Spring naar bijdragen

vincent123

Forum member
  • Aantal bijdragen

    16
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over vincent123

  • Verjaardag 12/09/1972

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Friesland

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Cherokee
  • Bouwjaar
    2002

vincent123's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Waardering in de gemeenschap

  1. Gerrit, Surhuisterveen is inderdaad vlakbij, daar ga ik dan ook zeker eens contact mee opnemen. Gerrit, Ruud, Frans bedankt voor jullie inbreng. Ik laat t.z.t. nog wel ff weten waar het nu exact aan heeft gelegen.
  2. Beste Frans en Ruud, Vriendelijk bedankt voor jullie commentaar. Ruud: ik Kom net onder de auto vandaan, uitlaat hangt goed in de rubbers en ophanging en loopt op geen enkele wijze tegen de as aan (zit er +/- 5 cm vanaf en zelfs met enige stevige heen-en-weer beweging niet in de buurt te krijgen). Verder heb ik wat gerommeld aan de Cardan-as maar kan verder geen enkel 'speling' ontdekken. Hoewel ik over enige technische kennis beschik, ben toch wel een 'leek' op auto-sleutel gebied en moet ik verder vermelden dat de Automaat wel in de (P) parkeerstand staat. Het feit dat ik geen beweging in de cardanas krijg ligt wellicht hieraan ten gronslag omdat deze in de P-stand is vergrendeld? Of kraam ik nu onzin uit... Frans: ik heb een Quadra-Trac II Drive en zal inderdaad eens proberen om 'hem' in Low te zetten. (Overigens, waarom is het van belang om verder te weten of het om een Quadra-trac of Quadradrive gaat?) Ik heb inderdaad de Low bijna nog nooit gebruikt, ga ik dus binnenkort even doen. Heb hieronder nog een stuk je gekopied/paste uit de service manual van mijn Jeep Grand Cherokee 3.1 CRD (WJ) PROPELLER SHAFT JOINT ANGLE DESCRIPTION When two shafts come together at a common joint, the bend that is formed is called the operating angle. The larger the angle, the larger the amount of angular acceleration and deceleration of the joint. This speeding up and slowing down of the joint must be cancelled to produce a smooth power flow. OPERATION This cancellation is done through the phasing of a propeller shaft and ensuring that the proper propeller shaft joint working angles are maintained. A propeller shaft is properly phased when the yoke ends are in the same plane, or in line. A twisted shaft will make the yokes out of phase and cause a noticeable vibration. Ideally the driveline system should have; ² Angles that are equal or opposite within 1 degree of each other. ² Have a 3 degree maximum operating angle. ² Have at least a 1/2 degree continuous operating (propeller shaft) angle. Propeller shaft speed (rpm) is the main factor in determining the maximum allowable operating angle. As a guide to the maximum normal operating angles refer to (Fig. 5). DIAGNOSIS AND TESTING VIBRATION Tires that are out-of-round, or wheels that are unbalanced, will cause a low frequency vibration. Refer to Group 22, Tires and Wheels, for additional information. Driveline vibration can also result from loose or damaged engine mounts. Refer to Group 9, Engines, for additional information. Propeller shaft vibration increases as the vehicle speed is increased. A vibration that occurs within aspecific speed range is not usually caused by a propeller shaft being unbalanced. Defective universal joints, or an incorrect propeller shaft angle, are usually the cause of such a vibration. UNBALANCE NOTE: Removing and re-indexing the propeller shaft 180
