Spring naar bijdragen

Montage Hardtop


cudan
 Share

Recommended Posts

Hi,

Ik heb op mijn wrangler de hardtop gemonteerd ( was nooit errder voorzien van een hardtop). Aan de voorbinnenzijde zitten gaten waarmee je de hardtop op het voorruitframe met parker kunt vastzetten.

De gaten hiervoor zitten er bij dus nog niet in.

Is het noodzakelijk dat je hem vastzet op het raam frame ? anders laat ik het gewoon zo.

gr dan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je onze raad niet opvolgt vraag dan niks

je MOET hem vastzetten voor en koop maar een paar hoekrubbers anders krijg je water en herrie naar binnen. voorkant goed aandrukken voor je hem vast schroeft. even erop zitten is prima

vergeet niet de alu lijsten op je ruit van de softtop er af te halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je onze raad niet opvolgt vraag dan niks

sorry hoor, maar klakkeloos dingen doen is niet mijn ding, snap ook wel dat die gaten in de hardtop er niet voor niets zitten maar als je nog een maagdelijk raamframe hebt ga ik er niet zomaar gaten in boren als het misschien niet nodig is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bij sterke wind en een snelheid van 80/90 km/u heb je af en toe dat het dak boven op de rolbeugel klappert, in combinatie met de zuigende werking net boven het voorraam zul je er geen 100 km mee rijden voor je hardtop aan flarden bij de auto die achter je rijdt binnen zijlt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

....nog een maagdelijk raamframe hebt ga ik er niet zomaar gaten in boren als het misschien niet nodig is.

De eerste keer dat iemand in mijn YJ de boor zette ging het bij me door merg en been; nu gaan de boor en slijptol er een stuk sneller in. Het went. :wacko:

Gewoon even gaatjes erin boren, parkertjes erin en je hoeft je geen zorgen te maken dat je HT van de bouten aan de zijkant losscheurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je hebt zelfborende plaatwerk schroefjes (3 x woordwaarde) bij een autoschadebedrijf

je voelt toch ook wel af en toe de klap van de wind als je achter een vrachtwagen vandaan komt. en een Jeep is al zo lekker (niet) gestroomlijnd

je speelt vooral met de veiligheid van je medeweggebruikers als je hem niet vastzet. en als je met je raam open rijd komt er nog meer druk op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sorry hoor, maar klakkeloos dingen doen is niet mijn ding, snap ook wel dat die gaten in de hardtop er niet voor niets zitten maar als je nog een maagdelijk raamframe hebt ga ik er niet zomaar gaten in boren als het misschien niet nodig is.

Wat is er mis met ontmaagden?:wacko:

Je Jeep is er oud genoeg voor.:no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Groot gelijk, er zijn veel mensen die het nog beter dan andern weten. Het zal geen kwaad kunnen om hem vast te zetten, heb ik ook. Als ik geen gaten erin had, dan zou ik het nog niet weten hoor. Waarschjnlijk liet ik het dan zonder parkers aan de voorruit. Hij schuift er ook overheen, en hij it achter vast met 8 bouten. En laten wij eerlijk zijn, hoe hard rij je nou eigenlijk met een Wrangler.... Succes!

als je onze raad niet opvolgt vraag dan niks

sorry hoor, maar klakkeloos dingen doen is niet mijn ding, snap ook wel dat die gaten in de hardtop er niet voor niets zitten maar als je nog een maagdelijk raamframe hebt ga ik er niet zomaar gaten in boren als het misschien niet nodig is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Groot gelijk, er zijn veel mensen die het nog beter dan andern weten. Het zal geen kwaad kunnen om hem vast te zetten, heb ik ook. Als ik geen gaten erin had, dan zou ik het nog niet weten hoor. Waarschjnlijk liet ik het dan zonder parkers aan de voorruit. Hij schuift er ook overheen, en hij it achter vast met 8 bouten. En laten wij eerlijk zijn, hoe hard rij je nou eigenlijk met een Wrangler.... Succes!

Je rijdt er iig hard genoeg voor om de hardtop behoorlijk op je voorruit frame te laten klapperen. Als ik niet beter zou weten zou ik hem ook niet vast zetten.:) Maarja de ervaring maakt je iig een stuk wijzer.:no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...