede verstuiver. Gelukkig kreeg ik hem er uit, auto is nog geen 2000 km geleden voor een grote beurt geweest. Gezien de troep en aanslag is het al langer. Dealer heeft dit niet gezien. Wat wel, stuurkogels en remschijven. Weet iemand het aanhaal moment voor de bout die de verstuiver op zijn plek houdt. Dealer wil deze info niet geven.
  5. De hierboven bedoelde pin is een lange bout, dop maat 7 mm. Bij montage eventjes goed kijken of de witte knel plaatjes nog goed zitten. Zelf vet ik de kogels die vast geklemd worden in deze plaatjes een beetje in. Geen corrosie en de volgende keer gaat het iets gemakkelijker. Hier staat een en ander beschreven, hoe de koplamp te de- en monteren http://www.wjjeeps.com/lamps/headlamps.htm Suc6
  6. Standaard lamp is de L0009006XS van "Mopar" kost bij de onvolprezen, veel te dure, van oplichting te betichten, klantonvriendelijke Jeep Garage ...... € 16.98 excl BTW. Heb geprobeerd alternatief te vinden maar dat lukte op korte termijn niet. Waar zit die Hella Shop met lampen uit Korea??
  7. Heb 40 maanden in de UK gewoond. Heb daar twee auto's met links stuur en uitrusting gebruikt. Veel 's nachts gereden, maar nooit een probleem gehad. Het is volgens mij alleen maar het idee, dat iemand er last van heeft. Heb meer last van die ombouw Xenox lampen, geven rot reflecties in bril.
  8. Hoe zit dat dan met een WG 2004 in Duitsland geleverd. In 2006 geimporteerd, zit alarm in af fabriek.
  9. Wie kan mij vertellen waar ik lampen voor mijn GC CRD 2.7 kan kopen. Het gaat om de gloeilampen. Rem-/achterlicht, achteruitrijlamp en richtingaanwijzers voor en achter. Type: L0003157 Shape: S8 Volts: 12.8 - 14 Amps: 2.1 zie: http://www.wjjeeps.com/lamps/lamps.htm Bij de dealer betaal je de hoofdprijs.
  10. Hierbij de afdruk van de pagina die ik bij de dealer vroeg en kreeg. Zij wilden de hele unit bestellen en vervangen. Heb de importeur via een mail de vraag gesteld of dit nodig was. Vanmiddag was er overleg met de dealer, ben benieuwd wat hier uitkomt.
  11. Van morgen had ik weer problemen. Kreeg de bak niet meer in de P stand. Naar mijn eigen dealer gereden waar de wagen in onderhoud is en ook daar het probleem aanwezig. Echter na de werkorder keek een monteur er naar en was er geen probleem. De stilstand had het probleem dus tijdelijk opgelost. Als mogelijke oorzaak werd aangegeven dat een van de zwakke punten het schakelmechanisme op de tunnel is. In het onderdelen/werkplaatshandbook 2004 WG, beker bekend als "NAG1 - Automatic Transmission 5 Speed (DGJ) 1210 Gearshift Controls". Deze unit dient te worden vervangen in zijn geheel, reparatie is niet mogelijk.? Hangt een aardig prijskaartje aan van € 779 inclusief montage. Heeft iemand hier ervaring mee dat dit noodzakelijk is??
  12. Door de wasstraat Stofzuiger er door Vloeistofniveaus gecontroleerd Banden spanning Ruitenwisserbladen vervangen boodschappen gedaan en daarna een borrel:)
  13. Happy met mijn GC Overland CRD 2,7 echter ik hoor een irritant ratelent geluid, absoluut niet luid, zowel als ik optrek als contstant rij, ongeacht de snelheid. Als ik dan wat speel, met de pook van de tussen bak dan is het weg. Heeft iemand een idee wat dit is, ik dacht aan de kabel/behuising van de kabel naar de tussen bak die trilt, maar kan niets vinden. Verder is het mijn vrouw diverse keer overkomen dat zij bij het parkeren van de auto, de handel van de versnelling niet in de P stand krijgt. Deze wordt tusssen de R van achteruit en de P stand ergens tegen gehouden. Nadat ze boos naar huis was gereden lukt het allemaal weer. Is dit ook een probleem met het mechanisme tussen de handel en de bak. ???? Auto heeft een dealer beurt gehad +/- 8000 km terug en sindsdien is het. Bij de dealer kijken ze schaapachtig als ik e.a. uitleg (voordoen kan niet want dan werkt het), en ik had het idee dat de beschikbare monteur, ongeschoren, kauwgomkouwend, als een aap in een roestig horloge keek en absoluut geen enkel signaal van herkenning afgaf bij het zien van de techniek van een Jeep GC Overland.
  14. Waar is PlastX verkrijgbaar. Heb er weleens van gehoord maar nog nooit gezien.
  15. Ja ik weet het dit is het JeepForum maar mijn tweede autotje is een Honda Civic Sedan 5d uit 1997. Uitstekend bakkie, ben een beetje aan het opknappen. Een van mijn ergenissen is de aanslag op de koplampen. Deze zijn van kunstof. Er zit een aanslag op en het voelt ruw aan. Weet iemand een oplossing, is hier een middel voor. Om moet ik gaan schuren met Commandant en Brasso?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...