  3. Hallo Ruud, Bedankt voor je snelle reaktie. Indien ik de overdrive gebruik bij laat ik zeggen vanaf 80 km/h tot bijv. 110 km/h (de motor schakelt dan naar een lagere versnelling met als resultaat een veel hoger toerental, toch?) hoor je niets geen afwijkend geluid. Gebruik ik de Overdrive bijvoorbeeld vanaf 110 km/h tot 135 km/h, dan hoor je ook geen typisch 'gebonk'. Het 'afwijkende geluid' treed pas (echt duidelijk) op, op het moment dat je de continue snelheid aanhoud danwel terugzakt in snelheid. Bijvoorbeeld-> ik rij... trap de kickdown in vanaf 115 km/h tot zo'n 130 km/h ......... laat het gas los en de snelheid dus afzaken naar 110 km/h ... dan 'begint' het geluid meteen erg duidelijk bij het loslaten van het gas en stopt bij zo'n 115 km/h en neemt qua frequentie in relatie tot de telkens lager wordende snelheid, dus ook af en stopt bij zo'n 115 km/h. Redenered op z'n jan-boeren-fluitjes zou het probleem dus niet toerental afhankelijk zijn. Ik zal sowieso even nalopen of inderdaad de cardanas niet tegen de uitlaatdemper aanloopt en of er aanloopsporen te constateren zijn. Ik ben geen automonteur of 'sleutelaar' maar met kruisstuk bedoel je die v.d. aandrijfas? zijn die kruisstukken makkelijk te controleren? en hoe kun je constateren dat ze wellicht versleten zijn ? Zou het wellicht ook een 'baksteun' kunnen zijn (ik heb ook eens wat gelezen.. )? Terzijde: is er iemand met voldoende ervaring (in Friesland omgeving Drachten) die dit voor/met mij eens na wil kijken? Kan ik er dan zelf ook nog wat van leren. Of uberhaupt iemand die mijn Jeep zo nu en dan kan onderhouden? Garages worden mij simpelweg veel te duur.....
  4. Beste Jeep liefhebbers, Ik ben sinds dik twee jaar in bezit van een Grand Jeep Cherokee 3.1 CRD die inmiddels 223.000 Km heeft gelopen. De auto heeft altijd zijn onderhoudsbeurten gehad en er is het 'nodige' aan vervangen o.a. stuurbekr. pomp, stuurkogel, ophang-/frame rubbers, handremkabel + schoen(en), remsch. + rembl., gereviseerde automaat (vervangen bij 202.000 Km door vorige eig.), homokineethoes, Olie netjes op tijd vervangen etc. etc. Nu rijd ik doorgaands eigenlijk alleen op normale provinciale wegen (heeft met m'n werk te maken) verder 'misbruik' ik de auto niet, laat hem altijd even op temperatuur komen en gebruik hem niet offroad en rij nooit plankgas weg. Nu ik er over nadenk, ben ik dus een vrij conservatieve rijder eigenlijk. Welnu, laatst met de auto de snelweg op naar Duitsland. Bij een snelheid tot zo'n 115 km/h is er niets aan de hand maar daarboven begint de auto een 'bonkend geluid' te maken. Naanmate je de snelheid opvoerd (zeg tot zo'n 140 km/h wordt dit 'bonkende geluid' erg veel frequenter en wat luider. Het lijkt wel of er iemand met een 'moker gewikkeld in een doek' (ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven) tegen de onderkant van de auto aanslaat. Het geluid valt te omschrijven als zeg maar 'doffe dreunen', dus geen scherpe metaal geluiden. Nu is het mij opgevallen dat als ik gas geef vanaf zo'n 115 Km/h tot laat ik zeggen 135 km/h het geluid pas te constateren valt indien ik het gas los laat en een zelfde snelheid aanhoud (laat ik zeggen ik rijd daarna continu 130 km/h). De frequentie van het dreunende geluid is dan (lijkt het ) afhankelijk van de hoogte van de snelheid die ik op dat moment aanhou, dus des te hoger de snelheid des te frequenter het dreunen. Pas als ik de snelheid laat zaken tot zo'n 120 km/h houd het 'bonkende geluid' weer op. Wellicht overbodig te vermelden, maar het treed op bij rijden op rechte stukken weg bij bovengenoemde snelheden/omstandigheden, dus niet in bochten. Verder mankeerd er niets aan mijn Jeep en rijd het zoals een Jeep moet rijden. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
  5. Hallo allemaal, Sinds kort heb ik last van een koelvloeistof lampje op het dashboard van m'n WJ 3.1 TD van 2002. Dat lampje begint na zo'n ong. 500 mtr. te branden, terwijl de temperatuur van de auto oke is. Zelfs na 100 km rijden en de Jeep zo een beetje op bedrijfstemperatuur is, blijft de temperatuur oke. Ben bij de garage geweest, geen lekkage! Koelvloeistof nivo oke! temperatuur blijft oke! Geen koelvloeistof bijgevuld of wat dan ook. Er werd mij veteld dat ik het maar in de gaten moest houden. Zolang de temperatuurmeter niet oploopt zou het wel meevallen. Ze hebben to zover gelijk, niets aan de hand. Maar ik vindt brandende dashboard-indicatie lampjes niet kloppen en irritant, naast het feit dat er elke keer een signaal klinkt als ze aan springen(uit ook meen ik te weten). Kan het wellicht zijn dat er ergens een koelvloeistof sensor stuk is? Of dat er wellicht ergens een kabel breuk of slechte stekker verbinding mogelijk is. (Mijn ABS lampje brand zo nu en dan namelijk ook, maar dit schijnt een euvel te zijn bij deze serie, wat te maken heeft met de kabelboom die loopt bij/langs de stuurkolom, waar zo nu en dan wel eens een slechte stekker verbinding kan optereden) Heeft iemand hier ervaring mee, of een idee hoe ik dit kan oplossen? Graag jullie reakties.
  6. Hallo, Zijn je rubberen Pad Buttons van je JEEP GRAND CHEROKEE A.B. versleten of stuk? Dan heb ik nog een 6 aantal nieuwe rubberen 2 Button Pads voor de JEEP GRAND CHEROKEE A.B. Er zit nog een derde Button op ( zgn. Panic Button, kleur rood) Maar die verdwijnt, voor wat betreft de 2 Button uitvoering, onder het kunstof afdekkapje van je A.B. Wie kan ik er blij mee maken. Vraag Euro 9.00 per stuk. Lammert
  7. Heb vanmorgen contact gehad met SCM, die wisten mij te melden dat alleen Jeeps vanaf 2006, voorzien zijn v.e. door SCM goedgekeurd beveiligingssysteem. De voorgaande Jeeps worden individueel beoordeeld. In mijn geval moet ik hiervoor naar een door de SCM goedgekeurd en gecertificeerde Alarmboer, die mijn 'zaakje' gaat controleren, en naar wens of noodzaak aanpast, conform de eisen van de SCM. is het niet Prachtig ! Iemand wellicht nog een Alarmklasse 3 certificaat voor zijn Jeep liggen die, die voor mij kan 'inscannen', zodat ik die naar eigen inzicht kan aanpassen ?
  8. Bedankt Patrick, ik had al een e-mail naar SCM gestuurd, ze hebben me daarop terugbericht, en verzocht, of ik vandaag telefonisch contact met ze kan opnemen. Heb tevens verzocht om v.d. vorige eigenaar enig soort van bewijs danwel certificaat over het beveiligingssysteem te krijgen, zonder succes ....... Wellicht een certificering via een erkend beveiligings-inbouwfirma, of een verklaring van Chrysler Jeep Nederland........ Anders wordt het een nieuw beveiligings system klasse in laten bouwen, kost zo een Euro of 600,- Wordt vervolgt!
  9. Ja bedankt allemaal Ben bij Conrad en bij http://www.wjjeeps.com/ wezen kijken. (BTW, goede duidelijke site ) Denk toch dat ik voor een radio/CD unit van Jeep ga kijken. Moet alleen nog ff checken ivm de aansluiting, zal dus eerst de dashboard console moeten gaan verwijderen. Zat tevens nog op E-bay.com te surfen, hebben ze een wereld aan originele Jeep audio. Weet iemand of deze zonder meer ( met name de gebruikte spanning) overeenkomt met die in Europa (NL) ? Kortom, zo aan te sluiten is ?
  10. Heb nog een 'nieuwe' topic (is wellicht al eens behandeld ?) die ik graag onder jullie aandacht wil brengen, iets waar wellicht meerdere leden mee 'omworstelen'. Welnu, ik zou graag mijn huidige audio install. Radio/cassette met 10 cd wisselaar ( fabrieksaf Jeep) gaarne wisselelen met een originele Radio/CD van Jeep, in combinatie met m'n 'oude' 10 cd wisselaar. Ben op zoek geweest naar 2e hands en heb op de diverse advertentie sites diverse uitvoeringen tegen gekomen. Mijn vraag is: 1) is het mogelijk om de óude radio/cassette 1 op 1 uit te wisselen met de nieuwe radio/cd uit hetzelfde jaartal of uitvoering auto? 2) En waar moet ik op letten? 3) is er wellicht een site of handleiding waar het demonteren van het Dashboard, om de audio unit te verwijderen, wordt uitgelegd? Zijn er leden die hier ervaring mee hebben. Ik ben benieuwd naar jullie reaktie(s)
  11. Hallo allemaal, Net in het bezit v.e. JGC Ltd. 3.1 TD uit 2002. Moet natuurlijk verzekerd worden ......... Welnu, krijg ik bericht v.d. verzekering dat mijn Jeep niet beschikt over een Klasse III ALarm systeem - althans voor zover zij kunnen nagaan - en of ik op enigerlei wijze kan aantonen ( lees: bewijzen) dat deze Jeep uitgerust is met dit type/klasse Alarm. Quote: '..uit controle bij het SCM blijkt dat de auto niet beschikt over een door de VbV goedgekeurd beveiligingssysteem .......") Nog verder, of ik documentatie/stukken kan overleggen van het eventueel aanwezige alarm dat derhalve fabrieksaf is gemonteerd........ Zolang ik dit niet kan aantonen/bewijzen, zal de schade door eventuele diefstal niet worden gedekt. Mijn vraag is " hoe kom ik er achter wat voor een type alarm systeem er in mijn Jeep Gran Cherokee 3.1 TD Ltd. zit", danwel, aan de nodige 'bewijsstukken' hiervoor...... Of is het simpel een kwestie van een dealer opbellen. Graag jullie reakties/ervaringen !
  12. Vriendelijk bedankt allemaal, Toch super dat er nog mensen zijn die je willen helpen. Overigens, aLs het nodig is Gerrit, dan zal ik er zeker gebruik van gaan maken, en contact met je opnemen. Nogmaals bedankt voor de reakties !!!
  13. Jos, Dat is prima! Wellicht volgende week iets afpreken? is er ook een manier om ff prive telefoonnummers en/of e-mail uit te wisselen? Groeten,
  14. Beste Jos, :DDank je, dat kan ik erg waarderen. Kan me in het 'andere geval' natuurlijk goed voorstellen dat je een ingerichte garage ruimte daarvoor wilt gaan verhuren, 'handel is handel', toch?. Het gaat mij, afgezien van eventuele kosten, erom dat ik meer inzicht krijg in deze - hoe noem je dat- ' Jeep materie', zeg maar wat dieper dan alleen maar je ruitensproeier en olie kunnen bijvullen, begrijp je? Jaren heb ik mijn auto in onderhoud gehad bij een goede dealer. Was er iets stuk, liep de auto niet lekker, geluid bij het nemen van een linkerbocht o.i.d., breng maar naar de garage, die repareert het wel. Bij afrekenen zie je allles gespecificeerd op de factuur staan, en denk ik "het zal allemaal wel kloppen", naast dat je je de tering schrikt van wat ze rekenen. Ik ben best enigzins technisch, maar dan meer op elektro, electronica gebied, dus geen monteur, maar ik moet (van mezelf) toch in staat zijn om olie te verversen? toch..... Tot zover even mijn gedachtegang in deze ......... Heb overigens al 10 Liter CASTROL GTX PROFESSIONAL A3 10W-40 klaar liggen Goedkeuring & Specificaties: API SL/CF ACEA A3/B3 VW 505 00 MB-Approval 229.1 http://www.castrol.com/castrol/productdetailmin.do?categoryId=9016545&contentId=7029350
  15. Hi, Ja bedankt:), ik begrijp dat je de ruimte aan me wilt verhuren, zodat ik met m'n Jeep kan 'omknoeien':wacko: toch ? Of heb ik het niet goed begrepen..... In het andere geval zoek ik iemand die mij daar behulpzaam bij kan zijn, of mij via dit forum kan vertellen hoe ik dat het beste kan doen, ruimte is voor mij niet een vereiste of probleem .... Wellicht is er tevens iemand die mij aan een (technische) handleiding/ onderhouds manuel voor deze Jeep GCL 3.1 TD diesel kan helpen, of weet waar ik deze eventueel kan downloaden. Er zijn namelijk nog een aantal zaken die ik voor deze Jeep zoek. Wellicht weet iemand een Jeep sloperij bij mij in de buurt ?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...